Maxi tager ikke gas? (men kan ved choker??)

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
deho
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:51
Kontakt:

Maxi tager ikke gas? (men kan ved choker??)

Indlæg af deho »

Hej

Fik et problem med min maxi igår. Midt under kørsel ville den pludselig ikke tage gas. Den holdt fint i tomgang, men så snart jeg gav gas satte den ud.

Når den fik choker tog den fint gas. Lavede derfor en lille nødrep så den får choker hele tiden. Tager derfor fint gas og kører fint. Kan dog ikke stå i tomgang.

Hvad er der galt? Det skal siges at der kom meget vand ind i motoren under regnvejret, så måtte have tømt karburator for vand før den kunne starte. Kan det være karburator som har taget skade?
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: Maxi tager ikke gas? (men kan ved choker??)

Indlæg af woebbe »

umiddelbart syntes jeg det lyder som om motoren får for lidt benzin i forhold til luft, dvs at der formegentlig er et eller andet i kaburatoren som er stoppet til og som bevirker at blandingen til motoren bliver forkert.
jeg tror du skal prøve at skille kaburatoren helt ad og rense den, især i dyse hullerne m.m. check også lige benzinfilteret for en sikkerheds skyld.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Maxi tager ikke gas? (men kan ved choker??)

Indlæg af knallert »

ja thek tank filteret ved at tage hanen ud af tanken..og få skyldet ´tanken grundigt for rust og vand...så er problemerne taget ved roden..
kaburatoren og luftfilteret er afstemt..så der er nogle plast skiver i røret som tager luft inden i stellet..hvis de mangler..vil den køre magert
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"