Side 4 af 8

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: man 14. nov 2016 15:37
af Yamahafs1haslev
En RIto?? to be or not to be
-
DSC_0001.JPG
DSC_0001.JPG (347.1 KiB) Vist 12059 gange
DSC_0002.JPG
DSC_0002.JPG (339.85 KiB) Vist 12059 gange
I don´t think so:
Men Mopedspeed vil gerne tage den tilbage
:bravo
Men pisse-hamrende-irriterende... nu skal jeg så ud og finde en rigtig Rito; denne gang med Laser graveringerne på krumtap slagende.
Jeg har kontaktet Rito direkte samt Norbert Erdinger/ Moped garage og jmpb.nl Jeroen.. så det bliver spændende at høre fra disse.

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: man 14. nov 2016 15:56
af 12V
Hvad fanden.. Hvad indpakning kom den i? Og du har bestilt en Rito?

Rito fås billigst ved Puchparts.dk - http://www.puchparts.dk/dan/products/de ... ito-chrank

Min makker har en New Competition krumtap fra mopedspeed der ligner den du har fået, den gav ikke andet end bøvl. Først var den for bred mellem lejesæderne, så der måtte vi få den drejet lidt ned, da den så blev monteret med cylinderkit, gik plejlstangen på blokken. Derefter dansede svinghjulet synligt op og ned. Ehh...

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: man 14. nov 2016 16:18
af Yamahafs1haslev
Den kom i en papkasse som vist i baggrunden af billedet...ja jeg bestilte den som en Rito.
Det er da altid "noget" at Mopedspeed ringede med det samme efter jeg havde skrevet til Mopedspeed, han var hørbart tydeligt oprørt over min oplysning om denne "krummerik".
Hold da helt kæft mand: hvorfor bestilte jeg ikke hos puchparts...lesson learnt! og billigere endda!

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: man 14. nov 2016 21:27
af Yamahafs1haslev
:what2 Har skrevet med Bjarne hos puchparts.dk
Han oplyser at deres Rito er...en Rito!
Men han er ikke enig med mig at den krumtap jeg har ikke kan kaldes en kopi Rito... Fordi: der ikke står Rito på den...
A' wha' ba?
Jeg faldt sgu lige af i svinget.. her
:what2
Han, Bjarne, har så lidt senere erklæret sig enig med mig at det er bedrageri.
Mere foruroligende er det at jmpb.nl har deres lager af samme uden Rito logo.
Men Martijn har ikke set dem med logo i lang tid..
Hvad fanden forestiller det?
norbert@moped-garage.net har oplyst at hans lager kun indeholder ægte Rito krumtappe med logo.
Hmmm?!

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: tirs 15. nov 2016 10:29
af Yamahafs1haslev
Amagerautolakering har nu meldt mine lak dele klar til afhentning og min otir krumtap er pakket sammen med nogle andre over-betalte Puch dele for at komme retur til Mopedspeed.dk.
Det bliver jo en fest at hente de lakerede dele. Pris?
Æøøøøwwwhhhh! Det svider noget i portemonaien.
:shutup
Billeder kommer når "festen" starter
:mrgreen:

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: tors 17. nov 2016 17:05
af Yamahafs1haslev
:flag
Så fik jeg delene retur fra maleren:
Billederne kan slet ikke vise hvor fint delene er malede med den sorte perlemor metalic lak og som har fået 2K klar lak X2 ovenpå.

Knuds projekt puch monza 4gear

: tors 17. nov 2016 17:52
af Yamahafs1haslev
Delene står nu på et værelse i huset og "gasser af" - det får de lov til et stykke tid.

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: tors 17. nov 2016 19:50
af claus olieklud
hej knud...

det ser bare så fint ud - syntes særligt man ser den extra tykke klarlak når man ser på fælgene.

det må siges at være ordenligt arbejde.

hilsen olieklud

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: tors 17. nov 2016 20:04
af Yamahafs1haslev
Det snyder lidt fordi maleren har også givet delene sprøjtespartel... men ja: det er et udemærket arbejde Amager autolakering har lavet... ikke sidste gang de får lov at lave lak-arbejde for mig.
Faktisk reparerede de også kåben, der havde lidt skader ved hullerne til blinklys.

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: fre 18. nov 2016 19:05
af Yamahafs1haslev
Jeg har konstateret, at der et center markør offset på ca. 0.8mm i motorblokken efter rodehoved-fræsningen.
Derfor giver jeg den en lille opretning med en rund sander. Så kan jeg lige så vel gøre plads til Airsal cylinderen som den er.
Jeg har ikke endnu modtaget pakken fra Puchpart.dk med bla. Rito krumtappen.
Jeg vil dog alligevel tage chancen og varme blok delene så meget op at jeg kan tage de trælse L17 leje ringe ud, for at montere nye lejer på den kommende Rito krumtap.

