Puch Maxi P fra 1974

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Puch Maxi P fra 1974

Indlæg af Glaede »

Hejsa,

I søndags var jeg så heldig at falde over denne Puch Maxi på DBA, som jeg simpelthen måtte eje. Det er en 100% original Puch Maxi P fra 1974. Ham jeg købte den af, hans kone købte den fra ny i 1974, dvs. jeg er ejer nr. 2! Der fulgte også org. instruktionsbog med, desværre ingen købspapirer eller nøglen.

Men knallerten er som sagt 100% original med speedometer som rent faktisk fungere og i følge speedometeret har den kun kørt 12.000 km, hvilket jeg tror passer meget godt! Tror endda stadig den har org. gummi på fordækket. Efter jeg fik den hjem fik jeg skiftet benzin hane og nyt benzinslange og vupti så startede den igen som en drøm efter flere års stilstand. Desværre er forrøret fuldstændig gennemtærret, så det bliver jeg nødt til at skifte ud. Ved afmontering af udstødningen var jeg desværre så uheldig at en at pinboltene ved udstødningsporten knækkede, så det skal jeg have fikset somehow. Der sidder stadig en stump gevind tilbage, så hvis nogen derude har et trick, så er jeg meget åben!

Lige pt har jeg kun dette billede, men planen er at jeg skal ud og skrue i den lørdag og så skal jeg nok skyde nogle bedre billeder.

Billede

Stellet er i ekstremt god stand. Absolut ingen gennemtærring eller noget. Kun overflade rust. Desværre er kromdelene ikke længere så flotte.

Planen med knallerten er at få den lavet køreklar og skiftet diverse væsker. Har ikke umiddelbart planer om en større renovering da jeg synes det er lidt synd nu hvor den står så fint i org. lak. Som i kan se har den org. sæde på hvilket ikke ses ofte. Desværre er det sten hårdt, så jeg tror jeg sætter et andet, lidt nyere, org. sæde på.
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Puch Maxi P fra 1974

Indlæg af Macel »

Glaede skrev:Hejsa,

I søndags var jeg så heldig at falde over denne Puch Maxi på DBA, som jeg simpelthen måtte eje. Det er en 100% original Puch Maxi P fra 1974. Ham jeg købte den af, hans kone købte den fra ny i 1974, dvs. jeg er ejer nr. 2! Der fulgte også org. instruktionsbog med, desværre ingen købspapirer eller nøglen.

Men knallerten er som sagt 100% original med speedometer som rent faktisk fungere og i følge speedometeret har den kun kørt 12.000 km, hvilket jeg tror passer meget godt! Tror endda stadig den har org. gummi på fordækket. Efter jeg fik den hjem fik jeg skiftet benzin hane og nyt benzinslange og vupti så startede den igen som en drøm efter flere års stilstand. Desværre er forrøret fuldstændig gennemtærret, så det bliver jeg nødt til at skifte ud. Ved afmontering af udstødningen var jeg desværre så uheldig at en at pinboltene ved udstødningsporten knækkede, så det skal jeg have fikset somehow. Der sidder stadig en stump gevind tilbage, så hvis nogen derude har et trick, så er jeg meget åben!

Lige pt har jeg kun dette billede, men planen er at jeg skal ud og skrue i den lørdag og så skal jeg nok skyde nogle bedre billeder.

Billede

Stellet er i ekstremt god stand. Absolut ingen gennemtærring eller noget. Kun overflade rust. Desværre er kromdelene ikke længere så flotte.

Planen med knallerten er at få den lavet køreklar og skiftet diverse væsker. Har ikke umiddelbart planer om en større renovering da jeg synes det er lidt synd nu hvor den står så fint i org. lak. Som i kan se har den org. sæde på hvilket ikke ses ofte. Desværre er det sten hårdt, så jeg tror jeg sætter et andet, lidt nyere, org. sæde på.
Den ser fin ud! :) Du skal lade den stå i den rigtige farve, og så lige en mælkekasse bagpå. :thunge
Min første knallert var også en Puch Maxi fra '74. Rød med pedaler og det hele. :( Den skulle jeg ikke have solgt.
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: Puch Maxi P fra 1974

Indlæg af Glaede »

Ja det er sku en dejlig knallert :) Har 3 andre Maxi'er i forvejen, hehe ;)

Er der nogen som ved hvordan man afmontere den "nitte" som sidder i forgaflen ved styrlåsen, således at jeg kan få en ny monteret?
Anderz
Junior knallert
Indlæg: 71
Tilmeldt: fre 19. feb 2010 21:32
Kontakt:

Re: Puch Maxi P fra 1974

Indlæg af Anderz »

Flot for alderen må man sige er jo selv fra tiden da Stakkels Jim udkom.

