Hjælp til kreidler!
-
- Junior knallert
- Indlæg: 68
- Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
- Kontakt:
Hjælp til kreidler!
hej,
har lige erhveret mig en gammel kreidler rmc 3 gearet, men kan ikke få den startet!
den har stået stille i et par år, hvor den ikke har kørt.
har renset tanken kabu og indsugningen og tjekket cylinder topstykke og stemple og det er iorden.
jeg ved at på fs1'erne er det en god ide at skifte kondensator og platiner når den har stået stille, ville det være en god ide også her?
og den gnister en stor en endda? jeg har også prøvet at eksperimentere lidt med tændingenstidspunket men ingen succes.
- er det nogle der har en ide om hvad det kunne være??
mvh. Lars
har lige erhveret mig en gammel kreidler rmc 3 gearet, men kan ikke få den startet!
den har stået stille i et par år, hvor den ikke har kørt.
har renset tanken kabu og indsugningen og tjekket cylinder topstykke og stemple og det er iorden.
jeg ved at på fs1'erne er det en god ide at skifte kondensator og platiner når den har stået stille, ville det være en god ide også her?
og den gnister en stor en endda? jeg har også prøvet at eksperimentere lidt med tændingenstidspunket men ingen succes.
- er det nogle der har en ide om hvad det kunne være??
mvh. Lars
Re: Hjælp til kreidler!
hvor langt fra lyder det til at den vil gå i gang ?
Yamaha fs1 dx 76 match under op bygning
Yamaha fs1 dx 78 381-253577 motor 381-220786 http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v" onclick="window.open(this.href);return false; ... p?ID=18690
Yamaha Passola solgt
Yamaha fs1 dx 78 381-253577 motor 381-220786 http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v" onclick="window.open(this.href);return false; ... p?ID=18690
Yamaha Passola solgt
-
- Junior knallert
- Indlæg: 68
- Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
- Kontakt:
Re: Hjælp til kreidler!
lyder ikke rigtigt til den er ved at komme igang?
har prøvet med noget benzin starter eller hvad det hedder? og det var lidt som om den hev et par rundter mere rundt på svinghjulet?
har prøvet med noget benzin starter eller hvad det hedder? og det var lidt som om den hev et par rundter mere rundt på svinghjulet?
Re: Hjælp til kreidler!
Hej.
Kørte den da den blev sat væk?
Normalt skal man kunne starte hvis platiner står rigtigt og ankerpladen er stillet midt i....der hvor skruerne holder ankerpladen/tændingen, altså lige meget luft på begge sider af skruerne. Tændingen skal hvis den er lovlig tænde 2mm før top, ulovlig fra 1.3-0.95mm før top.
Er der kompression på, er tændrøret vådt af benzin?
//Nabo Jan
Kørte den da den blev sat væk?
Normalt skal man kunne starte hvis platiner står rigtigt og ankerpladen er stillet midt i....der hvor skruerne holder ankerpladen/tændingen, altså lige meget luft på begge sider af skruerne. Tændingen skal hvis den er lovlig tænde 2mm før top, ulovlig fra 1.3-0.95mm før top.
Er der kompression på, er tændrøret vådt af benzin?
//Nabo Jan
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
-
- Junior knallert
- Indlæg: 68
- Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
- Kontakt:
Re: Hjælp til kreidler!
jeg ved ikke om den kørte da den blev sat til væk?
- men der er masser af komprassion og tændrøret bliver også vådt,
har prøvet at have ankerpladen midt i, det ville den heller ikke?
- er det ikke noget med at den godt kan gniste selvom kondensator er defekt?
- men der er masser af komprassion og tændrøret bliver også vådt,
har prøvet at have ankerpladen midt i, det ville den heller ikke?
- er det ikke noget med at den godt kan gniste selvom kondensator er defekt?
Re: Hjælp til kreidler!
Jo, men hvis du kan trække en ca 5-10mm lang blå gnist fra tændkabel (uden hætte) til stel, så burde den kunne starte næsten uanset hvor tændingen står.Luskibuski skrev:jeg ved ikke om den kørte da den blev sat til væk?
