puch maxi kørsels problem

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3305
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

puch maxi kørsels problem

Indlægaf juhl-drengen » tors 25. feb 2016 21:48

Hej forum!

Går og døjer lidt med kærestens puch maxi (igen igen igen)...

Her de sidste par måneder når hun har kørt på den har den ofte uden varsel pludselig valgt at dø ud under turene, senest 5 gange på en 6 km's tur

Og den er begyndt at lide af start problemer.

Tændrøret skiftede jeg fra et thansen ngk til et champion for 5 måneder siden


Nogle ideer til hvad der kan være grunden?
Der er masser af kompression, har ikke tjekket gnist endnu grundet jeg ikke lige har en tændrørs nøgle i nærheden af den, der er masser af frisk benzin som der ihvertilfald kommer ned til karburatoren... og den har ikke haft problemer med træk eller lignende som om den manglede kræfter

Har ikke ellers gået den efter i detaljerne endnu.

Der er Ducati platintænding, firkantet bing og k-star cylinder...
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1077
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48

Re: puch maxi kørsels problem

Indlægaf knallert » tors 25. feb 2016 22:13

jeg ville nok finde noget bosch dele,til tændingen og cyll fra en Østrig fremstillet puch knallert..de gamle årgange er bare bedre...men prøv at sætte en tændings pistol på..brug et hjælpe batteri til at drive den..ofte er tændingen for sen..eller bare generalt dårlig
strynboen på test profil

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3305
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: puch maxi kørsels problem

Indlægaf juhl-drengen » fre 26. feb 2016 00:57

Måske bare konvertere til tomos tænding når jeg alligevel gør det på min ktm ;-)
Ej men får lige kigget lidt på den og melder tilbage :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2423
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: puch maxi kørsels problem

Indlægaf 12V » fre 26. feb 2016 10:37

Min første test er altid: Kan den trække en 1 cm lang gnist fra tændingskablet? Test især i varm tilstand hvor den er gået død, gerne også med mange omdrejninger (boremaskine etc.)
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

Jensmc
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2713
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59

Re: puch maxi kørsels problem

Indlægaf Jensmc » fre 26. feb 2016 13:19

Det med tændingen er ganske givet noget, du skal kigge efter. Heldigvis er der oftest kun 3 dele i tændingen, så en fejlsøgning skulle være ret enkel.
En Maxi: 0,35-0,45 i platinafstand. Fortænding 1 mm. Ikke 2,3-2,5 som en MS
Mht. startproblem.
Min søns Ciao havde meget svært ved at starte og holde i tomgang. Det var såmænd bare en defekt simmerring. Når jeg blæste i indsugningen, kunne der høres en susen fra simmerringen. Ring skiftet og alt OK.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.


Tilbage til "Vesteuropa"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster