strynboens puch grand prix( GP) 1976

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

strynboens puch grand prix( GP) 1976

Indlæg af knallert »

har fået renset stel og motor på min "store puch"..og fundet ud af den er en GP fra 1976. N i stel kode..det passer med lygte ørene som er gp typen.
..men cookpit med rpm og spedo..må være forkert

det fulde stel nummer er woe- N. 2004875.
motoren ser nyere ud..(..men nummeret er 2044469 der er en lille støbning med et 78..(måske årgangen)..har tørnet den..men kan kun finde 3 gear..og et ekstra frigear(..vistnok normalt efter hvad jeg husker fra tideligere motore)

bruger tråden her til at samle knallertens renovering..da jeg glemte at lave en vz historie...vi må jo sørge for at holde forum kørende
strynboen på test profil
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: strynboens puch grand prix( GP) 1976

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... det er en god model du skal til at lave der, undre mig dog over det extra frigear du nævner, er det ikke bare fordi du rammer et punkt imellem 2. & 3. gear som ikke er et egenligt frigear ? jeg kender godt fænomenet hvis man leger med gearet uden motoren kører, men i praksis er det ikke noget frigear.

ja man håber jo altid på 4 gear i boxen - jeg har dog tilgode at opleve det ved en tilfældighed når man kommer i besidelse af halve knallerter eller bare en løs motor... jeg så for år tilbage en der solgte det nødvendige for at ombygge 3 gears til 4 gears, han havde flere sæt og måske det var nyt, mener et sæt kostede 700 kr... jeg syntes det var billigt, men købte desværre ikke noget.

hilsen olieklud
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: strynboens puch grand prix( GP) 1976

Indlæg af knallert »

jo tror den er lidt sej..har ikke kørt i årevis. så nok bare et falsk frigear..og motoren er temmelig hærget..der er fræst ud til stor cylender..måske den har kørt med maxi/Monza cyll...de kræver mere plads...så har en del slibe/svejse..før den er helt ok..har heller ikke hjul..så en del stumper at samle..jeg kan dog bruge et sæt vz hjul til en start..
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"