Side 3 af 3

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

: lør 8. sep 2018 21:19
af mriisj
et billede af op-kogning af malingen

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

: tirs 18. sep 2018 22:27
af mriisj
Ja så blev der lavet lidt mere maling, jeg fik ny maling hjem fra Mipa og det virker bare, stellet blev slebet ned og i går blev der så igen malet sort som ses på det første billede, i dag fik den så klarlakken og den står lige i skabet så endelig lidt fremgang på dette projekt, kan næsten ikke vente på at komme i gang med at skrue på modellen :)

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

: ons 19. sep 2018 21:53
af 12V
Dejligt at høre, du er dygtig til at lakere, den står virkelig flot i lakken :-)

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

: fre 23. nov 2018 14:07
af mriisj
Så er jeg også kommet lidt videre i dette projekt men er godt nok træt af at når man køber nye dele som A dele bedste kvalitet så passer de ad rø... til, hvorfor er det sådan med Puch dele, det er måske en gang Kinaskrald det hele ??

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

: fre 23. nov 2018 16:16
af knallert
ja det er kina det hele..og elendig kvalitet..det meste...nok fordi at puch er et lokalt europæisk fænomen..så der er ikke samme tradision for reservedele..som de japanske maskiner...som der er 50 år erfaring med pirat dele..og licens produktion ag maskinerne rundt omkring..så det er et stor marked..puch vil altid være en lille spiller..og nogle spekulanter får så fremstillet stel og div dele..og så gider kineseren ikke at gøre det godt..da der ikke er et asiatisk marked for delene..hvor han kan sælge sine kopier..jeg har dog købt nogle blæser kølede cylendre med stempler..som er fantastisk fine..endda bedre end puch "s nok fordi det er de tunede cylendre som er kopieret..med lidt bedre skylle kanaler

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

: lør 24. nov 2018 11:31
af 12V
Puch Maxi og Yamaha FS1 synes jeg altid har været rigtig slemme. Jeg tror de nuværende dele er kopier af kopier, som har deres oprindelse i start 80erne.

Heldigvis ser jeg flere og flere entusiaster der starter nye produktioner op af dele med bedre pasform, som f.eks Benny fra Ysmahafs1.dk, Swiing i Schweiz og mange af de tyske og hollandske kreidler forhandlere.

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

: tirs 22. jan 2019 10:27
af mriisj
Jeg har nu fået presset gummibøsningerne op på plads i forgaflen, denne er du samlet og monteret på stellet, jeg har fået bukket støttefoden lidt frem og tilbage så den kunne komme på men mangler stadig lidt tilpasning på denne, så der er sket lidt

Jeg ville så hælde olie på gaflen men fandt så at datablad hvor der står SAE30 olie i forgaflen og det forgaffelolie jeg har på lager er SAE15, hvad har i brugt eller kan anbefale til denne MS50 forgaffel ?

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

: tirs 22. jan 2019 13:10
af 12V
Man kan vidst ikke sammenligne de forskellige SAE olier, hvad værdien angår. F.eks. er en SAE80 gear olie, ca. lige så sej/tyk som en SAE30 motorolie. Jeg kan ikke finde et skema for gaffelolie, men en SAE15 ligger i den tunge ende af skalaen. I hvert fald hvis det var en moderne MC.
Boringerne/ventilerne i en knallert gaffel er så grove at man ikke mærker den store forskel, jeg vil næsten være så fræk at sige jo tykkere jo bedre. Især hvis der ikke er tale om fabriksnye dele.

Jeg har brugt SAE10, 15 og 20 gaffelolie i mine maskiner. Så SAE 30 motorolie, SAE 80 gearolie og til sidst en meget tyk SAE 150 gearolie.

Jeg er mest tilfreds med de tykke/mellemtykke olier, SAE10 er for tynd til alt jeg ejer! Min Monza lavet af skrotdele og min kommende Cross Bravo har fået den tykke SAE 150, der kan man mærke at dæmpningen bliver sejere.

En anden af mine Bravoer kører med SAE 80 gear olie, den er stadig blød men banker ikke mere i bund, som den gjorde med SAE 15 gaffelolie.

Fordelen med gaffelolie er at der er tilsætninger i, som skulle nedsætte det specielle slid der er i en gaffel, samt noget der forhindrer opskumning. Ikke noget jeg tror der er kritisk for en simpel knallert gaffel :)