80 cm cylinder til kreidler

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af woebbe »

Jeg så lige at wahldi Racing har udviklet en 80 cm cylinder til at montere på en umodificeret RS motorblok. Det ser spændende ud.. :teeth2


Hallo liebe Mopedfreunde
Es geht weiter in der
Rosendahlerstr.43
58285 Gevelsberg
Euer Waldi Racing Team
KW Zylinder von 70 ccm bis 80ccm Kreidler RS Zylinder Satz auf Original RS Video Bilder an klicken
Fahr Video Bild an klicken
Fahr Video Bild an klicken
Fahr Video Bild an klicken
Fahr Video Bild an klicken
Fahr Video Bild an klicken
Fahr Video Bild an klicken
In Zusammenarbeit mit der Firma Kiesler haben wir diesen qualitativ hochwertigen Zylindersatz mit 47mm Bohrung entwickelt,welcher einen Hubraum ( je nach Hub) von 70ccm bis 80 ccm ermöglicht! Zusätzlich verfügt der Zylinder über 2 Stützkanäle.
Bei dem orginalen Hub von 40 mm sind es 70ccm, bei einer 46er Hubwelle sind es 80ccm,bei 42er und 44er Hubwellen liegt der Hubraum logischerweise dazwischen.
Die 80 ccm werden dadurch möglich das der Zylinder 6 mm länger ist, was bedeutet das man ihn NUR mit dem dazugehörigen Kopf verwenden kann, in dem sich eine dem Hub entsprechende Kalotte befindet. