Batteriladning med Kokusan

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Batteriladning med Kokusan

Indlæg af 12V »

Er ved at planlægge Kreidlerens renovering som jeg starter med om ikke så længe. Har en komplet Kokusan tænding liggende med regulator som har udgang til batteriladning. Kan man sætte denne ledning direkte til et batteri (med sikring) eller skal der en eller anden form for styring på? Skal ladeledningen afbrydes med tændingen så den ikke er forbundet til regulatoren når maskinen er slukket? Eneste jeg skal bruge strøm til er telefon ladning, bremselys og horn.

Næste udfordring bliver så at finde et batteri der passer i dækslerne (hamsterbacken/butterdose). Biltema har et 12V 3,5Ah som måler 98 x 55 x 109 (L*B*H) mm. Er der mon plads til 55 mm?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Batteriladning med Kokusan

Indlæg af kreidlerhansen »

Du forbinder den bare til batteriet med en sikring imellem.

Vær opmærksom på, der (stort set) ikke lades på batteriet ved mindre end ~5.000rpm ved 12V, og 3A er først til rådighed ved ~8.000rpm.

Jeg kører med et 3AH gelbatteri fra Biltema. Der er fin plads til det i sidekassen. :-)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Batteriladning med Kokusan

Indlæg af 12V »

Udemærket! Så burde den kunne lade batteriet når jeg er på langtur, og trække telefonen som GPS.

Biltemas 3A gelbatteri er 1 mm tykkere, så det er jo perfekt :) Tror bare det bliver sådan et gel batteri.

Har du billeder med placering af tændspole og regulator på din maskine?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Batteriladning med Kokusan

Indlæg af kreidlerhansen »

Regulatoren har jeg placeret i højre sidekasse sammen med resten af samlingerne i fuglereden. Batteri og sikringer er gemt i venstre.

Jeg kører med en org. tændspole (udv. til platintænding) og seperat CDI, men hvis du kan få fat i bøjlen med kædeafskærmning (til Bosch MHKZ, i øvrigt), så kommer du LANGT med lidt et bette stykke fladjern + 2xM4 bolte.
Bøjlen monteres i de to øverste gevindhuller over tændingen, og spolen monteres derpå.

Jeg tror endda, Kokusan-CDI'en kan monteres fornuftigt med en 6mm unbraco i gevindhullet til krom-gitteret! Hvis den peger skråt nedad med tændkablet, såeh...? Bare en tanke.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"