Kreidler problemer

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
kreidlergadgaard
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 1. dec 2016 22:44

Kreidler problemer

Indlægaf kreidlergadgaard » fre 2. dec 2016 10:40

Jeg brug for lidt viden/råd

Har en kreidler florett RMC som ikke rigtig vil..... Den kan ikke sparkes i gang.

Ting som er skiftet pt: Hele tændingsystemet, som også er indstillet, skiftet karburator (Bing) inkl. luftfilter.

Det mystiske er at da vi først havde skiftet tændingen og indstillet den, første gang vi giver den en på Kickstarten, starter den op, men kører totalt vildt op i omdrejninger, slukker det hurtigt på tændingsnøglen, instiller lidt på skruerne på karburatoren, men fik aldrig gang i den siden. (Makkede i ca 14 dage med alt mulig, indstillede tænding igen osv uden held).

Så skaffede vi en ny Karburator, ny studs osv.... fik det monteret den. Første gang vi sparker til Kickstarteren, smækker den i gang igen, knalder så igen helt op i omdrejninger, hvor vi igen skynder os at slukke den..... Og nu står vi så igen med samme problem, der sker ikke en skid når vi træder på kickstarteren.... (Tændrør gnister fint imod stel osv).

Det er sønnike som har købt knallerten, så derfor skriver jeg Vi, jeg har ingen tidligere erfaring med knallerter, så vi arbejder os lidt fremad og suger viden til os undervejs, men syntes lige nu vi kører lidt i ring...... Så jeg håber der er en derude med en ide

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2423
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Kreidler problemer

Indlægaf 12V » fre 2. dec 2016 11:28

Hej.

Hvis motoren løber løbsk som du beskriver, skyldes det en mager blanding. Det sker tit hvis den suger falsk luft.

Tjek pakninger mellem cylinder, blok, topstykke og studs. Samlingen mellem studs og karburator kan også være utæt, en o-ring mellem de dele hjælper. Udover det kan den også trække falsk luft ved simmeringene på krumtappen og motorblok pakningen.
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5580
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Kreidler problemer

Indlægaf Kim B S » fre 2. dec 2016 14:04

Hej kreidlergadgaard.
Velkommen på forum.
Jeg tror at Carsten (12V) har ret. :wink: Jeg har en gang harft et lignende problem med en Yamaha FS1, det var nemlig lige nøjagtig falsk luft som i dette tilfælde var på grund af en utæt pakning og et par utætte simmerringe. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Køretøjer
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som jeg samler dele til i øjeblikket.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Yamaha SA Passola. Sort Årg. 1980.
VW Golf 2 1,8 GT. Årg. 1989. Dagligbil.

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3615
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler problemer

Indlægaf kreidlerhansen » fre 2. dec 2016 16:13

Går spjældet i bund i karburatoren? Hvis eksempelvis gaskablet er for kort, opstår balladen.

Man kan kun sjældent starte en motor med fuld gas, medmindre dysen er temmeligt stor.

Hvilken karburator drejer det sig om? Og hvad er den samlede opsætning?

Hvis jeg skal gætte, er mit første bud en 17mm Bing + en studs med lidt for lille diameter ved tilspændingen. 12V har tidligere nævnt, at netop replicaen går kronisk fed, og hvis den ikke slutter helt tæt, hænger det udmærket sammen.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!


Tilbage til "Vesteuropa"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster