Sachs Bonnie - Ingen Toppakning?

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
MSKofoed
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 2. sep 2015 20:28
Kontakt:

Sachs Bonnie - Ingen Toppakning?

Indlæg af MSKofoed »

hej allesammen.

Jeg har gået i det sidste stykke tid og restaureret en gammel Sachs Bonnie knallert.

Hvad der undrer mig er, at da jeg tog topstykket af var der ingen toppakning. Er det sådan det skal være, eller skal jeg prøve at finde en toppakning et sted? Det kan jo være en tidligere ejer har haft topstykket af uden at give den en pakning på.

Før jeg åbnede cylinder og motor, havde den en tendens til at dryppe ved tomgang netop lige mellem topstykke og cylinder.

Så skal jeg bare samle den uden topstykke, i så fald er der noget jeg specielt jeg skal tænke på i den situation?

Hvis i kender et godt sted at bestille reserve dele til sådan en Bonnie må i også meget gerne sige det :)

På forhånd tak!

Mikkel Kofoed
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Sachs Bonnie - Ingen Toppakning?

Indlæg af FS1originalen »

Hej Mikkel,

Jeg kender ikke specifikt den sachsmotor der sidder på Bonnie, men på feks. Monark/Cresent med Sachsmotor er der ikke toppakning så det er meget sandsynligt at der heller ikke skal være nogen på din.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Sachs Bonnie - Ingen Toppakning?

Indlæg af Jensmc »

Jeg har nye bagskærme i rød og grøn.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Sachs Bonnie - Ingen Toppakning?

Indlæg af 12V »

Kender heller ikke den model, men har haft en del maskiner uden toppakning. Bla. mine Ciao'er. Hvis det er godt planslebet det hele, er det ingen problem at få det tæt. Nu du har haft lidt savl fra topstykket ville jeg enten planslibe eller finde en tynd alu pakning der passer.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Sachs Bonnie - Ingen Toppakning?

Indlæg af knallert »

der er ingen toppakning i reservedels kataloget...jeg scanner det senere ind herinde..har alle sco og Sachs værksteds bøger
strynboen på test profil
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Sachs Bonnie - Ingen Toppakning?

Indlæg af knallert »

her er scan...
Vedhæftede filer
sco sachs.jpg
sco sachs.jpg (49.38 KiB) Vist 8089 gange
strynboen på test profil
MSKofoed
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 2. sep 2015 20:28
Kontakt:

Re: Sachs Bonnie - Ingen Toppakning?

Indlæg af MSKofoed »

Mange tak allesammen for jeres svar! Superfed scanning du har lavet, rigtig fedt. Har sat topstykket på nu uden nogen pakning, og det drypper ikke. Takker!
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Sachs Bonnie - Ingen Toppakning?

Indlæg af knallert »

lige et fif...hvis du skal planslibe...en tyk glasplade..evt et kasseret termoglas...smør ventil slibe pasta på glasset..og evt smør med lidt ekstra olie..bevæg topstykket i roterende bevagelser rundt på glaspladen..og det vil planslibe helt perfekt...tager LAAANG tid...der skal kommes lidt pasta på mange gange..da det sløves under slibningen

håber aldrig du skal skifte forreste tandhjul...da hele motoren incl planet gear skal adskilles..og tændingen også sidder uden på..
et andet fif er en stilbar strålespids kaburator..så kan den trimmes så den ikke 4 takter hele tiden..jeg brugte en diesella/rex 2 gear kaburator..så køre den 40 kmt
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"