Kreidler TM

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Kreidler TM

Indlæg af Michael »

Her er et billede af min Kreidler TM som jeg lige har solgt.
Det er en 5 gearet Med inddirekte skift. Den kører fantastisk godt.
Kreid 001 (Medium).jpg
Kreid 001 (Medium).jpg (77.38 KiB) Vist 7264 gange
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Kreidler TM

Indlæg af Jensmc »

Er det 5,2 eller 5,8 HK?
Min er 5,2.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Ryholl
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: ons 9. dec 2009 20:09
Kontakt:

Re: Kreidler TM

Indlæg af Ryholl »

Wow den ser flot ud :bravo
16 år, kæmpe fan af fs1'en
Blå Puch Maxi
Atv 200cc solgt :(
Yamaha fs1 1978 "projekt airbrush" under renovation
Rød Mobylette, vil ikke starte :(
Thumpstar road ripper 50cc, EU45knallert
Xmotos 2010
Mange reservedele haves spørg hvis du mangler noget :D http://scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=66584
Højglanspolerer også
Mvh Ryholl
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Kreidler TM

Indlæg af Michael »

Jensmc skrev:Er det 5,2 eller 5,8 HK?
Min er 5,2.
Det er en 4,2??? mærkeligt men det er det. Det er i pricippet en 5,2 men med 28 mm forør. Det er en original kreidler cylinder.
Den er ikke helt så hurtig som en 5,2 men trækker meget mere fra bunden-DVS den er god til knallertture. Desværre har jeg lige solgt den. Jeg laver en knallert og en MC hvert år, så jeg er tvunget til at sælge lidt indimellem. :crying
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
sailor

Re: Kreidler TM

Indlæg af sailor »

Hej Michael

Hvilken aargang er denne maskine ?
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Kreidler TM

Indlæg af Michael »

sailor skrev:Hej Michael

Hvilken aargang er denne maskine ?
74
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Kreidler TM

Indlæg af Kim B S »

Hej Michael.
Det er godt nok også en meget fin Kreidler. :bravo Meget flot istandsat. :bravo
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Kreidler TM

Indlæg af bonde søren »

kan du forklare mig hvad forskellen er på det indirekte og direkte gearskift er på disse motore :) har lagt mærke til at dem med mange gear oftest kører med indirekte eller er det bare mig :)
fuskeren
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Kreidler TM

Indlæg af Michael »

bonde søren skrev:kan du forklare mig hvad forskellen er på det indirekte og direkte gearskift er på disse motore :) har lagt mærke til at dem med mange gear oftest kører med indirekte eller er det bare mig :)
Hej Søren
Jeg prøver at forklare så godt jeg kan:
Først det indirrekte
På de gamle 5 gears sad gearpedalen på en selvstændig aksel og var så forbundet til selve gearakslen via en ledforbindelse.
Neutralstillingen på geararmen blev justeret ligesom den gør på yamaha (Den der eksenterskrue). På kreidler sad denne justering "udenpå" og ikke som Yamaha indeni motoren.
På de "Nye motorer" var der direkte skift. Det virker ligesom på motorcykler idag. Det er meget præsist og kontant.
Hvad der er bedst er svært at sige. Et indirekte der er justeret korrekt op virker fint og uden problemer. Et direkte er selvfølgelig mere præsist, men man skal heller ikke andet end lige røre gearpedalen så skifter den. Dvs. der er ikke rigtig nogen "fortrydelsesvandring" i gearpedalen.
Selv kan jeg godt lide den dirrekte, men det er også en dyrere motor. 5 gears Kreidlermotorer er jo i forvejen ekstremt dyre.
:whew
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Kreidler TM

Indlæg af strynboen »

det er nok det gamle håndgear de har bygget vidre på. med .den udvendige ledforbindelse
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Kreidler TM

Indlæg af Reedvalve »

Hej Michael

Rigtig flot tm`er. Ærgeligt du måtte sælge den. Jeg har selv en magen til (den har du set) En sweizisk model, med samme opsætning som din. 5 gear med inddirekte og blæsekølet 5.2/5.3 hk tun. Dette setup er efter min overbevisning den bedste. Kører 80-85 km/t afhængig af vægt :hihi Trækker perfekt over hele området. Hvorimod 6.25 hk kan tøve lidt. Den blæsekølet motor fra Kreidler kører bare som en velsmurt Singer symaskine, helt uden mislyde.

Hilsen Kenneth

P.S: Den motor du købte af mig. Sad den på denne maskine?
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"