Bøvl med gear kabler på puch maxi 2 gear

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Michael6580
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 24. mar 2017 21:20

Bøvl med gear kabler på puch maxi 2 gear

Indlægaf Michael6580 » fre 7. apr 2017 21:25

Godaften

Jeg bøvler for tiden lidt rundt med nye gearkabler på min maxi 2 gear..

Det virker lidt somom de ikke er lange nok til at gå op i gearhåndtaget..

Nogen der kan fortælle hvad de plejer at gøre eller nogle gode fifs? :)

pft

Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1079
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48

Re: Bøvl med gear kabler på puch maxi 2 gear

Indlægaf knallert » fre 7. apr 2017 22:33

t hansen solgte nogle som passede dårligt. for en del år siden..da jeg skiftede et sæt.jeg købte så 2 bagbremse kablet til maxi..og loddede nye ender på..og kortede dem op..det blev perfekt..
men fandt aldrig ud af om alle kabler har dårlig pasform..eller det kun var "mit"sæt
strynboen på test profil

Michael6580
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 24. mar 2017 21:20

Re: Bøvl med gear kabler på puch maxi 2 gear

Indlægaf Michael6580 » fre 7. apr 2017 22:37

Jeg har prøvet med kabler fra mopedspeed og fra maxishoppen. begge føles som om de er forkorte :/ aner virkeligt ikke hvad det er jeg gør forkert.. eller om det er fordi den bøjer for meget der hvor de går igennem motoren

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Bøvl med gear kabler på puch maxi 2 gear

Indlægaf Poul-Erik A. » lør 8. apr 2017 17:01

Jeg har også prøvet at tilpasse et gearkabel fra Thansen, men her var problemet at "klumpen" i midten (der skal trække geararmen) var for kort, så der var slør. Løsningen blev at save et par stykker bremserør i kobber i ca. 4 mm længde og så flække med på langs og dernæst klemme dem om wiren på begge sider af klumpen.
Så kunne Maxi'en igen sklifte gear. ;-)
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)


Tilbage til "Vesteuropa"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster