Puch Monza 2gear

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Puch Monza 2gear

Indlæg af Allan M »

Jeg har halvt om halvt involveret mig i at få sådan en til at køre igen. Den er original rubinrød med "tidens patina". Har aldrig nogensinde været skruet i.

Jeg mangler dog et ledningsdiagram, et ledningsnet og måske karburator, venstre sideskjold og skjoldet over svinghjul/tandhjul.

Kan nogle af jer bidrage med info om, hvor jeg kan få tag i noget af det? Også gerne eksploderede tegninger / værkstedsmanual.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch Monza 2gear

Indlæg af strynboen »

det er den model med skrå kant bag sædet..85 model..tror det er m8 motoren med plomberet blok,,og 2 gears gear i..
puch verkstaden i sverige..er mit bedste bud...puch klub giver mig knupper...
ellers en solid knallert...bortset fra støddæmpere og baghjul..som ..ligesom yamaha var noget skrabet biks..puch"en har dog en fin forgaffel..og gode forbremser. en stærk kobling.i forhold til andre 2 gears knallerter
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: Puch Monza 2gear

Indlæg af Dirtyold »

Allan M skrev:Jeg har halvt om halvt involveret mig i at få sådan en til at køre igen. Den er original rubinrød med "tidens patina". Har aldrig nogensinde været skruet i.

Jeg mangler dog et ledningsdiagram, et ledningsnet og måske karburator, venstre sideskjold og skjoldet over svinghjul/tandhjul.

Kan nogle af jer bidrage med info om, hvor jeg kan få tag i noget af det? Også gerne eksploderede tegninger / værkstedsmanual.
Kik lige på den her side, om der evt er noget du kan bruge derpå ??

http://www.puch.dk/
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Puch Monza 2gear

Indlæg af Allan M »

Strynboen: Ja det er den. Hvad betyder det at blokken er plomberet?

Er der nogle af jer, som ligger inde med arbejdstegninger/ledningsdiagram ?

Passer et traditionelt 3-gears-stempel i den særlige maxi-agtige cylinder?
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: Puch Monza 2gear

Indlæg af thomsen »

Hejsa Allan

prøv http://n50.dk/ der er lidt generel info og diagrammer, som jeg håber du kan bruge :)
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch Monza 2gear

Indlæg af strynboen »

hej tror den bruget maxi stempler,,der er tolerance bogstav stemplet i cylenderen..blokken er entelig en 3 gears..som har en bøsning så der ikke lige kan sættes en 3 gearkasse i,,men fjærner man den ,,og montere kickstarteren fra 3 gear motoren kan det virke..kørte flere år med sådan en monza..det eneste som kræver diagram er tændings nøglen,,,resten er universalt som andre puch modeller...dvs en særlig baglygte spole som kun giver strøm til baglygten..og aktiveres når lysspolen er aktiv..d3en trækkes med af magenet feldtet..en typisk puch/kreidler bosch ting..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Puch Monza 2gear

Indlæg af Allan M »

Jeg takker. Den har været stjålet og er derfor mishandlet. blandt andet hænger ledningsnettet og dingler, men nu kan jeg da prøve at splejse det efter det diagram, som er på n50-siden.

Jeg mener selv at den bør starte efter nogle få timers arbejde. Om det så holder stik vil jo vise sig.
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"