Kører ikke efter grundig vask.

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Clearice
Junior knallert
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre 20. maj 2016 11:34
Kontakt:

Kører ikke efter grundig vask.

Indlæg af Clearice »

Hej derude. Jeg har en fin REX 2-gear fra 1955, der er renoveret og aldrig har drillet mig før. Men For 14 dage siden ville jeg give den en ordentlig vask og polering. Efter vasken trak jeg den ned til kompressoren og blæste den tør, men da jeg 3 timer senere skulle videre ville den ikke starte. Jeg tog tændrørshætten af og blæste det hele godt tør og prøvede nogle gange og så kom der liv i den og jeg kørte 11km uden problemer. Da jeg så koblede ud sidste gang døde den. Derefter vil den kun starte med fuld gas og du skal holde den oppe i omdrejninger for at den ikke dør. Det lyder som tændingen da den skyder lidt ind i mellem og lyer generelt lidt anderledes og tændrøret er vådt. Håber der er en derude der kan hjælpe mig så jeg kan komme ud og nyde det sidste af sommeren!:) Indtil videre har jeg renset karburator/filter og blæst/varmet tændingen igennem for atsikre den er tør.

På forhånd tak for hjælpen!
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Kører ikke efter grundig vask.

Indlæg af knallert »

måske har den snuppet noten i svinghjulet..det er bare en tynd metal pind som stikker ind i et hul i krumtappen..men det kommer jo kun hvis det sker en påvirkning udefra..det kan ikke vaskes frem..har den stilbar strålespids..min havde bing kaburator og blæserkøling..motoren var fra" rex motoren verk"..men tror resten var dansk
strynboen på test profil
Clearice
Junior knallert
Indlæg: 41
Tilmeldt: fre 20. maj 2016 11:34
Kontakt:

Re: Kører ikke efter grundig vask.

Indlæg af Clearice »

Tror heller ikke det er noten, når det nu kom lige efter en vask. Men lige så snart jeg finder en aftrækker frem fra gemmerne ryger svinghjulet af så jeg bedre kan se det. Tænker om jeg kan have kørt med vand i tændingen og den så har brændt tændspole eller kondensator af? Min er med almindelig hoveddyse. Troede faktisk den var 100% tysk, men på svinghjulet står der "værkstederne kastrup, Copenhagen" eller sådan. Så lidt dansk må der da være i den:)
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Kører ikke efter grundig vask.

Indlæg af knallert »

der står vistnok kastrup lufthavn(s) værksteder København..mener jeg..de lavede magenet tændinger til mange knallerter
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"