Batavus Go Go

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Styggeulv
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 3. maj 2017 23:33
Kontakt:

Batavus Go Go

Indlæg af Styggeulv »

Jeg har lige købt en batavus Go Go i Holland. Hvordan får jeg den gjort lovlig? Skal jo have noget forsikring på den. Så vidt jeg ved er den aldrig blevet solgt i Danmark. Hvordan gør jeg lige det der med typegodkendelse osv.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Batavus Go Go

Indlæg af 12V »

Hvis den ikke findes i Danmark, findes der ingen TUM godkendelse på den, og så bliver ombygningen meget svær.

Det er lige lykkedes for en bruger i en facebook gruppe, at indregistrere en Puch M50 fra 1968, som heller ikke findes i DK, som EU45 knallert. Han vil ikke komme med en detaljeret fremgangsmåde og jeg tror ærlig talt at nogen ved færdselsstyrelsen eller synshallen har sovet i timen. Det burde i mine øjne ikke kunne lade sig gøre?!

Hvis du alligevel ønsker at køre rundt på den, så sørg for at den kører 30 km/t, har lys & bremser samt en ansvarsforsikring. Så vil du i de fleste kontroller slippe igennem uden sure miner eller bøder, "nogen jeg kender" har lavet denne erfaring.
Styggeulv
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 3. maj 2017 23:33
Kontakt:

Re: Batavus Go Go

Indlæg af Styggeulv »

Tak for hjælpen... jeg talte med synshallen de sagde faktisk det samme hvis bare jeg holdte den under 30 km/t og den havde de nødvendige ting var der ikke noget ulovligt ved den
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Batavus Go Go

Indlæg af knallert »

spørg din forsikring..om de dækker hvis u heldet er ude når du køre på en udenlandsk knallert
..de plejer at fralægge alt ansvar..hvis den ikke er typegodkendt...selv om de forsikre den..uden spørgsmål..

.det er dobbelt moralsk..at de tegner forsikringer selv om køretøjerne ikke er lovlige i danmark..men sådan fungere det...det er dit ansvar at dit køretøj er lovligt..det er som ombyggede biler..hvor man lægger store motore i.

.det går til det bliver opdaget
strynboen på test profil
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Batavus Go Go

Indlæg af kreidlerhansen »

knallert skrev:spørg din forsikring..om de dækker hvis u heldet er ude når du køre på en udenlandsk knallert
..de plejer at fralægge alt ansvar..hvis den ikke er typegodkendt...selv om de forsikre den..uden spørgsmål..

.det er dobbelt moralsk..at de tegner forsikringer selv om køretøjerne ikke er lovlige i danmark..men sådan fungere det...det er dit ansvar at dit køretøj er lovligt..det er som ombyggede biler..hvor man lægger store motore i.

.det går til det bliver opdaget
Hvor mange eksempler findes der på dette?

Jeg støder ofte på påstanden, men jeg har endnu tilgode, det har været fra nogen, som selv er havnet i den kattepine.

Mig bekendt SKAL forsikringen dække, men selskabet har mulighed for at kræve erstatning, hvis forsikringstager har forbrudt sig mod betingelserne i aftalen.

I øvrigt er udenlandske knallerter dårligt nævnt i lovgivningen.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Batavus Go Go

Indlæg af knallert »

derfor skal man kontakte og få bekræftet at man virkelig har forsikring.(som virkelig gælder på en udenlandsk knallert).hvis du ikke spørger får du ikke svar(. og spørger du om noget helt andet ..får du de svar du selv vil have).de tjekker intet.. tegner bare forsikringen..og det er så dig som hænger på den hvis du ikke har opfyldt betingelserne(som er skrevet med småt)..jeg har self det fra politiet..min søster er kontor assistent..gennem 30 år..men der er vist ingen domme.
.så det er noget teoretisk problem..man skal blandes ind i et uheld..og det skal opdages at knallerten er udenlandsk..begge dele er u sansynlige på en gang..

folk med disse knallerter tør self ikke ringe til forsikrings selskabet..og få et ærligt svar..de holder lav profil..så derfor er det som at få ræven til at passe høns at de holder på lovligheden af deres køretøjer...
strynboen på test profil
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Batavus Go Go

Indlæg af knallert »

men reg den som mc..så får man nummerplade på..og kan køre uden problemer
strynboen på test profil
Styggeulv
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 3. maj 2017 23:33
Kontakt:

Re: Batavus Go Go

Indlæg af Styggeulv »

Duer ikke har ikke MC kørekort
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Batavus Go Go

Indlæg af Allan M »

Styggeulv skrev:Duer ikke har ikke MC kørekort
Jeg ville stadivæk overveje den løsning. Det kan meget vel blive den billigste og ihvertfald langt den enkleste.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Batavus Go Go

Indlæg af 12V »

Men sådan en lille pigeknallert findes jo ikke som motorcykel i nogen lande, kører den overhovedet over 40 km/t? Jeg tror ikke den kan MC synes.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Batavus Go Go

Indlæg af kreidlerhansen »

Hvis der kan forevises dokumentation om, den er fra før 1/5-1977 og i "hjemlandet" er en 25-knallert, er der umiddelbart intet i lovgivningen, som kan skabe problemer.

Bliver du derimod målt til 40km/t eller derover, kommer den potentielt i betragtning som MC, og dét giver ballade!

Hvis det er en 25-knallert i Holland, havde jeg bestilt forsikringen pr. telefon og specifikt nævnt, det er en hollandsk 25-knallert; hvis du på baggrund deraf får lov at tegne policen, kan selskabet ikke rende fra ansvaret.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Batavus Go Go

Indlæg af Twinsport »

kreidlerhansen skrev:... havde jeg bestilt forsikringen pr. telefon ...
Hehe. -Og med den formulering er du vel pr. automatik i ond tro, eller hvad?

;-)

/Steen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Batavus Go Go

Indlæg af kreidlerhansen »

Twinsport skrev:
kreidlerhansen skrev:... havde jeg bestilt forsikringen pr. telefon ...
Hehe. -Og med den formulering er du vel pr. automatik i ond tro, eller hvad?

;-)

/Steen
Hvis jeg beder forsikringsgiveren tage stilling, er jeg hverken/eller, men derimod en velmenende og nysgerrig kunde. *pudser glorien*

Står man med en knallert, som ikke findes i TUM-listen, er man umiddelbart kun på røven, hvis den render over 30km/t; den kan da blive betragtet som MC. Det skal den faktisk.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Styggeulv
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 3. maj 2017 23:33
Kontakt:

Re: Batavus Go Go

Indlæg af Styggeulv »

I øvrigt er der nogen der ved hvor jeg kan finde stelnummeret på min lille go go
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"