Ktm Foxi stueprojekt

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Ktm Foxi stueprojekt

Indlæg af juhl-drengen »

Nå ved ikke helt hvad jeg skal begynde med... så lad os tage de dårlige nyheder først..

Billede

Billede

efter at have fjernet lidt spartel fandt jeg ud af det yderste lag plade omkring bagsvingeren var revnet... ligeledes var det inderste godt og grundigt råddent så det er kun et par vej bump imellem at man får en tur på numsen... :(n) så jeg skal have lavet en stump støttejern til at holde det korrekt sammen mens jeg skærer/svejser og lavet 2 stykker plade til at svejse i og så svejse de originale beslag over på igen... og så bør jeg nok lade hele bunden stå i citron syre for at fjerne det rust der er... give det ekstra med grunder og en dejlig masse tectyl.. men derudover virker den til at være rimelig solid :?

Kan simpelthen ikke få bagsvingeren af.. kan ikke komme til ordenligt med fast nøgle udefra eller topnøgle inde fra.. så ender nok med at bore bolthovederne af... :
http://postimg.org/image/o1x41h9rz/6dbc9953/

Og ja så er der....vandrøret.. UPS forrøret!
Billede

En negativ ting af mindre karakter er så at det ene af to gevind stykker der er under tanken til at holde kabel holderen er skåret over så der skal en ny på(så ikke jordens værste problem)


Nå men må nok hellere vise jer billeder af hele knallerten efterfulgt af nogle gode nyheder!

Billede

der er lidt ekstra dele med inkl. en ekstra motor, der mangler lidt små stumper, men da jeg har planer om en mindre special er der næsten hvad jeg skal bruge.

En af de ting der mangler er det ene af de bagerste sideskjolde, men efter min mening er den egentlig kønnere kun med de forreste :mrgreen:
Billede

Og så var jeg lidt skuffet da jeg opdagede der ikke var nogen gevind i tanken til tank bagagebærer, men skuffelsen varede kort da jeg opdagede en boble ved tanken jeg var bange for var en utæthed... men efter at have skrabet den væk fandt jeg et hul, hvor efter at have renset hullet fandt jeg et gevind der var fyldt op med LÆRERSNOT/ELEFANTSNOT(tja den var ny..) det samme gjorde jeg 3 ekstra stedet på tanken, så skal jeg bare have fundet en bagagebærer
Billede

Har aftalt en bytte handel med en anden entusiast der hellere vil have eger fælge på sin så jeg får hans foxi stjernefælge i bytte for mine eger fælge :mrgreen:

Og så har jeg haft fat i JMPBparts fik dem til at tage mål på forgaffel kronrøret på deres EBR forgaffel, og den var 3mm længere i kronrøret end foxien men da kronrøret er gennemgående og det er gevindet der er længere(omkring 10mm længere end foxi forgaffelens) men alt derudover passer, så er det jo ingen hovedpine overhovedet! men kan nu få en ny stærkere og flottere forgaffel på i stedet :bravo
Billede
Der er en mindre overvejelse om jeg skal svejse skivebremse beslag på og sætte den fs1 bremseskive jeg har i overskud på forhjulet sammen med en scooter kaliber men vi ser på det...

Så indtil videre kører det da OK


Den visuelle plan er noget i den her stil: http://billeder.bazoom.dk/scooter/galle ... le-red.jpg
med ebr forgaffel, "pocket bike" sæde, stjernefælge, plastik forskærm, og så en separat speedometer plader med speedometer og eftermonteret tændingslås gemt væk bag en Acerbis lignende forlygte. og så tænker jeg på at male den hvid eller lignende lys farve



Hvis nogen har originale fodhvilere med fint gummi eller løse fodhviler gummi liggende til foxi (der står KTM på), nye kabler eller en tank bagagebærer så er jeg interesseret 8)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"