Ktm foxi 2K 1986 special
: fre 15. jan 2016 01:14
Nå jeg måtte jo hellere få givet KTM'en en projekt tråd så det er til at holde styr på
Kan ligeså godt starte med dag 1:
Efter i 9 km's gå tur i alt fik jeg hentet det her vrag af en foxi hjem (gud det var en kold fornøjelse) men til 300 kr følte jeg at jeg havde gjort en god handel
Efter at have gennemgået det hele i dybden fandt jeg til først undren noget der lignede revnet spartel nede omkring bagsvingeren, men da jeg fik det fjernet var det jernet der var revnet ved bagsvinger akslen pga. rust og der var store rust huller i indersiden i samme side.. det kan være lidt svært at se på billedet men revnen løber langs kanten af det sorte maling og det bare jern, nogen havde ment det var en god ide bare at tildække det...(nå i gang med svejseren må jeg...)
Opdagede så til min endnu større skræk noget der lignede en boble i toppen af tanken (den kan fandme ikke også være utæt!...)
men efter lidt kradsen i det fandt jeg ud af der var gevind til tank bagage bære og det bare var blevet spartlet til og fyldt op med LÆRERSNOT(i ved det man hængte ting op på væggene med i folkeskolen), mine skarpe maler øjne kunne så spotte de sidste 3 stedet på tanken og efter en masse bøvl med at få snottet op så upti vupti!
NÅ nu vi er ved fusk... tjek det totalt moderne og totalt iorden forrør (host!) et vandrør med lidt modificering...(for vi ved alle at puch maxi forrør er SÅÅÅ dyre...) eneste der kan bruges derfra er vist flancen..
Nå til motoren, begge motorer virkede til at være i ok stand (der var endda et NGK-R tændrør med) og efter lidt nær studering på den præcise udgave af motoren fandt jeg ud af de var med 44mm slaglængde og pakfladen var ikke sådan lille snottet en som på de fleste gamle knallerter, den var som født til noget mere spændende end den originale cylinder!
Efter lidt research opdagede jeg at claus's (sig sauer) Hercules supra cylinder havde samme pindbolt afstand(ved 3/4 pindbolte) pakfladen fungerede sammen med min, boring/slaglængde var den samme men supra cylinderen var to delt, havde dejlig store køberibber og mere effekt med mere potentiale end den originale cylinder! eneste vanskelighed jeg stødte på ved montering udover den 4. pindbolt var nogle små alu klodser på blokken der med garanteren var sat på af Sachs netop for man ikke kunne montere de store Sachs cylindre, efter lidt filen/skæren så skete der magi! det ser helt forkert ud på den helt rigtige måde!
og så som i kan se på billedet med motoren fik jeg byttet egerfælgene til stjernefælge, og har fået byttet den originale forgaffel til fodbøjler/tank bagagebære (det er nu flottest kun med bagagebæren)
og så har jeg bestilt for 1900 kr's dele hos Jmpb bla. en EBR forgaffel som jeg fik målene på fra hollænderne og måtte konkludere den passede med målene på den originale, desuden er der også købt 360mm støddæmpere, Specielt speedometer kabel og alt muligt andet godt fra havet
Har skaffet et "dream bike" sæde (i bund og grund bare et pocket bike sæde), har et m-styr liggende i overskud og ja så er der planer om tændingslås og speedometer og plastik forlygte
nogle der har målene til speedometer kabel tilslutningen liggende på et Yamaha fs1 speedometer?
og evt. gerne et helt uoriginalt speedometer i overskud
Kan ligeså godt starte med dag 1:
Efter i 9 km's gå tur i alt fik jeg hentet det her vrag af en foxi hjem (gud det var en kold fornøjelse) men til 300 kr følte jeg at jeg havde gjort en god handel
Efter at have gennemgået det hele i dybden fandt jeg til først undren noget der lignede revnet spartel nede omkring bagsvingeren, men da jeg fik det fjernet var det jernet der var revnet ved bagsvinger akslen pga. rust og der var store rust huller i indersiden i samme side.. det kan være lidt svært at se på billedet men revnen løber langs kanten af det sorte maling og det bare jern, nogen havde ment det var en god ide bare at tildække det...(nå i gang med svejseren må jeg...)
Opdagede så til min endnu større skræk noget der lignede en boble i toppen af tanken (den kan fandme ikke også være utæt!...)
men efter lidt kradsen i det fandt jeg ud af der var gevind til tank bagage bære og det bare var blevet spartlet til og fyldt op med LÆRERSNOT(i ved det man hængte ting op på væggene med i folkeskolen), mine skarpe maler øjne kunne så spotte de sidste 3 stedet på tanken og efter en masse bøvl med at få snottet op så upti vupti!
NÅ nu vi er ved fusk... tjek det totalt moderne og totalt iorden forrør (host!) et vandrør med lidt modificering...(for vi ved alle at puch maxi forrør er SÅÅÅ dyre...) eneste der kan bruges derfra er vist flancen..
Nå til motoren, begge motorer virkede til at være i ok stand (der var endda et NGK-R tændrør med) og efter lidt nær studering på den præcise udgave af motoren fandt jeg ud af de var med 44mm slaglængde og pakfladen var ikke sådan lille snottet en som på de fleste gamle knallerter, den var som født til noget mere spændende end den originale cylinder!
Efter lidt research opdagede jeg at claus's (sig sauer) Hercules supra cylinder havde samme pindbolt afstand(ved 3/4 pindbolte) pakfladen fungerede sammen med min, boring/slaglængde var den samme men supra cylinderen var to delt, havde dejlig store køberibber og mere effekt med mere potentiale end den originale cylinder! eneste vanskelighed jeg stødte på ved montering udover den 4. pindbolt var nogle små alu klodser på blokken der med garanteren var sat på af Sachs netop for man ikke kunne montere de store Sachs cylindre, efter lidt filen/skæren så skete der magi! det ser helt forkert ud på den helt rigtige måde!
og så som i kan se på billedet med motoren fik jeg byttet egerfælgene til stjernefælge, og har fået byttet den originale forgaffel til fodbøjler/tank bagagebære (det er nu flottest kun med bagagebæren)
og så har jeg bestilt for 1900 kr's dele hos Jmpb bla. en EBR forgaffel som jeg fik målene på fra hollænderne og måtte konkludere den passede med målene på den originale, desuden er der også købt 360mm støddæmpere, Specielt speedometer kabel og alt muligt andet godt fra havet
Har skaffet et "dream bike" sæde (i bund og grund bare et pocket bike sæde), har et m-styr liggende i overskud og ja så er der planer om tændingslås og speedometer og plastik forlygte
nogle der har målene til speedometer kabel tilslutningen liggende på et Yamaha fs1 speedometer?
og evt. gerne et helt uoriginalt speedometer i overskud