Ktm foxi vs puch maxi

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf juhl-drengen » ons 6. jan 2016 17:31

Der er jeg tilgengæld så heldig fodbremsekablet der er med til min vist nok er som den skal være ;-)

Der er et lille chokergreb ved højre håndtag, men venstre er mig stadig en gåde, der er en lille kabel "arm" ligesom koblings armen på en dm50 inde midt på motoren men den var ikke forbundet til noget så? og min motor står ihvertilfald i gear fortandhjulet følger med rundt når kick starteren trædes :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf Poul-Erik A. » ons 6. jan 2016 19:13

...og jeg kan supplere mig selv ved at nævne, at det nye bagbremsekabel (?) heller ikke passer til forbremsen (ALT for lang), så jeg ved ikke hvad det kan være til. Til gengæld har jeg måske fået styr på koldstart-besværet, for cylinderbundpakningen var utæt. Den ligefrem "snøftede" højlydt ved startforsøg...
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf juhl-drengen » ons 6. jan 2016 21:08

Tjaaa det hjælper nok en DEL med lidt ekstra kompression osv ;)

Det er måske til hvis du får en underlig lyst til at lave den til en dragracer!.. (just kidding endnu en gang en fuld kineser..)

Jeg er kommet til at have et problem med bagsvingeren kan simpelthen IKKE få den af.. kan ikke få ordentligt ved med en topnøgle forfra, kan ikke få en topnøgle ind bagfra eller få ordentligt ved møtrikken bagfra med en fastnøgle...

BTW: opretter en projekt tråd der benævner de rimelig provokerende/triste problemer jeg er stødt på og de succeser der har været indtil videre...
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf Poul-Erik A. » lør 9. jan 2016 15:39

En lille oplysning, andre evt. kan få gavn af: Mopedspeed kan ikke skaffe bagbremsekabel til Foxi'en, så jeg gik i tænkeboks i aftes (imens der var en fantastisk udsendelse om ABBA på DR K) og har nu fremstillet en alu-klods, der er skruet på det sted yderkablet er fæstnet ved bremsepedalen, for at stramme ca. 3 cm op - og det virker bare. :-)
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf juhl-drengen » lør 9. jan 2016 20:49

Billede! :-)

Jeg har heldigvis bremsekabel ;)

Men kan det ikke fungere fra en puch maxi 2g?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2111
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf claus olieklud » søn 10. jan 2016 08:52

hej... en maxi 2 gear eller bare en maxi med fodbremse bruger stangforbindelse i stedet for kabel.

hilsen olieklud

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf juhl-drengen » søn 10. jan 2016 13:51

Fair nok! Men bremsepedalen er næsten samme, er bremsearmen er nok også? Så måske det fungerer som alternativ?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf Poul-Erik A. » søn 10. jan 2016 17:11

juhl-drengen skrev:Billede! :-)

Jeg har heldigvis bremsekabel ;)

Men kan det ikke fungere fra en puch maxi 2g?



..ups, jeg glemte at ta' et billede af specialløsningen og Foxi'en er netop hentet af brugeren. Men om nødvendig kan jeg nok få brugeren til at ta' et billede.
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf juhl-drengen » søn 10. jan 2016 17:30

Kunne være interessant :-)

Kan lige prøve at efterforske i maxi stangen, for mit eget kabel kan bruges med lidt Lappe løsning men tror kun der er en sæson tilbage i det :-)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf Poul-Erik A. » man 19. sep 2016 07:07

Billede

Her er billedet, jeg lovede at ta tilbage i januar måned af den hjemmelavede "strammeordning" til fodbremsen. Et nyt problem er, at der hænger oliedråber under motoren og jeg havde Foxi'en oppe i højden for at undersøge, hvor lækagen er - men kan ikke umiddelbar finde utætheden. Har andre erfaringer med dette og hvorfra fåes der stumper ?
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf juhl-drengen » man 19. sep 2016 19:40

Under motoren er det højst sandsyligt koblings pakningen hvis der ikke er olie i siden af motoren.. men måske blokkene, de er samlet uden nogen form for pakning (heller ikke silikone) dog vil jeg tilråde silikone hvis der renoveres motor..

