Kreidler RS

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Kreidler RS

Indlæg af Michael »

Her er lige et billede af min RSér.
Det er en 5 gearet med Superbreitwind cylinder. Årgang 77
Kreid 002 (Medium).jpg
Kreid 002 (Medium).jpg (105.13 KiB) Vist 4587 gange
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
sailor

Re: Kreidler RS

Indlæg af sailor »

Hej Mikael

Det er virkelig forfriskende at se en perfekt restaureret Kreidler oven paa
de mange FS1'ere.

Tilbage i 1970'erne koerte en enkelt af mine klassekammerater paa ny Kreidler RMC, og holdt i mange og lange diskussioner fast i dens kvaliteter i forhold til FS1'eren - som alle vi andre koerte paa :wink:

Det var ikke let at vaere Kreidler entusiast i en FS1 domineret klasse :lol:
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af Jensmc »

Jeg har osse en Kreidler, men er ikke af den opfattelse, at den er bedre. OK, den har fordelen ved den , på min, hårdtforchromede cylinder. De fartvindkølede cylindre er jo Nikasil-behandlede.
Ellers er de efter min mening ikke mere holdbare end en japaner.
Og så er den klodset og umoderne.
Undskyld Nabojan!
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af Michael »

Jensmc skrev:Jeg har osse en Kreidler, men er ikke af den opfattelse, at den er bedre. OK, den har fordelen ved den , på min, hårdtforchromede cylinder. De fartvindkølede cylindre er jo Nikasil-behandlede.
Ellers er de efter min mening ikke mere holdbare end en japaner.
Og så er den klodset og umoderne.
Undskyld Nabojan!
Hej
Jeg vil lige sige at jeg er en stor Yamahafan og jeg mener ikke man kan sammenligne kvaliteten på de to. De har kvaliteter på hver sin måde. Klodset og umoderne mener jeg dog ikke man kan sige. Den er fra 77. Den er født med stjernefælge. Den har større skiver og tromler end Yamaha. De gamle Kreidlere havde hårdforkromede cylindre. De nyere havde Nikasil belægning. En belægning som BMW stadig bruger. Den har meget bedre kølekapasitet end Yamaha. Skærmene ruster ikke da de er rustfri. Bagsvingeren er så kraftig at de stortset aldrig går til. Der er stortset aldrig råd på kreidlerstel. Som jeg husker dem var kreidlers design meget moderne på den tid. Nå nok om Kreidlers fordele. Det der var umoderne på en Kreidler var nok mere deres samlemetoder. Der er ingen kreidler motor der er helt ens. De skal alle lignes op individuelt med Shimsskiver.
Tingene er ikke lavet helt så ens som på en japaner. Når man samler en Yamaha så passer tingen bedre sammen. Yamahaen passede nok bedre til den danske opfattelse af knallert, hvorimod kreidler passede bedre til den tyske opfattelse at knallert/let MC. Den danske 3 gearede Kreidlermotor er efter min mening en dårlig konstruktion. Min RS kører med originalt 6,8 hp og går perfekt med det. Det er meget afstemt. Så hvad for en er bedst? Kreidler er bedre end Yamaha. Ingen tvivl og Yamaha er bedre end Kreidler Ingen tvivl. :whew
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af Kim B S »

Hej Michael.
Super flot Kreidler du har der. :bravo Jeg har ikke nogen erfaring med Kreidler, men jeg tror nu at det er et køretøj i ret fin kvalitet. Det har nok været en knallert for de få, fordi de altid har ligget på en forholdsvis høj pris, i forhold til mange andre. :wink: Og det er jo selvfølgelig også fordi, de er meget veludstyret og alting er lavet lidt kraftigere, end på de fleste andre. :(y) Det samme kan man sige om Zundapp, som jo er endnu mere sjælden i DK. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
FOLVA
Fuldblods knallert
Indlæg: 444
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 14:49
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af FOLVA »

sailor skrev:Hej Mikael

Det er virkelig forfriskende at se en perfekt restaureret Kreidler oven paa
de mange FS1'ere.

Tilbage i 1970'erne koerte en enkelt af mine klassekammerater paa ny Kreidler RMC, og holdt i mange og lange diskussioner fast i dens kvaliteter i forhold til FS1'eren - som alle vi andre koerte paa :wink:

Det var ikke let at vaere Kreidler entusiast i en FS1 domineret klasse :lol:
Jeg vil gerne lige give mit bidrag til denne lille samtale :

Som jeg ser det blev yamaha utrolig populær bl.a fordi den var ekstrem let at tune, og de dele man mistede ved politi razziaer var heller ikke så kostbare i de fleste tunings opsætninger. Og så fordi det er en utrolig flot designet knallert, nok den flotteste knallert på det danske marked overhovedet nogensinde. Men når det så er sagt, er jeg nok kommet til den erkendelse at kvaliteten af en Yamaha, SLET SLET ikke kan sammenlignes med en Kreidler. En kreidler er efter min overbevisning nok en af de mest slidstærke knallerter denne verden endnu har set, for husk på at mange kreidlere verden over, har haft over 100000 km på tælleren uden renovering af motoren, ja det påstås faktisk at een af grundene til at fabrikken ikke kunne gå rundt længere var faktisk at salget af reservedele lå på et minimum, de var simpelthen så godt bygget at de aldrig kørte i stykker.

En yamaha er blændende flot, men bag denne glans gemmer der sig mange dårlige konstruktioner, dårlig gennemtænkt koblingskonstruktion, stel/baggaffel konstruktion alt for ringe, og alt for dårlig køling af cylinder er blot nogle af ulemperne.

Kreidleren ryger absolut ind på 1. pladsen hvad angår kvalitet og holdbarhed, stærk efterfulgt af Honda på 2. pladsen, og jeg må desværre nok sige at yamaha finder jeg først længere nede på min liste.

Jeg ved godt at dette er et yamaha forum, og det sikkert ikke falder i god smag dette her, men jeg er klar til at tage debatten op.

Og jeg kan da også lige nævne at jeg selv skal i gang med renovere en Yamaha FS 1 K 1978 Number Match til mig selv.
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.

Min samling af veteraner består af :

1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.

1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af Dewil »

Er tilbøjelig til at give dig ret, Yamaha´n er superflot og velkørende.... men korrekt at der er mange svage punkter... men vi elsker den alligevel. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
FOLVA
Fuldblods knallert
Indlæg: 444
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 14:49
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af FOLVA »

Dewil skrev:Er tilbøjelig til at give dig ret, Yamaha´n er superflot og velkørende.... men korrekt at der er mange svage punkter... men vi elsker den alligevel. :D
Ja vi gør så, halvfjerdser knallerter der ligner små motorcykler, og med mange gear er min livret. :thunge
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.

Min samling af veteraner består af :

1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.

1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"