Snavs og Rust i Tank på Maxi K

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Morten Lerche
Junior knallert
Indlæg: 34
Tilmeldt: søn 31. okt 2010 16:28
Kontakt:

Snavs og Rust i Tank på Maxi K

Indlæg af Morten Lerche »

Hey guys og glædelig jul!

Jeg har fået en fin Maxi K i julegave (fik den som tidelig gave :D )
Desværre har den forrige ejer ikke kørt på den i lang tid - dette er (efter min mening) grunden til at tanken er fuldstændig inficeret med rust og snavs indvendigt. Benzinen bliver helt brun og benzinfilteret stopper til i løbet af 20 minutters kørsel.
Jeg har prøvet at skylle igennem med benzin flere gange men det virker meningsløst.

Har i nogle forslag? - bemærk at tanken ikke kan afmonteres.

På forhånd tak!

- Lerche
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Snavs og Rust i Tank på Maxi K

Indlæg af Thorsen »

Skil knallerten ad og skyl tanken godt og grundig ud med vand ud igennem tankdækslet ;)
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Morten Lerche
Junior knallert
Indlæg: 34
Tilmeldt: søn 31. okt 2010 16:28
Kontakt:

Re: Snavs og Rust i Tank på Maxi K

Indlæg af Morten Lerche »

Risikere man ikke mere rust hvis man skyller med vand?
prinslauge
Junior knallert
Indlæg: 33
Tilmeldt: man 16. mar 2009 23:05
Kontakt:

Re: Snavs og Rust i Tank på Maxi K

Indlæg af prinslauge »

Morten Lerche skrev:Hey guys og glædelig jul!

Jeg har fået en fin Maxi K i julegave (fik den som tidelig gave :D )
Desværre har den forrige ejer ikke kørt på den i lang tid - dette er (efter min mening) grunden til at tanken er fuldstændig inficeret med rust og snavs indvendigt. Benzinen bliver helt brun og benzinfilteret stopper til i løbet af 20 minutters kørsel.
Jeg har prøvet at skylle igennem med benzin flere gange men det virker meningsløst.

Har i nogle forslag? - bemærk at tanken ikke kan afmonteres.

På forhånd tak!

- Lerche
Fuld sten/grus i tanken og ryst stellet det virker.
Yamaha Fs1 dx 79 95% færdig
Yamaha yzf R1 03
prinslauge
Junior knallert
Indlæg: 33
Tilmeldt: man 16. mar 2009 23:05
Kontakt:

Re: Snavs og Rust i Tank på Maxi K

Indlæg af prinslauge »

prinslauge skrev:
Morten Lerche skrev:Hey guys og glædelig jul!

Jeg har fået en fin Maxi K i julegave (fik den som tidelig gave :D )
Desværre har den forrige ejer ikke kørt på den i lang tid - dette er (efter min mening) grunden til at tanken er fuldstændig inficeret med rust og snavs indvendigt. Benzinen bliver helt brun og benzinfilteret stopper til i løbet af 20 minutters kørsel.
Jeg har prøvet at skylle igennem med benzin flere gange men det virker meningsløst.

Har i nogle forslag? - bemærk at tanken ikke kan afmonteres.

På forhånd tak!

- Lerche
Fuld sten/grus i tanken og ryst stellet det virker.
Fyld*
Yamaha Fs1 dx 79 95% færdig
Yamaha yzf R1 03
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Snavs og Rust i Tank på Maxi K

Indlæg af strynboen »

fyld små skruer/møtrikker i tanken..og ryst knallerten..og blæs med trykluft med mellemrum i hullet til bensin hanen..så blæses alt rusten ud..af påfyldnings studsen....det er ikke så nemt at få tømt..derfor er skruer måske nemmere at få ud af tanken end perlesten ,,de kan tages med en magenet...skruerne alså...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
YamahaKTM
Stor knallert
Indlæg: 131
Tilmeldt: man 23. aug 2010 10:50
Kontakt:

