Min Puch Maxi..

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Min Puch Maxi..

Indlæg af Thomas P. »

Ja, puch er vel egentlig et bandeord :lol:

Denne knallert har min kones far haft fra ny, og senere overtog hendes lillebror den. Nu har jeg så købt den til lidt vinterkørsel og sådan.. Den kunne godt trænge til og blive sat lidt i stand, men jeg vil hellere lave en yamaha :D
Vedhæftede filer
P1.jpg
P1.jpg (255.39 KiB) Vist 8515 gange
P2.jpg
P2.jpg (220.03 KiB) Vist 8516 gange
P3.jpg
P3.jpg (253.8 KiB) Vist 8511 gange
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af Kim B S »

Hej Thomas P.
Det er da ellers et ret flot eksemplar af en Puch Maxi. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af Morten - Webmaster »

sættes i stand ???!?!?

Den er da super flot... Kører den godt ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af Thomas P. »

Hmm, ja den er meget flot.. Den kører også fint. Men den har eksede hjul, rustne fælge.. Min kones lillebror har malet den, og æhh.. Han er bedre til det mekaniske :roll: Når man kommer tæt på, ligner det lidt penselmaling :? Jeg tror slibearbejdet er gjordt lidt for dårligt..

Der sad den store cylinder og topstykke på fra monza´en, samt en hjemmetilpasset raceudstødning fra en jog på da jeg fik den.. Så jeg har skaffet nogen lovlige dele til den, og lavet den "normal" igen :)

Den har aldrig fået renoveret motoren med nye lejer og sådan, og det kunne den også godt trænge til..
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af Kim B S »

Hej Thomas P.
Ja: Der er meget man ikke kan se på et billede. Men jeg tror nu at den er pænere end de fleste af slagsen. Mange af dem er meget rusten på stellet og på skærme, det ser din ikke ud til at være. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af Thomas P. »

Kim B S skrev:Hej Thomas P.
Ja: Der er meget man ikke kan se på et billede. Men jeg tror nu at den er pænere end de fleste af slagsen. Mange af dem er meget rusten på stellet og på skærme, det ser din ikke ud til at være. :wink:
Hilsen Kim.
Nej, det kunne have været meget værre :) Min svoger har skam også malet den med de bedste hensigter, endda givet den tekstyl indvendig i stellet for netop og holde rusten lidt væk. Så han har gjordt det så godt han kunne..

Det vigtigste for mig var også at den lignede det den er.. Nemlig en puch maxi. Jeg syntes det er så grimt sådan som man ser på scootergalleriet at de er begyndt og lave dem om. Så svejser de en stang fra saddelpinden hen til tanken, og piller skærmene af osv. Jeg syntes det er og ødelægge dem :?
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af Kim B S »

Hej Thomas P.
Jeg kan ikke være mere enig. Det ser ganske enkelt helt galt ud med den stang, og manglene skærme. :lol:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
martin p
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons 16. apr 2008 23:32
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af martin p »

den stang kan jo blive nødvendig når man grov tuner som de unge de gør... hvorfor ikke bare købe en yhams der kan holde til det tun... :mrgreen:
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten :)


Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af Thomas P. »

martin p skrev:den stang kan jo blive nødvendig når man grov tuner som de unge de gør... hvorfor ikke bare købe en yhams der kan holde til det tun... :mrgreen:
Ja, hver gang et stel for svejset den på, er det ødelagt.. Så om nogle år er maxi´erne udryttet :D
Det sjove er også at mange gør det fordi de syntes det ser fedt ud, ikke fordi at stellet ikke må blive skævt. Har også set nogen med powerluftfilter, hvor de så har udspartlet hullet i stellet til det originale luftfilter, fordi det er pænere uden sideskjolde... Det var så igen lige et ødelagt stel :roll:

For 10 -15år siden når en maxi skulle styles, tog man bare nogen rustfri skærme, og en masse andet t-hansen geil. Nogen hvide stjernefælge, og malede stellet metallic lilla.. Intet ødelagt, kunne nemt laves om igen..
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af Kim B S »

Hej Martin og Thomas.
Alle knallerter har deres begransninger, også en Yamaha. der er ingen knallerter som kan tåle, at hele tiden skrige i omdrejninger. I mine unge dage havde jeg en kammerat, som også havde en Yamaha. Hans havde et stort tun, og kun 13 tans gearing, og min et lille tun, men 16 tans gearing. det skete flere gange at hans satte stemplet, det skete aldrig for mig. mange gange var hans forrør helt rødglødene. Det kan ikke være sundt for en motor, at blive behandlet sådan. Han bestilte heller ikke andet end at skruge i knallert hele tiden, for der var altid noget galt med hans motor. Så den fik tit nye kromtapslejer, nye cylindere, stempler og meget andet. :lol:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af dexta »

