Renovering af monza 2 gear.

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
mathiesen92
Junior knallert
Indlæg: 51
Tilmeldt: tors 23. apr 2015 18:59

Renovering af monza 2 gear.

Indlægaf mathiesen92 » tirs 7. jul 2015 22:23

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogle af jer har erfaringer med at renovere motoren på en Monza.
Jeg har en stående som hellere vil løbes i gang fremfor kickstarteren, nu har jeg så overvejet at få motoren renoveret .

Kan jeg evt. få noget hjælp til at skille sådan en af, så den også bliver samlet korrekt, og jeg selv kan lære?
Eller vil det være galt for en der kun har pillet i maxier før og aldrig Monza.

Har tidligere prøvet med en Yamaha fs1 4 gear. Det blev ærligt talt ikke så godt.

På forhånd tak.
Mvh.

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2423
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Renovering af monza 2 gear.

Indlægaf 12V » ons 8. jul 2015 08:04

Det problem du beskriver kan sikkert løses uden at du splitter den på midten. Hvis ikke lejerne skurrer, eller der er meget aksial slør på krumtappen, så kan du lade den være.
Jeg ville kigge på tænding, cylinderkit og til sidst simmeringe ved krumtappen.
En to gears er ret simpel, men lejeskift på krumtappen kræver at aksial sløret justeres med shims, det kræver special aftrækker og eks måleur.
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!


Tilbage til "Vesteuropa"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster