Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Brugeravatar
mriisj
Junior knallert
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Indlægaf mriisj » ons 27. dec 2017 16:10

Er der nogen der ved om MS 50 havde bremselys på modellen fra 1976, det ser ikke sådan ud på ledningsnettets diagram
Michael Jensen

MC:
Kreidler RS 1968

Knallert:
Puch VZ50 Flagskib

Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1152
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Indlægaf knallert » ons 27. dec 2017 16:27

den har bremselys spolen..og baglys spole..og nogle havde lade spole også..men selve kontakten på fodvileren har jeg aldrig set.men har ikke haft en fra ny..så det er nok smadret før min tid..hvis der var en kontakt
strynboen på test profil

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2123
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Indlægaf claus olieklud » ons 27. dec 2017 19:09

hejsa...

jeg vil også vise min aftrækker til magnetlejer inderringe - den er hjemmelavet med 5 fixskruer uden brug af kugler, den er ret universal.
en jeg fik med i en større handel med kreidlerstumper, men jeg tror bestemt den virker.
jeg har engang lånt den originale model som Carsten viser, den er ret fed fordi den bare holder fast på den gode måde, men skal vælges til enten kreidler eller puch, så intet universal over den.

enig i problemet som lars nævner med hårdt imod hårdt - fed og korrekt løsning med kobberlåsering imellem emnerne.

nu kan jeg ikke huske hvem det var der nævnte, at såfremt stålkuglerne skulle afsætte mærker på inderringens løbebane, ja da ville mærkerne afsættes så yderligt i sporet at det ville være uden betydning for lejets funktion ?

ellers et godt projekt med den gamle puch ms 3 gear som tråden handler om.

hilsen olieklud
Vedhæftede filer
IMAG0682.jpg
IMAG0682.jpg (360.4 KiB) Vist 160 gange

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2451
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Indlægaf 12V » tors 28. dec 2017 17:44

mriisj skrev:Puch Flagskibs motorer fra 1973- 1975 havde numret 9 banket i foroven på motorhuset så man var klar over at dette var en type M 9 motorblok til fartvindkølet cylindre til DK


Mystisk, jeg er ved at renovere den for den første og eneste ejer, den er købt fra ny her i kommunen og har nummermatch. Der står 11 på toppen af venstre blok. Jeg må spørge ham om den nogensinde har fået en ny venstre blok, som det dog ikke ser ud til. Eller holder teorien måske bare ikke hver gang?
Det er en årgang 1973.
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1152
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Indlægaf knallert » tors 28. dec 2017 17:52

min vz er også en 11..blok
Vedhæftede filer
DSCF2911.JPG
DSCF2911.JPG (450.73 KiB) Vist 138 gange
Senest rettet af knallert tors 28. dec 2017 17:53, rettet i alt 2 gange.
strynboen på test profil

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2451
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Indlægaf 12V » tors 28. dec 2017 17:52

claus olieklud skrev:nu kan jeg ikke huske hvem det var der nævnte, at såfremt stålkuglerne skulle afsætte mærker på inderringens løbebane, ja da ville mærkerne afsættes så yderligt i sporet at det ville være uden betydning for lejets funktion ?


Det kunne godt være noget jeg har sagt. Når den er shimmet tilpas stram, vil kuglerne køre mod den inderste del af banen. Evt. mærker kommer på den udvendige del af banerne. Hvis der er for meget slør kan de sikkert komme i kontakt med mærkerne, så dem skal man helt klart undgå hvis mulig :)
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

Brugeravatar
mriisj
Junior knallert
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Indlægaf mriisj » tors 28. dec 2017 21:09

Jeg kan ikke huske hvor jeg læste det henne det med 9 tallet for M9 motor men jeg vil lede efter det igen og det giver jo ingen mening hvis du har en 73 model flagskib hvor der står 11 i og Strynboen har en VZ50 også med 11 i, min flagskib er en 74 model med nummermatch og her står 9.

denne MS50 fra 76 jeg er i gang med nu er der intet nummer i foroven.

Jeg har i dag været på værkstedet og fået det meste af svejsearbejdet på stellet færdigt, der er kommet ny bagskærm på og jeg har malet stellet indvendig med 2 komponent grunder, i morgen skal den nye inder skærm i og 2 nye øjer på-svejses, så kommer alt spartel arbejdet.....
Michael Jensen

MC:
Kreidler RS 1968

Knallert:
Puch VZ50 Flagskib

Brugeravatar
mriisj
Junior knallert
Indlæg: 43
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10

Re: Puch MS50 Fra skrot til ..... ?????

Indlægaf mriisj » fre 29. dec 2017 15:15

Så blev svejse arbejdet på stellet færdig, i dag kom inderskærmen i stellet og et nyt øje til motorophænget fabrikeret, jeg regner med at fortsætte med spartel, fuge og slibearbejdet en gang til næste år.
Vedhæftede filer
PC290001.JPG
inderskærm
PC290001.JPG (393.07 KiB) Vist 104 gange
PC290002.JPG
hul
PC290002.JPG (332.36 KiB) Vist 104 gange
PC290003.JPG
Stel
PC290003.JPG (395.17 KiB) Vist 104 gange
Michael Jensen

MC:
Kreidler RS 1968

Knallert:
Puch VZ50 Flagskib


Tilbage til "Vesteuropa"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: FS1originalen, Google [Bot] og 6 gæster