Kreidler RS Mix

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Kreidler RS Mix

Indlæg af Michael »

Her
Her er igen en af mine specials der er lavet af nogle rester jeg havde liggende fra mine tilligere Kreidlerprojekter.
Bemærk der er skivebremse på. Det har Kreidler aldrig lavet på egerhjul. Navet er et uoriginalt DX nav og bremsekaliber og bremsecylinder er fra en kinacrosser. Forgaffel er original tromlebremsegaffel fra Kreidler med påsvejset kaliberbeslag. Bagskærm er fra Puch Grand Prix. Kædeskærm??. Resten Div Kreidler. Motor er en 5gearet indirekte fra ca 72 med superbreitwindcylinder. Det har været en fornøjelse at lave . Jeg synes det er sjovt og inspirerendeat lave noget ud af "Rester".
bobby3 001 (Medium).jpg
bobby3 001 (Medium).jpg (59.4 KiB) Vist 7788 gange
bobby3 002 (Medium).jpg
bobby3 002 (Medium).jpg (84.52 KiB) Vist 7788 gange
bobby3 003 (Medium).jpg
bobby3 003 (Medium).jpg (59.72 KiB) Vist 7788 gange
bobby3 004 (Medium).jpg
bobby3 004 (Medium).jpg (60.47 KiB) Vist 7788 gange
bobby3 005 (Medium).jpg
bobby3 005 (Medium).jpg (68.9 KiB) Vist 7788 gange
bobby3 006 (Medium).jpg
bobby3 006 (Medium).jpg (59.15 KiB) Vist 7788 gange
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Kreidler RS Mix

Indlæg af Kim B S »

Hej Michael.
Det er godt nok en rigtig lækker Kreidler, du har fået ud af de rester. :bravo
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Kreidler RS Mix

Indlæg af strynboen »

ja puch"s rustfri skærme er bare gode..taivansen sælger dem faktisk..gad vide om deres er rustfri også..kan ikke tro det
puch bruger et bagnav til skivebremse nav..der er bare en plastic prop i bremse tromlen,,og skiven skrues fast på tandhjuls flangen..mener jeg..eller er det kun alu hjulene på juvel som er sådan
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Kreidler RS Mix

Indlæg af Jensmc »

Hvad er det for en karburator????
Fyyyyy!
Den er jo ulovlig.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Kreidler RS Mix

Indlæg af Michael »

Jensmc skrev:Hvad er det for en karburator????
Fyyyyy!
Den er jo ulovlig.
Der er to typer karburtorer på superbreiwind cylinderen. En 18 mm og en 20 mm. Jeg har en 20er på min grønne rs men på denne havde jeg kun en 18 mm. 18 mm er nemmere at instiller men den er ikke helt så hurtig. Ulovlig????? Det ved jeg ikke, :sad men jeg har engang prøvet en lovlig rmc. Den var nogenlunde lige så hurtig som en lovlig Honda cd. Med andre ord kom man i tvivl om man var i bevægelse. :crying
Hvis det kan hjælpe så kører jeg ikke så stærkt :rocks , jeg elsker bare udseendet af den store mc cylinder, og så var det jo en del af historien. I 70'erne var det jo en drengedrøm med en 5 gearet kreidler. Der er jo ikke noget der lyder bedre og vækker flere minder end en 6,8 hp kreidler. Det skulle da lige være en 5,3hp Yamaha. Det er et historisk lydbillede. Ikke et øje tørt :teeth2
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Kreidler RS Mix

Indlæg af roberthandvask »

hvor stærkt går den da? :D
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
FOLVA
Fuldblods knallert
Indlæg: 444
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 14:49
Kontakt:

Re: Kreidler RS Mix

Indlæg af FOLVA »

