Ktm foxi 2K 1986 special

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Ktm foxi 2K 1986 special

Indlæg af juhl-drengen »

13336319_10206098112762604_1058390187_n.jpg
13336319_10206098112762604_1058390187_n.jpg (273.43 KiB) Vist 4358 gange
13350318_10206099288191989_7325175857180397979_o.jpg
13350318_10206099288191989_7325175857180397979_o.jpg (311.93 KiB) Vist 4358 gange
13342146_10206098114242641_1251813771_n.jpg
13342146_10206098114242641_1251813771_n.jpg (312.96 KiB) Vist 4358 gange
Så er adapteren færdig
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Ktm foxi 2K 1986 special

Indlæg af knallert »

det er ofte en fordel at dreje navet færdigt..med bøsningen fastspændt på navet når den sidste fin spån tages..og så bore 2 styrestifter og slå i..det skal køre under 1-2 hundredele..det er svært at få til at løbe..især hvis sentrer patronen i drejebænken er lidt slidt..
skal hjullejet også køre i det forlængede nav..bliver det værre....jeg har drejet en del endeflanger til elmotore..og aksel forlængere..det er hundesvært at få det til at løbe perfekt..uden at bruge rundslibning..til den sidste fin spåntagening
strynboen på test profil
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Ktm foxi 2K 1986 special

Indlæg af juhl-drengen »

Øhh... jeg forstår i bund og grund godt hvad du mener strynbo... men er lidt i tvivl om hvad vi præcist snakker om ift. adapter navet her?

Hvad der skal løbe lige er drejet/opspændt så det passer 100% eneste "svinkeærinder" der er i det her tilfælde er den tynde del som kun er drejet af kosmetiske grunde (og for at have noget "nogenlunde" lige at spænde op på til vinkelstykket) og så det indvendige stykke som er vinklet 50 grader som kun er lavet for at gøre plads til adapter navet i tromlehuset

Resten er skam som det skal være(har tidligere også lavet et drejeprojekt hvor vi kom ind på lignende emner udover hver evig eneste detalje skulle passe så der blev brugt bløde klør) :P

Den fast gøres via 4 huller i tromlen hvor der skydes en 8mm bolt igennem hver af dem for at det er fastgjort :-)

MEN i bund og grund gør jeg mig lidt unødigt besvær, den nemmeste løsning hvis man er ligeglad med om der kan bruges speedometerdrev eller ej er simpelthen bare at montere et baghjul foran, hul afstand osv. til skiven er den somme som den til bagtandhjulet... :)
Jeg vil dog gerne have speedometer drev derfor tager jeg den "lange vej"
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Ktm foxi 2K 1986 special

Indlæg af juhl-drengen »

Har endelig fået taget mig sammen til at lave et forrør til KTM'en og svejset sædebeslaget/bunden sammen(billede af sædet monteret korrekt kommer sidst på ugen)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"