Puch - problem

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

Puch - problem

Indlæg af krisravn »

Hej
Jeg har det problem at min puch maxi 2 gear ikke går ordenligt, jeg har renset karb. men er ikke sikker på indstillingerne, så hvad er basis indstilling for luft- og "den anden" skrue, tror det er tomgangs skruen?

- Tak
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch - problem

Indlæg af strynboen »

den store skrue er stildbar strålespids..alså en juster bar dyse..jo længre du skruer den ind..med uret..jo mindre bensin får motoren..og motoren vil dø ud..du skruer den så tilbage..mod uret..så den 4 takter...hakker i det..springer hver anden tænding over fordi den får så meget bensin at den faktisk drukner tændrøret..så skruer du skruen ind af til den netop går perfekt..lige før den får for lidt igen..der er justeringen....ved start bruger du ikke strålespidsen som justering..du tipper svømmeren så kaburatoren løber over..træder kick starteren den starter..og du justere på chokeren til den køre rent

mange puch har ikke den stildbare strålespids,,og de køre fint uden...men den er lækker at have..når man kan justere den perfekt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
bsdk
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: tirs 6. apr 2010 10:28
Kontakt:

Re: Puch - problem

Indlæg af bsdk »

strynboen skrev:den store skrue er stildbar strålespids..alså en juster bar dyse..jo længre du skruer den ind..med uret..jo mindre bensin får motoren..og motoren vil dø ud..du skruer den så tilbage..mod uret..så den 4 takter...hakker i det..springer hver anden tænding over fordi den får så meget bensin at den faktisk drukner tændrøret..så skruer du skruen ind af til den netop går perfekt..lige før den får for lidt igen..der er justeringen....ved start bruger du ikke strålespidsen som justering..du tipper svømmeren så kaburatoren løber over..træder kick starteren den starter..og du justere på chokeren til den køre rent

mange puch har ikke den stildbare strålespids,,og de køre fint uden...men den er lækker at have..når man kan justere den perfekt
mesteren har talt :bravo
Yamahafs1dx
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3214
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Puch - problem

Indlæg af Jensmc »

Mig bekendt kører en Maxi2-gear med alm. puch 3-gears karburator. Dette er ordnet med et lille mellemstykke mellem cylinder og karburatoren. Den har ikke kørt med 1-gears karburator. hverken den nye eller den gamle type.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch - problem

Indlæg af strynboen »

ja det er den goe gamle svane hals bing,,som ms og vz altid har brugt..en utrolig robust og fleksibel kab..men kun 12 mm
det rakker til ca 55-60 kmt...skal der mere fut i er det den 17 mm bing med det grå sidemonterede tørluftfilter,,vi kaldte brøl aben..da det larmede...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

Re: Puch - problem

Indlæg af krisravn »

Tak for indlæggene, men hvad med luftskruen - den man justere med skruetrækker. Hvis man skruer den helt, hvor mange omgange ud er så standart? (og med henhold til strålespidsen hvad er standart indstillingen, så kan jeg selv justere den ind derefter) :)
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch - problem

Indlæg af strynboen »

hej der er ingen luft skrue..den med kærven er strålespidsen..jeg har forklaret hvordan den stilles..der er ingen anden måde at gøre det på..der er ikke andre skruer..kun tomgangs skruen..den peger ned af og har en fjeder som kontra.

.er du sikker på at det er en 2 gear maxi..ikke en 1 gear..den har måske en anden type kaburator den 4 kantede bing..som monza og de nyere maxi også har..den kan kendes på at bensin studsen som slangen sidder på kan skrues af..og der sidder et filter bagved
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

Re: Puch - problem

Indlæg af krisravn »

Her
Uploader lige et billede. (men hvad er hvad, grøn cirkel og rød cirkel?)
Vedhæftede filer
karb.jpg
karb.jpg (176.32 KiB) Vist 9787 gange
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch - problem

Indlæg af strynboen »

hej super billede..din strålespids er så ikke med kærv men den spidse en..rød ring..den anden er tomgang grøn..
du skal bare justere den strålespids,,,men pil lige den klud ud af luftfilteret,,der skal kun være en metal filter...når du køre uden det rigtige luftfilter
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

Re: Puch - problem

Indlæg af krisravn »

Super tusinde Tak :)
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Brugeravatar
Thomas A
Stor knallert
Indlæg: 221
Tilmeldt: man 9. jun 2008 18:05
Kontakt:

Re: Puch - problem

Indlæg af Thomas A »

Er der en pakning mellem studsen og karburator, den ser noget våd ud der.
Brugeravatar
krisravn
Junior knallert
Indlæg: 79
Tilmeldt: man 2. nov 2009 14:51
Kontakt:

Re: Puch - problem

Indlæg af krisravn »

Ja det er der... men lige et hurtigt spørgsmål til, hvordan fjerner jeg metalfilter gitteret, så jeg kan fjerne stoffet?
MVH
Kristian

YAMAHA FS1-K1 '76
Brugeravatar
Thomas A
Stor knallert
Indlæg: 221
Tilmeldt: man 9. jun 2008 18:05
Kontakt:

Re: Puch - problem

Indlæg af Thomas A »

Den kan tage med en papegøjetag, den er bare presset i karburatoren.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch - problem

Indlæg af strynboen »

ja hvis kab og studs har været overspændt..bliver de skæve i flangen..man kan med forsiktighed file anlægsfladen så den bliver plan igen..en nu pakning med flangetætning eller flydene pakn..og ikke spænde alt for hårdt..så er den helt tæt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"