Det er vist kun småting der skal laves på den, den ligner jo næsten en ny... :D Jeg har også haft en del maxiér, er vel blevet til 6-7 stykker... :wink:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Anders A
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: søn 18. maj 2008 20:47
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af Anders A »

Den ser meget flot ud, og virkelig ved at være et sjældent syn som i siger har de jo stort set alle den smart chrom EBR forgaffel og Stelforstærkning fra Saddel til tank og i bagsvinger, Men altså når man hører de har fået 9-10 heste ud af dem og de kan køre godt 90-100 km/t så ville jeg være glad for en forstærkning da den ellers ville knække lige under tanken som de kan finde på. Men det er en skændsel og det ser forfærdeligt ud :S
Maskinerne:

Honda CD50 1973
KTM Foxi 198?
Honda Xpress 1977
Honda Xpress 1976
Suzuki FZ50 198?

The Power of Dreams!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af strynboen »

at puch skulle være et bande ord,forstår jeg ikke helt.da de kvalitets mæssigt måske overgår yamaha,for lige at nævne nogle få ting
som hårdforkromet cylendre rustfri skærme forcromede inderrør i forgaflen ruster ikke,stilbare strålespidser større dia på tromlebremser
3 plader i kobling rigtigt cookpit med kontrollamper og tændingsnøgle
tørbatteri med elu boks.og så var det østrisk kvalitet i næsten kreidler kvalitet.i forhold til prisen,.ved godt at jeg blander det hele sammen,det er bare for at give et overblik,,og så havde de et autolube system,har aldrig set det i danmark,og 6 gears gearkasse
så de kunne også,men motorene var næsten ens fra m1 til m8
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af Thomas P. »

Hej strynboen.

Det var nu også mest ironisk ment :)

Kvaliteten fejler skam ikke noget på en puch, som du skriver. Men det er med yamaha-folk og puch-folk, som med opel-folk og vw-folk.. De ved godt hver især at det modsatte mærke er godt nok, men der skal altså falde en lille kommentar af imod det andet mærke :)

F.eks. hvis man ser en puch maxi som er kørt i stykker, så kommer det lige fra ham på yamaha´en : "ja, det kommer da ikke bag på nogen.. Det er jo en puch :lol: " Meen, alle ved jo godt at en puch maxi er utrolig driftsikker.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af strynboen »

det er kun godt med lidt dril 8) 8) det er først surt når folk bliver fanatiske med et mærke,den perfekte knallert vil være en kompination af mange forskelige mærker,og den vil så være forskelig efter hvad man vil bruge den til.
jeg vil have de fleste af 70"knallerterne,har puch ms-50 yamaha dx 79" honda cd-50 72".og mangler især suzuki kreidler puch monza
så der er nok at lede efter,og måske en everton,
ville gerne bytte min velo og diesella til nogen 70 knallerter.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Anders A
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: søn 18. maj 2008 20:47
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af Anders A »

Hov nu når vi taler Puch, jeg har en kammerat der har det problem at den Dunker nede fra motoren af i tomgang såvel som i fart så det kan mærkes helt op i styret, virkelig ustabilt - Så jeg pillede top og cylinder af og cylinder var fin og stemplet var selvfølgelig lidt hvidt men ringen så fin ud efter alt at dømme alderen på maskinen, kan det være krumtaps lejer eller hvad den laver en ikke så rar "klonke Klonke" lyd ?
Maskinerne:

Honda CD50 1973
KTM Foxi 198?
Honda Xpress 1977
Honda Xpress 1976
Suzuki FZ50 198?

The Power of Dreams!
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af Thomas P. »

Hej Anders.

He he, jeg har faktisk prøvet noget lign. engang med en maxi.. Prøv og spænd svinghjulet rigtig godt til og se om det hjælper noget..
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af Thomas P. »

Hej Strynboen.

Ja, jeg kan rigtig godt lide yamaha. Men jeg vil RIGTIG gerne have en kreidler RMC electronic, original look med krom tank, og metal-grøn stel og sideskjolde.. En monza juvel er også på "kunne tænke sig" listen :D
Brugeravatar
Anders A
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: søn 18. maj 2008 20:47
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af Anders A »

Hej Thomas - tak fordi du svarede

Det vil jeg prøve imorgen hvis du tror det kan hjælpe :)
Maskinerne:

Honda CD50 1973
KTM Foxi 198?
Honda Xpress 1977
Honda Xpress 1976
Suzuki FZ50 198?

The Power of Dreams!
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Min Puch Maxi..

Indlæg af Thomas P. »

Anders A skrev:Hej Thomas - tak fordi du svarede

Det vil jeg prøve imorgen hvis du tror det kan hjælpe :)
Ja, det er svært når man ikke selv kan høre hvordan lyden er :)
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"