KTM Foxi stel og motordele? - Puch Maxi motor?

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Dudeson
Junior knallert
Indlæg: 61
Tilmeldt: søn 14. sep 2014 15:15
Kontakt:

KTM Foxi stel og motordele? - Puch Maxi motor?

Indlæg af Dudeson »

Hej. Jeg har fundet mig et KTM Foxi stel og en motor til samme model, og har dog ikke hentet det endnu...

Jeg mener det er en sachs 505 med et beslag, så den passer på stel. Jeg har kunne læse mig frem til, at det rent faktisk er et puch maxi stel, som ktm benytter sig af..

Mit problem er at denne her sachs motor, er dyr i dele, og det er svært at finde nye... I hvertfald hvad jeg har kunne finde. Er der nogle der kender nogle gode forhandlere?

Ville det være fuldstændig ulovligt at sætte en lovlig maxi motor på i stedet for? Da det jo er et maxi stel, gad jeg godt vide om det tum nr, eller hvad det nu er der skal stemme overens, måske passer alligevel...?

Håber nogle ved lidt om det..

Mvh Mads
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: KTM Foxi stel og motordele? - Puch Maxi motor?

Indlæg af juhl-drengen »

det vil være ulovligt ja, men chancen for at nogen opdager det er minimal hvis den er lovlig
Men Tum nr. er ikke ens på de to da de har forskellige motorer så de har separate tum :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: KTM Foxi stel og motordele? - Puch Maxi motor?

Indlæg af Kim B S »

Hej Mads.
Velkommen på forum. :wink: Problemet med en motor fra en anden knallert, er at stel og motor skal være typegodkendt sammen, ellers risikere du at de tager motoren hvis du bliver stoppet, så det er ret vigtigt at man kan fremvise det rigtige tum-nummer. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"