Dog vil jeg påpege at en mælkekasse ikke hører hjemme på en Maxi! Den er flot som den er!

Min '82r K model har flere km. på bagen. Mindst 40000-45000 kørt af undertegnede med stadig lovlig original motor.

Stemmer motor og stel nummer overens?
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: Puch Maxi P fra 1974

Indlæg af Glaede »

Hehe jeg fik faktisk en blå Kløver mælkekasse med i prisen :P

Ja samme motor og stelnr :) Alt er originalt lige umiddelbart hvilket den tidligere ejer også sagde. De havde haft den i familien som sagt siden '74 og deres børn havde kørt lidt på den for en 5-10 år siden, men det havde vist ikke rigtig fanget deres interesse. Den kommer oprindeligt fra Randers - kan jeg se på klistermærket på bagskærmen :)

Det skal siges at den altid har stået tørt inde i et skur, så det er nok derfor at stellet er i så fin stand.
Senest rettet af Glaede fre 4. feb 2011 20:27, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
JacobMC
Fuldblods knallert
Indlæg: 315
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 13:42
Kontakt:

Re: Puch Maxi P fra 1974

Indlæg af JacobMC »

Glaede skrev:Ja det er sku en dejlig knallert :) Har 3 andre Maxi'er i forvejen, hehe ;)

Er der nogen som ved hvordan man afmontere den "nitte" som sidder i forgaflen ved styrlåsen, således at jeg kan få en ny monteret?
En lille flad skuetrækker. Det er mere en "plastikprop" Og så lige en dorn fra den anden side, så er den ude, dog skal forgaflen måske skrues lidt af.

Mht. til nøgle, så er det ærgeligt at knallerten ikke blev lavet med tændningslås, der er blevet smidt alt for mange nøgler væk på den måde.
Mvh. Jacob M. C.

Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: Puch Maxi P fra 1974

Indlæg af Glaede »

Super, tak for tippet! Kan proppen bruges igen?

Ja, det er bestemt synd. Specielt fordi han fortalte mig at de havde nøglen da hans datter kørte på den for en 5-10 år siden :( Men han havde ledt efter den uden held.
Senest rettet af Glaede fre 4. feb 2011 20:27, rettet i alt 1 gang.
Anderz
Junior knallert
Indlæg: 71
Tilmeldt: fre 19. feb 2010 21:32
Kontakt:

Re: Puch Maxi P fra 1974

Indlæg af Anderz »

Ja blevet vænnet til en Puch Maxi kan tage tid eller år for man vil da heller have en Honda cd50/Dax eller Yamaha 4 gear.

Min første knallert var en Puch VZ50 tilbage i 1987 og den kom da også i Jyllands posten søndags udgaven. Desværre så måtte jeg ikke køre på vejen men en mand fra Vejle ville gerne bytte med en Puch Maxi P og jeg fik lov til at køre på vejen før jeg fik knallert kørekort. Siden blev det til flere forskellige knallerter men en Puch Maxi kørte altid hvilket var praktisk med mindst 7 km til alt.

Min '82r K købte jeg omkring 1998 for at køre 42km mindst på arbejde dagligt sådan frem og tilbage. Jeg holdt op i sommeren 2001 og siden har den stået hos min forældre for sikkerhedens skyld. Jeg mistede en Puch Maxi i Holstebro 2 gange jeg købte ny omkring 1991. Siden er man blevet mere intereseret i at beholde den for evigt og få den sat lidt i stand inklusive lakering og krom.
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: Puch Maxi P fra 1974

Indlæg af Glaede »

Så der sateme liv i den gamle traver! Den spinner bare som en mis.. Lidt frisk benzin, ny benzinhane og rens af karburator så kører bussen. Den kører 30-35 km/t ud af lige vej i følge speedometeret og ca. 40 km/t ned af bakke :) Fint optræk og fint træk hele vejen faktisk. Kører som en drøm. Prutter en smule på toppen når det rigtig går stærk :lol:

Fik også fikset lyset både foran og bag, så nu dur alt! Lækkert..
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch Maxi P fra 1974

Indlæg af strynboen »

fin maskine..især den runde bing er et stort ++..den køre 40 når det går lidt ned eller der er god medvind..så dig på puch vennerne..fin puch side..som vi må hjælpe med at puste mere liv i ,,,
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: Puch Maxi P fra 1974

Indlæg af Glaede »

Ja, det er bare med at få alle Puch nørderne ind på forummet, så vi kan få sparket lidt liv i det!
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: Puch Maxi P fra 1974

Indlæg af Glaede »

Som lovet her lidt flere billeder af herligheden:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Her ses den i skuret med Bonnie og Lars Lystig:
Billede
Billede
Billede
Billede
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"