Michael skrev:
Jensmc skrev:Hvad er det for en karburator????
Fyyyyy!
Den er jo ulovlig.
Der er to typer karburtorer på superbreiwind cylinderen. En 18 mm og en 20 mm. Jeg har en 20er på min grønne rs men på denne havde jeg kun en 18 mm. 18 mm er nemmere at instiller men den er ikke helt så hurtig. Ulovlig????? Det ved jeg ikke, :sad men jeg har engang prøvet en lovlig rmc. Den var nogenlunde lige så hurtig som en lovlig Honda cd. Med andre ord kom man i tvivl om man var i bevægelse. :crying
Hvis det kan hjælpe så kører jeg ikke så stærkt :rocks , jeg elsker bare udseendet af den store mc cylinder, og så var det jo en del af historien. I 70'erne var det jo en drengedrøm med en 5 gearet kreidler. Der er jo ikke noget der lyder bedre og vækker flere minder end en 6,8 hp kreidler. Det skulle da lige være en 5,3hp Yamaha. Det er et historisk lydbillede. Ikke et øje tørt :teeth2
Hej Michael, jeg kan kun bekræfte det du siger om en lovlig Honda CD 50, og en lovlig Kreidler RMC, for jeg har nemlig lige præcis een af hver af disse, og de er 100 % lovlige, og de er begge mega sløve men det tager jeg bare som en oplevelse og kan køre med god samvittighed uden at skulle kigge konstant i bakspejlet efter panser basserne. Min Kreiler RMC har iøvrigt aldrig været skruet i, og det er faktisk ved at være en sjældenhed. Skal det gå rigtigt stærkt sa har jeg en Honda CD, bygget om til 70 ccm, og den rykker. :(y)
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.

Min samling af veteraner består af :

1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.

1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Kreidler RS Mix

Indlæg af strynboen »

hej jeg køre bare på hondaen...og nyder det...og ryger topstykket er det bare et 181...tror jeg nok...man burde nok sætte et kina på
og gemme det tum mærkede..de kommer ikke tilbage
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
FOLVA
Fuldblods knallert
Indlæg: 444
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 14:49
Kontakt:

Re: Kreidler RS Mix

Indlæg af FOLVA »

strynboen skrev:hej jeg køre bare på hondaen...og nyder det...og ryger topstykket er det bare et 181...tror jeg nok...man burde nok sætte et kina på
og gemme det tum mærkede..de kommer ikke tilbage
I ABSOLUTELY AGREE :hihi
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.

Min samling af veteraner består af :

1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.

1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Kreidler RS Mix

Indlæg af Michael »

FOLVA skrev:
strynboen skrev:hej jeg køre bare på hondaen...og nyder det...og ryger topstykket er det bare et 181...tror jeg nok...man burde nok sætte et kina på
og gemme det tum mærkede..de kommer ikke tilbage
I ABSOLUTELY AGREE :hihi
Jeg tror at det bare drejer sig om at vi skal opføre os ordentligt, man kan jo ikke skaffe lovlige dele til alle de gamle knallerter. Vi er en flok der kører sammen hver onsdag hele sommeren. Vi kører fornuftigt 30-40kmt og vi har aldrig haft probs.
Tak for den positive kritik. Mit næste projekt er en 77er dx. Den bliver ikke færdig før engang til foråret.
Ps. Hvis i er i nærheden af Silkeborg en onsdag i sommer så giv lyd i er meget velkomne til at køre med. Det er rigtig hyggeligt. Vi starter klokken 18.30. Turene er typisk 40-50km.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Kreidler RS Mix

Indlæg af Allan M »

den er flot. Hvis nogle af jer Kreidler-entusiaster er interesserede, så har jeg en anmeldelse af Kreidler Florett RS fra FDM-bladet, som udkom 9. december 1972. Underoverskriften er "ny forgaffel, moderne linier" ;o)
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: Kreidler RS Mix

Indlæg af Stub »

jeg synes at den er fin og jeg kan godt forstå at du har valgt at skrue lidt op for HK ,, min gamle RMC kunne næsten ikke trække sig selv op af bakkerne da den var lovlig men da jeg så fik fat i en 5 gear motor med et stort tunsæt var det egentlig først der jeg blev glad for min kreidler :teeth2
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Kreidler RS Mix

Indlæg af Michael »

Nå nu er der kommet Nye projekter, Så Kreidleren må væk.
Der skal laves gearkasse på den(Tror det er skiftearmen der er slidt)
Ellers er den fin. Der er ny cylinder,stempel,udstødning, forgaffel+ meget mere.
Fast pris 8000kr
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"