Ny knallert købt/overtaget.

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Ny knallert købt/overtaget.

Indlæg af Jensmc »

Nu fik knægten bil. Hans
Derbi Senda Extreme har stået stille i 1,5 år. Den har jeg overtaget.
Den er noget hærget, men kan reddes. Jeg har i længere tid håbet på overtagelse, så der er handlet lidt nyt plastik i ny og næ. Også et nyt forhjul, da end ikke en europæer kan klare mødet med en høj kantsten. Scootershop havde et til 800 dask - med bremseskive.
Jeg kommer nok aldrig ud at køre på den, men hvad faen....? Det er en fed knallert.
Nå ja, det er en 4 gearet.
Senest rettet af Jensmc tors 26. sep 2019 17:00, rettet i alt 1 gang.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Ny knallert købt/overtaget.

Indlæg af knallert »

du får den aldrig pisket til max rpm..
jeg fryg´ter at min knægt finder en..de er bare for hurtige..må lokke ham med en puch Monza..er der nogen til salg??de er mere sikre/langsomme
strynboen på test profil
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Ny knallert købt/overtaget.

Indlæg af Jensmc »

Du kan jo fortælle ham, at en ny original DK udstødning koster 4500.
Så er han kureret.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Ny knallert købt/overtaget.

Indlæg af 12V »

Fed maskine, hvis den skal være af nyere dato. Er det ikke den model der faktisk har 6 gear monteret og bare en blokeret skiftetromle? Eller er det en anden model, hmm :-)
Kunne være fedt med billeder og historier når du skruer i den.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Ny knallert købt/overtaget.

Indlæg af Jensmc »

Den 4-gearede HAR kun 4 gear.
De 3-gearede har vist 3 skjulte gear.
Den her er oplyst til at være fra 2006, men den 4-gearede motor udgik vist nok i 2005. Den har alligevel gul nr. plade. Uvist af hvilken grund.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Ny knallert købt/overtaget.

Indlæg af juhl-drengen »

Som jens siger har pre 2006 modellen 4 gear motoren (mener nok de lidt ældre 45 udgaver har am5 motor, men er lidt usikker)

De senere har 6 gear i alt, men kun 3 kan bruges da skifte hjulet mangler en tap.

Har altid gerne ville have søster modellen Gilera Smt med 4 gears motoren...(og så gerne med de røde rcr skørter LOL!) der har bare aldrig været nogen til en god pris når jeg har haft pengene og har ikke haft pengene når de har været til god pris... måske jeg skulle overveje at finde en i OK stand om et par måneder til et billigt hverdags transport middel?.

Ang. alder/nummerplade så er det måske en "rest knallert" som blev indregistreret efter de nyere regler? :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Ny knallert købt/overtaget.

Indlæg af Kim B S »

Hej Jens.
Tillykke med køretøjet. Ja, den køre rigtig godt sådan en Senda. Jeg kender en som tidligere havde en 45 udgave med 6 gear fra 1999. Den var ret kvik og kørte 95km/t på lige vej. Jeg er ikke klar over hvad der var gjordt ved den. :wink: Men den var i hvert fald ret hurtigt oppe i 6 gear.
Reglerne med nummerplade på 30 knallerter blev indført med virkning fra midten af 2006. Så det passer godt nok at den har nummerplade, hvis den er fra sidste del af 2006.
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Ny knallert købt/overtaget.

Indlæg af Twinsport »

Hej

Det er ganske vist noget tid siden at der er skrevet i denne tråd, men jeg genopliver den lige.

Min ældste knægt købte for noget tid siden en Gilera SMT, årgang 2005 med 4 gear. Helt standard og lovlig.

Men jeg skal da love for at den er let at modificere. Et skift af det bageste kædehjul fra 65T til 50T, en replika lydpotte (hvor vi lige fjernede begrænsningen) og en omdysning, så blæste den lige op på 70 km/t. Nå, ja - vi fjernede selvfølgelig også begrænsningen både før- og efter karburatoren. Cylinderen er en standard, lovlig cylinder.

Nu er der lige bestilt en 6-trins gearkasse fra England (til den gamle motor). Så må vi se hvad der sker :-)

/Steen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Ny knallert købt/overtaget.

Indlæg af 12V »

De kører virkelig godt de nye gear maskiner, har selv haft et par Aprilia RS50 6G..
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"