Mine Puch Maxi projekter

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
ARyeA
Junior knallert
Indlæg: 21
Tilmeldt: lør 6. jun 2009 22:53
Kontakt:

Mine Puch Maxi projekter

Indlæg af ARyeA »

Hej forum!

Jeg har indtil videre haft 3 Puch Maxier, og den første fik jeg til min konfirmation. Den fik jeg renoveret, men har desværre ikke så mange billeder af renoveringen. Men her er det færdige resultat!

Så sommeren efter min konfirmation købte jeg en Puch Maxi af en af mine kammerater for den beskedne pris af 500 ,- . Knallerten kunne dog heller ikke køre, og var i ret dårlig stand. Men jeg begyndte at renovere den helt, og jeg valgte at købe en komplet ny motor, som var funktionsdygtig.
Og her er der så billeder! Hele meningen med Puch Maxi nr 2, var at jeg skulle renovere den og derefter sælge den og tjene penge til mit Yamaha 4 gear projekt. Og man må sige at jeg gjorde en god handel, da jeg solgte den til min nabo for 4000 kr!! Det skal så siges at næsten alt var mærket med et Puch emblem. Cylinder, tankprop, sæde, osv osv.

Den tredje Puch Maxi købte jeg for 1000 kr, og solgte den derefter 3 dage efter for 1500 kr, uden at havde rørt en finger. Så det var en ganske god handel.
Vedhæftede filer
Det er "hverdags" knallerten. Kører skidegodt. Er hverken tunet eller noget. Og kan rende 40-45 km/t.
Det er "hverdags" knallerten. Kører skidegodt. Er hverken tunet eller noget. Og kan rende 40-45 km/t.
1666716.jpg (34.62 KiB) Vist 7701 gange
Sådan så Puch Maxi 2 ud
Sådan så Puch Maxi 2 ud
før1.jpg (51.52 KiB) Vist 7701 gange
før2.jpg
før2.jpg (49.98 KiB) Vist 7701 gange
Under renoveringen valgte jeg at lave denne ríg, som kunne holde på Puch Maxien mens jeg arbejdede på den. Og det var en ganske rar ting at have mens jeg byggede den op
Under renoveringen valgte jeg at lave denne ríg, som kunne holde på Puch Maxien mens jeg arbejdede på den. Og det var en ganske rar ting at have mens jeg byggede den op
før3.jpg (64.72 KiB) Vist 7701 gange
før4.jpg
før4.jpg (52.51 KiB) Vist 7702 gange
Sådan står den (forhåbentlig) i dag
Sådan står den (forhåbentlig) i dag
efter1.jpg (107.5 KiB) Vist 7701 gange
Det færdige resultat
Det færdige resultat
efter2.jpg (74.69 KiB) Vist 7699 gange
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Mine Puch Maxi projekter

Indlæg af Kim B S »

Hej ARyeA.
Du har hermed bevidst at du har godt tjek på at renovere Puch Maxi. :wink: :D De ser i hvert fald rigtig godt ud. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Denno
Stor knallert
Indlæg: 197
Tilmeldt: søn 4. jan 2009 18:13
Kontakt:

Re: Mine Puch Maxi projekter

Indlæg af Denno »

ja det er jo lige før man ønsker sig en puck :D :D :D Ser rigtig fin ud den røde :wink:
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Mine Puch Maxi projekter

Indlæg af Morten - Webmaster »

Ser rigtig godt ud !!!

Det varmer mit hjerte at se en ordentligt renoveret maxi istedet for alt det bras der laves på mange maxier hvor man svejser rør og andre forgafler på dem. PFØJ !!!!!!! siger jeg bare :lol:

Top job !!
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Mine Puch Maxi projekter

Indlæg af Toke »

Morten - Webmaster skrev:Ser rigtig godt ud !!!

Det varmer mit hjerte at se en ordentligt renoveret maxi istedet for alt det bras der laves på mange maxier hvor man svejser rør og andre forgafler på dem. PFØJ !!!!!!! siger jeg bare :lol:

Top job !!
Jeg kunne ikke være mere enig! Flot arbjde. :)
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Mine Puch Maxi projekter

Indlæg af strynboen »

ja det er kvalitets arbejde..du laver der...og ham som køber en maxi for 4000 af dig
er godt kørende i mange år,,,det er en god handel for begge parter,,og sådan skulle det jo helst også være :wink:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Mine Puch Maxi projekter

Indlæg af nielsfup »

Super flot arbejde.
Det er også et rigtig fint værksted du har der :wink: kan jeg se.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Mine Puch Maxi projekter

Indlæg af lund »

Morten - Webmaster skrev:Ser rigtig godt ud !!!

Det varmer mit hjerte at se en ordentligt renoveret maxi istedet for alt det bras der laves på mange maxier hvor man svejser rør og andre forgafler på dem. PFØJ !!!!!!! siger jeg bare :lol:

Top job !!
Uha så sidder man her og får helt dårlig samvittighed over det maxi projekt jeg har gang i :oops: :oops: jeg har nemlig udskiftet forgaflen :oops:

Er der forresten nogen som ved hvor det er muligt at købe john deer klistermærker evt emblemer? :) da min maxi er blevet lakeret john deer grøn og har valgt temaet skal være john deer men mangler de klistermærker
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
ARyeA
Junior knallert
Indlæg: 21
Tilmeldt: lør 6. jun 2009 22:53
Kontakt:

Re: Mine Puch Maxi projekter

Indlæg af ARyeA »

Nielsfup - Ja det er et rigtig fint værksted jeg har på 600 kvm :P hehe. Har også mit eget noget mindre hobbyværksted hvor jeg hovedsagligt er.

Lund - Prøv at spørge ved din lokale John Deere forhandler. Det skulle undre mig hvis de ikke havde noget på lager. By the way, den skulle da ikke have været JD grøn, Newholland blå er noget der rykker! :D
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Mine Puch Maxi projekter

Indlæg af lund »

ARyeA skrev:Nielsfup - Ja det er et rigtig fint værksted jeg har på 600 kvm :P hehe. Har også mit eget noget mindre hobbyværksted hvor jeg hovedsagligt er.

Lund - Prøv at spørge ved din lokale John Deere forhandler. Det skulle undre mig hvis de ikke havde noget på lager. By the way, den skulle da ikke have været JD grøn, Newholland blå er noget der rykker! :D
Fik den lakeret gratis :wink: enlig fik jeg af vide den blev neon grøn :wink: det gjorde den så ikke :lol:
men nu ved jeg ikke lige hvor den lokale john deer forhandler er her :oops: og alle dem jeg kan finde på nettet ligger utrolig langt væk :( :)
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"