MS50 3 gear rød ;)

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Puchdrengen
Junior knallert
Indlæg: 56
Tilmeldt: søn 7. feb 2010 19:53
Kontakt:

MS50 3 gear rød ;)

Indlæg af Puchdrengen »

Har lige fået den hjem fra reperation hos Sam i Borris,
Ham kender de fleste af jer nok.

Den har stået hele sit liv(35 år præcist, for syv sytten da det er over dobbelt så gammel som mig :lol: ) i Odense City lige indtil jeg kom og hentede den for godt et år siden.
Den havde kørt 5550 km iflg. speedometeret med en topfart af 35-40 i de 35 år. Og da jeg kom for at se på den havde den stået stille i over et år. Den har også et skatkammer der ligger i tanken, originalt værktøj med klud og det hele :o Vi hældte lidt benzin på, men korkpakningen i benzinhanen var mørnet op, så det piblede bare ud med benzin. Men startes det skulle den sgu, så min far trådte en eneste gang på kickstarteren og den sprødeste lyd opstød. ''SOLGT!'' sagde min far lige med det samme :mrgreen: Desværre er der en lille revne i bagenden af knallerten sikkert fra hvor den har kørt op i noget.

Den er købt hos SKT. Klemens cykler i odense fra ny.

Den er kun blevet vasket lidt og så har jeg brugt lidt ståluld på chrom delene. Det maling der er på frontskærmen er desværre meget ærgerligt tror det er noget en tidligere ejer har spildt ved en fejl.

Men en ting er sikkert, dejlig det er den og mon ikke når jeg er fyldt en 19-20 år den så bliver stillet ind på værelset(:
Vedhæftede filer
SL700005.JPG
SL700005.JPG (170.4 KiB) Vist 7471 gange
SL700008.JPG
SL700008.JPG (171.6 KiB) Vist 7471 gange
SL700010.JPG
SL700010.JPG (191.29 KiB) Vist 7471 gange
SL700009.JPG
SL700009.JPG (173.31 KiB) Vist 7471 gange
SL700007.JPG
SL700007.JPG (164.61 KiB) Vist 7471 gange
SL700006.JPG
SL700006.JPG (170.23 KiB) Vist 7471 gange
SL700004.JPG
SL700004.JPG (178.15 KiB) Vist 7471 gange
SL700011.JPG
SL700011.JPG (183.48 KiB) Vist 7471 gange
SL700012.JPG
SL700012.JPG (184.67 KiB) Vist 7471 gange
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: MS50 3 gear rød ;)

Indlæg af Dewil »

Det spildte maling kan du prøve at polere med lidt autosol, det skal gøres forsigtigt og kun på pletten. Afslut med Wenol eller lignende, så burde det kunne blive pænt igen. Bagskærmen er en fejl 40, lavede det selv på en af mine Yamaha´r, man triller lidt baglæns og rammer noget man har overset, skærmen flækker da den ikke er lavet til at modstå de kræfter, bare ærgerligt. Men det kan da svejses, rettes og males. Meget flot original knallert.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: MS50 3 gear rød ;)

Indlæg af FS1originalen »

UHA den er fin..... Rigtig flot original stand :D

Og ja, hvem kender ikke Sam.... Hils :P

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: MS50 3 gear rød ;)

Indlæg af Macel »

Smukt! :)
Den er godt nok flot. :)
Jeg har lavet den der fejl 40 med en Maxi Puch, også hvor jeg lige bakkede tilbage. :oops:
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: MS50 3 gear rød ;)

Indlæg af 12V »

Lækker knallert! Sådan en let MS50 går bare utrolig godt med 3 gears motoren. En af mine makkere kørte på en tysker for ca. 10 år siden, så den var jo ikke begrænset, nøj den gik godt! Den løftede lige forhjulet når den blev kørt helt ud i første gear og man skiftede hurtigt til anden gear :)

MS50 står højt på listen over knallerter der skal renoveres en gang i fremtiden.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: MS50 3 gear rød ;)

Indlæg af strynboen »

hej den er lækker..og så rød..jeg har en sort..som 90% af dem var..flot med orginal baglygte på din..
Vedhæftede filer
puch-250.jpg
puch-250.jpg (72.42 KiB) Vist 7417 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
munkebo
Junior knallert
Indlæg: 80
Tilmeldt: man 12. okt 2009 16:43
Kontakt:

Re: MS50 3 gear rød ;)

Indlæg af munkebo »

Hvis jeg var dig ville jeg ikke bruge ståluld på chrom dele.
Lige børn leger bedst...