Re: Snavs og Rust i Tank på Maxi K

Indlæg af YamahaKTM »

Brug noget diesel, fortynder eller lign. Sammen med grus eller skruerne, Så ruster det ikke som vand....
Hilsen Alexander
16år, Silkeborg
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Snavs og Rust i Tank på Maxi K

Indlæg af strynboen »

hvis du kommer vædske sammen med skruer møtrikker kan du ikke blæse støvet ud..så man skal vælge om man vil bruge den våde eller tørre metode..det er altid godt at skylle med fortynder ..da det tørre fuldstændig ud hurtigt..jeg foretrækker at skylle den med fortynder..og blæse til den er helt tør..og så komme skruerne i..og ryste..så bliver rusten til rust støv..som kan blæses ud gentagene gange menns man forsætter rysteriet...til sidst kommer der ikke mere rust støv ud når man blæser..og man ved så at tanken er helt ren...ved skylle metoden er det svært at kontrolere om den er ren nok...
men vi har jo alle en favorit..men bare din tank bliver ren er det jo ligegyldigt hvilken metode du bruger
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Snavs og Rust i Tank på Maxi K

Indlæg af Tottenham »

strynboen skrev:hvis du kommer vædske sammen med skruer møtrikker kan du ikke blæse støvet ud..så man skal vælge om man vil bruge den våde eller tørre metode..det er altid godt at skylle med fortynder ..da det tørre fuldstændig ud hurtigt..jeg foretrækker at skylle den med fortynder..og blæse til den er helt tør..og så komme skruerne i..og ryste..så bliver rusten til rust støv..som kan blæses ud gentagene gange menns man forsætter rysteriet...til sidst kommer der ikke mere rust støv ud når man blæser..og man ved så at tanken er helt ren...ved skylle metoden er det svært at kontrolere om den er ren nok...
men vi har jo alle en favorit..men bare din tank bliver ren er det jo ligegyldigt hvilken metode du bruger
Nogen der har erfaring med syre e.lign :whew
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Snavs og Rust i Tank på Maxi K

Indlæg af strynboen »

ja det virker fint nok..men tager ikke de mærkelige belægninger der sidder fast,,men kan nok kombineres med skrue/sten metoden,,det tager nemt rusten..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Morten Lerche
Junior knallert
Indlæg: 34
Tilmeldt: søn 31. okt 2010 16:28
Kontakt:

Re: Snavs og Rust i Tank på Maxi K

Indlæg af Morten Lerche »

Men kan alt dette stadig gøres selvom tanken ikke kan afmonteres?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Snavs og Rust i Tank på Maxi K

Indlæg af strynboen »

ja hvis du binder stellet op i loftet med et reb..så kan du stå og ryste det ,,uden at skulde bære vægten ..du skal bare dreje stellet efterhånden ,,,så skruerne kommer rundt alle steder...det tager nok en eftermiddag
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Snavs og Rust i Tank på Maxi K

Indlæg af claus olieklud »

hej... oxalsyre æder rust effektivt, men den med søm/skruer/møtrikker/grus og småsten er helt sikkert... som strynboen skriver slider det belægninger væk - også ting der ikke har med rust at gøre... hvis du adskiller knallerten kan du spænde stellet op på en blandemaskine og lade den køre en times tid... gode ideer er der nok af... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
knallert1994
Stor knallert
Indlæg: 101
Tilmeldt: man 31. aug 2009 22:03
Kontakt:

Re: Snavs og Rust i Tank på Maxi K

Indlæg af knallert1994 »

skild Mai'en ad og der efter tag en træ klods læg den ind mod tanken og brug en hammer og bank forsigtigt ind på træ klodsen og til sidst pust tanken efter med en kompresser og får en sikkerheds skyld tag og skyld tanken efter med rust fjerne :)
Mvh Casper

se mine maskiner på http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... rID=173467

at renovere en en gammel Yamaha FS1 er som at gendskabe kunst!

hvis du kører japaner er du kloger end du aner!!!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"