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: fre 18. nov 2016 21:59
af Yamahafs1haslev
Så fik jeg ordnet den blok ang. cylinder tilpasning:

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: fre 18. nov 2016 22:25
af 12V
Var der plads nok så eller fik du åbnet ind til bolten?

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: fre 18. nov 2016 23:29
af Yamahafs1haslev
Der var plads nok, kun lidt gods skal der af cylinder skørtet i venstre side

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: lør 19. nov 2016 10:11
af Yamahafs1haslev
Så kom den rigtige Rito:

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: søn 20. nov 2016 18:00
af Yamahafs1haslev
Så er der pakket dele og portet blok.
Delene skal Niels Vangsø lave en renoveret udgave af Puch Monza 4 gear ud af:
DSC_0059.JPG
DSC_0059.JPG (460.02 KiB) Vist 11944 gange
DSC_0060.JPG
DSC_0060.JPG (466.48 KiB) Vist 11944 gange
DSC_0061.JPG
DSC_0061.JPG (417.62 KiB) Vist 11944 gange
DSC_0062.JPG
DSC_0062.JPG (429.92 KiB) Vist 11944 gange
DSC_0063.JPG
DSC_0063.JPG (412.38 KiB) Vist 11944 gange
DSC_0064.JPG
DSC_0064.JPG (362.59 KiB) Vist 11944 gange
DSC_0066.JPG[/attachment]
DSC_0067.JPG
DSC_0067.JPG (429.64 KiB) Vist 11944 gange

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: tirs 22. nov 2016 07:17
af Yamahafs1haslev
Jeg vil ikke ændre på Airsal cylinderen; det havde været planen at lave den om til en port timing med lang indsugnings periode og vinduer i stemplet og med membran...
Nu tager jeg den i tempi:
1) med 47mm Airsal og en alm monza karburator
2) 1) men med en 19mm Dell´Orto
3) 2) men med lidt længere indsugnings periode
4) 3) men med et ny-udviklet membranhus monteret
og evt.:
5) 4) men med vinduer i stempel
6) 5) men med skrappere timing (og her skal KreidlerHansen med på banen)

Jesper, har du nogen umiddelbar forslag til ændringer til portene i Airsal cylinderen inden jeg sætter igang?

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: tirs 22. nov 2016 08:24
af kreidlerhansen
Som udgangspunkt "run what ya brung". Dvs. testkør og lad os se ad!

Jeg har forgæves overført Kreidler-portmål til FS1 og opnået træls resultater, entydigt. Det har jeg taget ved lære af.

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: fre 2. dec 2016 07:25
af Yamahafs1haslev
Så blev Niels Vangsøe færdig med at shimme og samle blokken til den 4 gear Puch Monza motor; derefter skal jeg slut samle den.

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: søn 11. dec 2016 18:51
af Yamahafs1haslev
Jeg har monteret kobling som tegningen beskriver det... Men jeg undrer mig til stadighed over at det er umuligt med fingrene at rive så meget i den lille arm som koblings kablet aktiverer at denne giver sig.. Der må godt nok være et enormt moment når det sker. Stakkels udrykker leje!
Jeg har meget på fornemmelsen at der skal nogle spacere under den inderste tryk skål så der kommer lidt mindre spænding på koblings fjederen.. Min fornemmelse siger mig at koblings fjederen er klemt helt sammen.. Men både Carsten og Niels Vangsø siger at det bare skal være sådan.
Jeg bliver sgu aldrig helt ansjos med en puch motor og dens mærkværdige koblings system... Godt jeg ikke skulle tosse med de satans ruller i gearboxen.. Så havde jeg da haft lange løg nu....

Re: Knuds projekt puch monza 4gear

: søn 11. dec 2016 18:58
af Yamahafs1haslev
Jeg fandt en kreidler stjerne tænding med platiner. Platinerne var defekte og jeg kunne huske at jeg for 3-4 år siden sammen med denne ducati elettrotecnica havde købt en sæt.
Skiftede disse men der var ikke skyggen af tænding.. De kunne ikke slutte forbindelsen...så kom der lige et cowboy trix i sving: en strimmel af korn1200 sandpapir blev trukket mellem kontakterne og så virkede det!
Men: svinghjulet er for langt ude på krumtappen så der skal lige trylles med spændskiver og tætning så tændings dækslet går fri af svinghjulet.