Men dem der har knallert har det sjovest.

Original grøn Yamaha Fs1 dx fra 78

Amager, Kastrup
Puchdrengen
Junior knallert
Indlæg: 56
Tilmeldt: søn 7. feb 2010 19:53
Kontakt:

Re: MS50 3 gear rød ;)

Indlæg af Puchdrengen »

Hej alle sammen.

Tak for de rosende ord, flot ms50 i sort, men rød er nu mere mig(: Jeg vil gerne høre hvad er wenol for noget og hvor skaffer jeg det?

Det eneste jeg har gjort ved den er at give den lidt vand, og så pudse chromdelene med ståluld, der er lidt der ikke kan gå af men det dør jeg nu ikke af :D

Lige pt kører den kun 30?? Da jeg fik den kørte den 35 men gik ud hele tiden. Min far siger jeg muligvis har sodet den til kan det passe? Han siger jeg skal køre den til for at få den til at køre 35 igen.

Se eventuelt videon og billederne her http://www.scootergalleri.dk/html/vid_v ... eoID=80722 og http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ?ID=266401

Mvh Puchdrengen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: MS50 3 gear rød ;)

Indlæg af strynboen »

du skal stille strålespidsen så den netop ikke 4 takter,,start ude så den 4 takter meget,,og skru den gradvist ind..til den går rent..meget lidt af gangen..måske er din udstødning stoppet lidt..men det kommer ikke pludsligt,,men langsomt over flere uger....jeg bruger aldrig choker,,,men tipper den bare meget..og træder 1 gang..så køre det..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: MS50 3 gear rød ;)

Indlæg af strynboen »

ps jeg har aldrig kørt lovligt..ved ikke hvordan de er med plumb...tjek for rust i inderskærmen..det breder sig ud i stellet..og der går hul ved stel nummeret..og ude ved lygten..måske kan i stoppe det ved at stille knallerten på hoved,,uden hjul...smøre tectyl i mellemrummene og varme med en varmepistol...så det bliver tyndt flydene..og rigtig forsvinder ind i stellet..ellers skal den opbevares tørt og varmt altid
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Puchdrengen
Junior knallert
Indlæg: 56
Tilmeldt: søn 7. feb 2010 19:53
Kontakt:

Re: MS50 3 gear rød ;)

Indlæg af Puchdrengen »

strynboen skrev:ps jeg har aldrig kørt lovligt..ved ikke hvordan de er med plumb...tjek for rust i inderskærmen..det breder sig ud i stellet..og der går hul ved stel nummeret..og ude ved lygten..måske kan i stoppe det ved at stille knallerten på hoved,,uden hjul...smøre tectyl i mellemrummene og varme med en varmepistol...så det bliver tyndt flydene..og rigtig forsvinder ind i stellet..ellers skal den opbevares tørt og varmt altid

Hej Strynbo, Jeg tror jeg har fundet hvertfald en af tingene, da vi havde problemer med at få den til at køre smed min far rigtige cylinderpakning ud fordi han troede det var flydende pakning, så lige nu sidder en 1mm maxi pakning på. Og udstødningen skal jeg nok også lige have kigget på. Nu har den kørt 250 km med mig bagpå (på under en dag har jeg kørt mere end på næsten end år :lol: )

PS. Der er INGEN rust i inderskærmen :) Men ja det burde nok få lidt tekstyl for kan desværre ikke opbevare den et super sted. Men den tager jeg med min far det ved han bedre end mig XD :D
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"