når en maxi starter godt !

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

når en maxi starter godt !

Indlæg af thomsen »

jeg vil lige blære mig med min maxi's startevner ! :lol: hmm den er nu også lovlig og kører ikke en milimeter over 30..

[Filtypen mov er deaktiveret og kan ikke længere vises.]

jeg tror ikke videoen kan åbens i media player.. der skal VLC e. lign. til :wink:
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: når en maxi starter godt !

Indlæg af nielsfup »

Ha

Det er godkendt.

Super start :P
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: når en maxi starter godt !

Indlæg af CrazyCatman »

Ja ok; det har jeg ikke lige prøvet på min - men kunne være jeg skulle.
Sådan går min:
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: når en maxi starter godt !

Indlæg af thomsen »

er du så færdig den står godt i tomgang ! :D

nu bliver jeg helt misundelig... jeg må ud i morgen og se hvor langt ned jeg kan skrue min !! :mrgreen: :mrgreen:
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: når en maxi starter godt !

Indlæg af CrazyCatman »

thomsen skrev:er du så færdig den står godt i tomgang ! :D
nu bliver jeg helt misundelig...
Mange tak - men nogle timer efter blev motoren splittet ad igen: Havde kørt flere korte prøveture i løbet af dagen for at få den til at stå helt som jeg ville have den - så ville jeg blæse udstødningen godt igennem, så ville tage en halvlang en - nåede ikke længere end ud på vejen (10-15 meter) før det hele gik i stå.
Den startede fint op, men kunne ikke køre overhovedet.

Skidte den af igen og fandt den not der sad ved koblingen nu sad over det hele i motoren - bl.a. sad der et stykke mellem det store gear-tandhjul og det lille tandhjul på koblingen: dette gjorde jo at det ikke kunne køre videre.
Efter en inspektion af af tandhjulene blev det samlet igen, sat ny not i og så kom der ellers den rigtige koblingsmøtrik på! Fandt ud af da jeg åbnede motoren at der sad en forkert møtrik på - og den kan have været med til at stoppe maskineriet.

På med tændingsanlæget igen og så justere på plads igen: Nu starter den igen i første hug og er indstillet.
Optager nok en ny film når jeg har skiftet kædestrammer i morgen: Den der sidder på er helt færdig så kæden synger kort efter den er spændt fordi den bliver for løs.

Men det er nu en fin Maxi - måske lidt kedelig for nogen:
Original cylinder (med TU-M nummer) - med plumb,
Originalt topstykke (med Puch logo)
Originalt luftfilter (med Puch logo)
Original udstødning (med Puch logo) - har dog set lidt bedre dage.
Nogle dele på den er ikke originale - bl.a. sadlen, farven og stafferingerne - men der sidder originalt låsesæt (med original nøgle) på, original tankprop, originalt bagage-bånd og original Puch-speedometer i lygtehuset.
Så i den forstand er den jo sjov nok - men motoren yder jo ingenting ;)

Din ser nu også fin ud - så ja en justering og så er den der :)
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: når en maxi starter godt !

Indlæg af thomsen »

sikke noget l**t med den not :shock: heldigvis fik den da ikke ødelagt tandhjulene inde i motoren !

heheh jeg ved faktisk ikke om min nogensinde har været åben.. jeg har skiftet et stempel, det er alt.. ellers står den også meget som dengang. Desværre er det en piaggio puch fra 89, men det gør mig ikke noget :D

jeg fik lige skudt en video af den idag, hmm dog i en ringe kvalitet.. :evil:
Vedhæftede filer

[Filtypen wmv er deaktiveret og kan ikke længere vises.]

Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
CrazyCatman
Gummi rocker
Indlæg: 512
Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
Kontakt:

Re: når en maxi starter godt !

Indlæg af CrazyCatman »

Den går da rimelig godt nu :)
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)

Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)

Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197

Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)

Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)

Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"