var i det nordsjællandske og hente 2 5 gearmotor i dag. sælger sagde de var med indirekte skifte, men de var sku med direkte skifte
den ene motor er virkelig fin uden skader, og med cylinder og studs, skildte den så fra hinanden fordi ville se hvad der gemte sig inden i. umiddelbart ingen overraskelser

fin gearkasse, fin krumtap ingen slør, fine lejer/pakdåser over det hele
cylinder viser sig og være 45mm, og en der virkelig har hygget sig med den

(lidt billeder vedlagt)
cylinder er så revnet i det ene skørt? så den vel bare til alukassen ?
den anden motor derimod har lidt krigsskader, og skal svejses et par steder eller virker den også virkelig fin, ingen slør i krumtap eller lejer, og lyder sund i lejerne.
hvordan tester man det skide gearskifte uden gearpadal !

prøvede med svensknøgle men gav op for ville ikke ødelægge noget, og kunne ikke finde et eneste gear
her er lige et par hurtige billeder, flere kommer i morgen.