- men der er masser af komprassion og tændrøret bliver også vådt,
har prøvet at have ankerpladen midt i, det ville den heller ikke?
- er det ikke noget med at den godt kan gniste selvom kondensator er defekt?
//Nabo Jan.
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: Hjælp til kreidler!
prøv lige at skifte tændrøret
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Hjælp til kreidler!
Hej
Jeg aner intet om kreidtler men,,, mon ikke den får en noget fed benzin blanding,,,
er dyserør og hullerne i det og kanaler i karburatoren er helt rene
Jeg ville nok prøve at give den en lidt mere mager blanding altså mindre benzin og justere luftskruen lidt ud så den får lidt mere luft,,, den kan jo have haft et tun på hvor man evt har glemt at dyse den om,,, har den justerbar dyse ??? er det jo nemt at tage lidt fra den,,, man kan fin justere den igen,,, når den har været igang,,, svømmerhøjden er den korrekt eller står benzinen forhøjt i karburatoren,,, så den tror den får choker hele tiden ( nogen motore kan ikke tåle en forhøj svømmerstand ) så den drukner,,,
imens du kontrolere det så lad den stå uden tændrør så den bliver tør i cylinderen,,, evt jogge et par gange på kickstarteren uden tændrøret i,,, også tjek det andet bagefter,,, også lige et andet lille fif ,,, nogen tændrør er bare ikke til at få til at tænde igen under tryk når de har været våde,,, de skal tørre helt op også selv om den tilsyneladende gnister ude i det fri,,, her er bremserens en hærlig ting at have ved hånden det affedter også tændrør,,,
Jeg aner intet om kreidtler men,,, mon ikke den får en noget fed benzin blanding,,,
er dyserør og hullerne i det og kanaler i karburatoren er helt rene
Jeg ville nok prøve at give den en lidt mere mager blanding altså mindre benzin og justere luftskruen lidt ud så den får lidt mere luft,,, den kan jo have haft et tun på hvor man evt har glemt at dyse den om,,, har den justerbar dyse ??? er det jo nemt at tage lidt fra den,,, man kan fin justere den igen,,, når den har været igang,,, svømmerhøjden er den korrekt eller står benzinen forhøjt i karburatoren,,, så den tror den får choker hele tiden ( nogen motore kan ikke tåle en forhøj svømmerstand ) så den drukner,,,
imens du kontrolere det så lad den stå uden tændrør så den bliver tør i cylinderen,,, evt jogge et par gange på kickstarteren uden tændrøret i,,, også tjek det andet bagefter,,, også lige et andet lille fif ,,, nogen tændrør er bare ikke til at få til at tænde igen under tryk når de har været våde,,, de skal tørre helt op også selv om den tilsyneladende gnister ude i det fri,,, her er bremserens en hærlig ting at have ved hånden det affedter også tændrør,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
-
- Junior knallert
- Indlæg: 68
- Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
- Kontakt:
Re: Hjælp til kreidler!
nu har jeg skiftet kondensator, tændrør og platiner. og indstillet den efter de rigtige anvisninger!
og det var nu ikke fordi den ville igang af den grund... men den kom lige igang en enkelt gang hvor den snurrede 3-4 sekunder også gik den ud
og også sprang den lige en enkelt gang igen(bare et puf).
-kaburator er std og original ligesom alt andet på knallerteren. og dens dyse, er et nummer for stort så det ville den jo endeligt bare starte bedre af.
ellers har jeg renset den 100 procent. jeg går ud fra den ellers skulle være iorden, tror da svømmehøjden og alt det der er iorden?
- jeg tænker det må været noget med tændingen?
og det var nu ikke fordi den ville igang af den grund... men den kom lige igang en enkelt gang hvor den snurrede 3-4 sekunder også gik den ud
og også sprang den lige en enkelt gang igen(bare et puf).
-kaburator er std og original ligesom alt andet på knallerteren. og dens dyse, er et nummer for stort så det ville den jo endeligt bare starte bedre af.
ellers har jeg renset den 100 procent. jeg går ud fra den ellers skulle være iorden, tror da svømmehøjden og alt det der er iorden?
- jeg tænker det må været noget med tændingen?
Re: Hjælp til kreidler!
hvad med benzinen, hvis den også er gammel er det nok bare en ny gang benzin der skal til
Anders J
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Yamaha FS1-DX 1977 færdig
Yamaha FS1-DX 1978 nu under renovering
Yamaha FS1-K1 1979 til knægten
Garelli Katia 1974 til datteren
Tomos Cross 5 gear 1973
Honda CB 750 F2 supersport 1978
Kawasaki ZXR 750J 1992
Ford Escort Cabriolet 1.6I 1984
Ford Escort MK3 RS turbo 1985
Tesla Model 3 long range
Audi A2 3L 2002 med partikel filter
Audi A2 3L 2003 med partikel filter
Re: Hjælp til kreidler!
vi må have kreidlerhansen på banen
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
-
- Junior knallert
- Indlæg: 68
- Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
- Kontakt:
Re: Hjælp til kreidler!
selvfølgelig har jeg skiftet benzinen
Re: Hjælp til kreidler!
..det er grundreglen. vi skal bruge her..får den bensin og har den tænding..og /eller er noget mekanisk ændret/brækket/byttet...de kan ikke lade være med at starte hvis alt er ok...og det er det så ikke her..hvis den ikke starter med snaps..alså våd i cylenderen af bensin...er det tændingen..eller noget monteret forkert
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Hjælp til kreidler!
Hvad med udstødningen? Er den tilstoppet eller sodet til?
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge
Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på
-
- Junior knallert
- Indlæg: 68
- Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
- Kontakt:
Re: Hjælp til kreidler!
udstødninger er ikke sodet til, det er og så kun forrøret der er monteret lige nu, (vil renovere den men skal lige have motoren til at spinne først).
har ikke et luftfilter monteret, men det har jo ikke noget at gøre med den intet vil? (har holdt en hånd hen over kabu.)
tændingen er iorden (ankerpladen i midten og platinerne åbner med 0,45mm)
- nogle gode ideer?!
har ikke et luftfilter monteret, men det har jo ikke noget at gøre med den intet vil? (har holdt en hånd hen over kabu.)
tændingen er iorden (ankerpladen i midten og platinerne åbner med 0,45mm)
- nogle gode ideer?!
Re: Hjælp til kreidler!
drejer du den rigtige vej på svinghjulet..når du tjekker åbnings tidspunktet på platinen/tændings tidspunktet....der er en pil på svinghjulet..eller tryk lige på kick starteren..så du ser rotations retningen på svinghjulet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
-
- Junior knallert
- Indlæg: 68
- Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
- Kontakt:
Re: Hjælp til kreidler!
nope det er også blevet indstillet rigtigt
Re: Hjælp til kreidler!
Svinghjulet sidder på noten og er ikke skredet?
-
- Junior knallert
- Indlæg: 68
- Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
- Kontakt:
Re: Hjælp til kreidler!
nope heller ikke det
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Hjælp til kreidler!
Skub ankerpladen helt med uret, sæt tændrørets elektrodeafstand til 0.4, pil en evt dødemandsledning fra... Hvis der er gnist og benzin skal der komme en prut på et tidspunkt. NGK B6HS eller Champion L86C matcher de gamle Bosch-tændinger godt. Bosch, Beru og Denso er slemme til at dø på Kreidleren, hvis den får for meget benzin, så vidt jeg har erfaret. Pil evt karburatoren af og giv den en snaps i studsen. En RMC er oprindeligt bestykket med en Bing 1/10/77 (måske 1/10/119 ell. 116) og skal have dyse 54 + nålen i 2. hak fra oven - de er OFTE smadret eller slidt op. Oveni er det endda en møgkarburator, som kun kan justeres i tomgang og nåle-højde. En Ciao-karburator passer lige på studsen, hvis du får trang til at prøve noget andet for forsøgets skyld.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!