Maxi problemer

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Maxi problemer

Indlæg af thomsen »

Hejsa herinde på forum :mrgreen:

Jeg har lige sat et nyt stempel i KL'eren (:da det andet var så slidt at den ikke kunne trække skindet af en kold kop kakao :lol: ej, den kørte fint de 30 stabilt, med et knap så godt optræk.

Nå, men jeg fik det i og det startede nemt, og står bare lavt i tomgang :mrgreen: (som jeg bedst kan lide det :lol: )

-jeg giver lidt gas og den trækker fint op i omdrejninger, men så snart jeg vrider øret :mrgreen: "dør den" jeg har prøvet at ae den lidt på chokeren uden det hjalp.

derudover har jeg:
stillet platiner, tjekket gnist på tændrør, tjekket benzinhane, tjekket om åndehullet i pakning og topstykke vendte rigtigt, stempel vendte rigtigt, skiftet dyse,
- alt virkede som det skulle og jeg har stadig ikke fundet fejlen :(

Den står helt 100% lovlig, med org. firkantet bing karburator med 44 dyse i, nålen i hak 2 ud af 4 hak ialt, tomgangsskrue 1½ omgange ud.

-er der nogle kloge hoveder med et godt råd :mrgreen: ?
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Maxi problemer

Indlæg af Guess who »

Hej thomsen

Der er jo 2 slags længder på maxi stempler!!

52.5mm og 55mm

Så det kan faktisk godt ha' noget at sige om det er det ene eller det andet som sidder i :roll: :roll:
Nogle af dem kører bare dårligt med det lange stempel i??

Mvh
Benny
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: Maxi problemer

Indlæg af thomsen »

hejsa benny du har fat i noget !!! :mrgreen:

stemplet er et jeg fik af min kammerat da han ikke havde noget at bruge det til, og han ved ikke hvor langt det er..
jeg har minsandten målt på det, der før sad i og det er 52,5 mm :D

jeg ved ikke hvor langt det andet er, men jeg suser ud og piller det af og måler og håber det er det :roll:

-i såfald, kan man så godt slibe de 2,5mm af skørterne af det lange stempel ??

takker
Mvh Mads Thomsen
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: Maxi problemer

Indlæg af thomsen »

Hejsa igen, så er problemet fundet :mrgreen:

først tjekkede jeg stemplets længde, som var ens på begge 2 :?

jeg har også skiftet pakninger og renset karburatoren uden resultat.. jeg kom til at se chokerstemplet var i stykker for neden hvor det skal lukke tæt :o i med et nyt og nu kører den igen. :mrgreen: :mrgreen:

jeg optog et lille klip, hvor den står og brummer så fint i tomgang :P
Vedhæftede filer

[Filtypen wma er deaktiveret og kan ikke længere vises.]

Mvh Mads Thomsen
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"