Hjælp til kreidler!

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

hej,

har lige erhveret mig en gammel kreidler rmc 3 gearet, men kan ikke få den startet!

den har stået stille i et par år, hvor den ikke har kørt.

har renset tanken kabu og indsugningen og tjekket cylinder topstykke og stemple og det er iorden.

jeg ved at på fs1'erne er det en god ide at skifte kondensator og platiner når den har stået stille, ville det være en god ide også her?

og den gnister en stor en endda? jeg har også prøvet at eksperimentere lidt med tændingenstidspunket men ingen succes.

- er det nogle der har en ide om hvad det kunne være??

mvh. Lars
Brugeravatar
mads1987
Stor knallert
Indlæg: 158
Tilmeldt: man 8. feb 2010 12:09
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af mads1987 »

hvor langt fra lyder det til at den vil gå i gang ?
Yamaha fs1 dx 76 match under op bygning

Yamaha fs1 dx 78 381-253577 motor 381-220786 http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v" onclick="window.open(this.href);return false; ... p?ID=18690

Yamaha Passola solgt
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

lyder ikke rigtigt til den er ved at komme igang?

har prøvet med noget benzin starter eller hvad det hedder? og det var lidt som om den hev et par rundter mere rundt på svinghjulet?
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Nabo Jan »

Hej.

Kørte den da den blev sat væk?
Normalt skal man kunne starte hvis platiner står rigtigt og ankerpladen er stillet midt i....der hvor skruerne holder ankerpladen/tændingen, altså lige meget luft på begge sider af skruerne. Tændingen skal hvis den er lovlig tænde 2mm før top, ulovlig fra 1.3-0.95mm før top.

Er der kompression på, er tændrøret vådt af benzin?

//Nabo Jan
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

jeg ved ikke om den kørte da den blev sat til væk?

- men der er masser af komprassion og tændrøret bliver også vådt,
har prøvet at have ankerpladen midt i, det ville den heller ikke?



- er det ikke noget med at den godt kan gniste selvom kondensator er defekt?
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Nabo Jan »

Luskibuski skrev:jeg ved ikke om den kørte da den blev sat til væk?

- men der er masser af komprassion og tændrøret bliver også vådt,
har prøvet at have ankerpladen midt i, det ville den heller ikke?



- er det ikke noget med at den godt kan gniste selvom kondensator er defekt?
Jo, men hvis du kan trække en ca 5-10mm lang blå gnist fra tændkabel (uden hætte) til stel, så burde den kunne starte næsten uanset hvor tændingen står.

//Nabo Jan.
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Nikolaj Y »

prøv lige at skifte tændrøret :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Jeg aner intet om kreidtler men,,, mon ikke den får en noget fed benzin blanding,,,

er dyserør og hullerne i det og kanaler i karburatoren er helt rene :?: :?:

Jeg ville nok prøve at give den en lidt mere mager blanding altså mindre benzin og justere luftskruen lidt ud så den får lidt mere luft,,, den kan jo have haft et tun på hvor man evt har glemt at dyse den om,,, har den justerbar dyse ??? er det jo nemt at tage lidt fra den,,, man kan fin justere den igen,,, når den har været igang,,, svømmerhøjden er den korrekt eller står benzinen forhøjt i karburatoren,,, så den tror den får choker hele tiden ( nogen motore kan ikke tåle en forhøj svømmerstand ) så den drukner,,,

imens du kontrolere det så lad den stå uden tændrør så den bliver tør i cylinderen,,, evt jogge et par gange på kickstarteren uden tændrøret i,,, også tjek det andet bagefter,,, også lige et andet lille fif ,,, nogen tændrør er bare ikke til at få til at tænde igen under tryk når de har været våde,,, de skal tørre helt op også selv om den tilsyneladende gnister ude i det fri,,, her er bremserens en hærlig ting at have ved hånden det affedter også tændrør,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

nu har jeg skiftet kondensator, tændrør og platiner. og indstillet den efter de rigtige anvisninger!
og det var nu ikke fordi den ville igang af den grund... men den kom lige igang en enkelt gang hvor den snurrede 3-4 sekunder også gik den ud
og også sprang den lige en enkelt gang igen(bare et puf).

-kaburator er std og original ligesom alt andet på knallerteren. og dens dyse, er et nummer for stort så det ville den jo endeligt bare starte bedre af.
ellers har jeg renset den 100 procent. jeg går ud fra den ellers skulle være iorden, tror da svømmehøjden og alt det der er iorden?

- jeg tænker det må været noget med tændingen?
Brugeravatar
anj
Fuldblods knallert
Indlæg: 443
Tilmeldt: lør 24. nov 2007 11:48
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af anj »

hvad med benzinen, hvis den også er gammel er det nok bare en ny gang benzin der skal til
Anders J

Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Nikolaj Y »

vi må have kreidlerhansen på banen :(y)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

selvfølgelig har jeg skiftet benzinen :lol:
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af strynboen »

..det er grundreglen. vi skal bruge her..får den bensin og har den tænding..og /eller er noget mekanisk ændret/brækket/byttet...de kan ikke lade være med at starte hvis alt er ok...og det er det så ikke her..hvis den ikke starter med snaps..alså våd i cylenderen af bensin...er det tændingen..eller noget monteret forkert
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Stange »

Hvad med udstødningen? Er den tilstoppet eller sodet til?
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

udstødninger er ikke sodet til, det er og så kun forrøret der er monteret lige nu, (vil renovere den men skal lige have motoren til at spinne først).
har ikke et luftfilter monteret, men det har jo ikke noget at gøre med den intet vil? (har holdt en hånd hen over kabu.)

tændingen er iorden (ankerpladen i midten og platinerne åbner med 0,45mm)



- nogle gode ideer?!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af strynboen »

drejer du den rigtige vej på svinghjulet..når du tjekker åbnings tidspunktet på platinen/tændings tidspunktet....der er en pil på svinghjulet..eller tryk lige på kick starteren..så du ser rotations retningen på svinghjulet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

nope det er også blevet indstillet rigtigt :whew
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af 12V »

Svinghjulet sidder på noten og er ikke skredet?
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af Luskibuski »

nope heller ikke det :whew
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hjælp til kreidler!

Indlæg af kreidlerhansen »

Skub ankerpladen helt med uret, sæt tændrørets elektrodeafstand til 0.4, pil en evt dødemandsledning fra... Hvis der er gnist og benzin skal der komme en prut på et tidspunkt. NGK B6HS eller Champion L86C matcher de gamle Bosch-tændinger godt. Bosch, Beru og Denso er slemme til at dø på Kreidleren, hvis den får for meget benzin, så vidt jeg har erfaret. :-) Pil evt karburatoren af og giv den en snaps i studsen. En RMC er oprindeligt bestykket med en Bing 1/10/77 (måske 1/10/119 ell. 116) og skal have dyse 54 + nålen i 2. hak fra oven - de er OFTE smadret eller slidt op. Oveni er det endda en møgkarburator, som kun kan justeres i tomgang og nåle-højde. En Ciao-karburator passer lige på studsen, hvis du får trang til at prøve noget andet for forsøgets skyld. :-)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"