Men der kan findes renoverings sæt på ebay.de hvis der søges på sachs 505 eller hercules prima :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf Poul-Erik A. » tirs 20. sep 2016 16:33

Mange tak for oplysningerne Kevin. :-)
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf juhl-drengen » tirs 20. sep 2016 23:12

Det var da det mindste :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf Poul-Erik A. » søn 26. mar 2017 19:43

Jeg har haft Foxi'en i hænde igen og denne gang sad slyngkoblingen fast, men kunne løsnes ved at fjerne dækslet og slå på koblingen med en dorn. Jeg kan ikke rigtig forstå årsagen til det, men formodede at frisk gearolie ville være løsningen. Men aftapningen af det gamle var ikke logisk, for aftapnings-skruen sidder ikke på det dybeste punkt, så jeg måtte hælde Foxi'en langt ned og lade olien komme ud af dækselhullet. Har andre erfaring med dette ?
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf juhl-drengen » man 27. mar 2017 06:30

Poul-Erik A. skrev:Jeg har haft Foxi'en i hænde igen og denne gang sad slyngkoblingen fast, men kunne løsnes ved at fjerne dækslet og slå på koblingen med en dorn. Jeg kan ikke rigtig forstå årsagen til det, men formodede at frisk gearolie ville være løsningen. Men aftapningen af det gamle var ikke logisk, for aftapnings-skruen sidder ikke på det dybeste punkt, så jeg måtte hælde Foxi'en langt ned og lade olien komme ud af dækselhullet. Har andre erfaring med dette ?


mig bekendt er der da en aftapnings bolt under motoren? :shock:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1104
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf knallert » man 27. mar 2017 19:22

er det ikke et nievo hul det halvt oppe på siden..der må da være et rigtigt aftap skrue..med mindre det skal suges af..
strynboen på test profil

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf Poul-Erik A. » man 27. mar 2017 19:49

juhl-drengen skrev:
Poul-Erik A. skrev:Jeg har haft Foxi'en i hænde igen og denne gang sad slyngkoblingen fast, men kunne løsnes ved at fjerne dækslet og slå på koblingen med en dorn. Jeg kan ikke rigtig forstå årsagen til det, men formodede at frisk gearolie ville være løsningen. Men aftapningen af det gamle var ikke logisk, for aftapnings-skruen sidder ikke på det dybeste punkt, så jeg måtte hælde Foxi'en langt ned og lade olien komme ud af dækselhullet. Har andre erfaring med dette ?


mig bekendt er der da en aftapnings bolt under motoren? :shock:


Jo, der er en aftapningsskrue under selveste gearhuset, men det er kun en lille portion olie der kan tappes der, for koblingshuset er lavere placeret og indeholder en større portion olie, som måske skal suges op eller dækslet kan afmonteres og knallerten hældes til venstre ?
Senest rettet af Poul-Erik A. man 27. mar 2017 21:22, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1968
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf Poul-Erik A. » man 27. mar 2017 19:50

knallert skrev:er det ikke et nievo hul det halvt oppe på siden..der må da være et rigtigt aftap skrue..med mindre det skal suges af..


Jo og den plastprop er vist kun til at kontrollere oliestanden med ?
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf juhl-drengen » man 27. mar 2017 22:02

Poul-Erik A. skrev:
juhl-drengen skrev:
Poul-Erik A. skrev:Jeg har haft Foxi'en i hænde igen og denne gang sad slyngkoblingen fast, men kunne løsnes ved at fjerne dækslet og slå på koblingen med en dorn. Jeg kan ikke rigtig forstå årsagen til det, men formodede at frisk gearolie ville være løsningen. Men aftapningen af det gamle var ikke logisk, for aftapnings-skruen sidder ikke på det dybeste punkt, så jeg måtte hælde Foxi'en langt ned og lade olien komme ud af dækselhullet. Har andre erfaring med dette ?


mig bekendt er der da en aftapnings bolt under motoren? :shock:


Jo, der er en aftapningsskrue under selveste gearhuset, men det er kun en lille portion olie der kan tappes der, for koblingshuset er lavere placeret og indeholder en større portion olie, som måske skal suges op eller dækslet kan afmonteres og knallerten hældes til venstre ?



Jo nu du siger det og jeg lige har tjekket en af mine løse motorblokke... alternativt kan man vel klodse forhjulet op således det bevæger sig ud mod hullet :) men jo sådan en suge fidus til boremaskinen kan vel være den mest "korrekte" løsning :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY

Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1104
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48

Re: Ktm foxi vs puch maxi

Indlægaf knallert » ons 29. mar 2017 11:57

er der ikke en motor bolt som har forbindelse til olien. lavest bolte i motoren).og har en kobber skive bag hoved...tyskere har tit grundige og sjove løsninger på motore..hvor de bygger vidre på ældre typer motore /gearkasser..så ser man ting som,en udfræsning til en bolt forbindelse..hvor olien kan ledes ud..når bolten fjernes..
strynboen på test profil


Tilbage til "Vesteuropa"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster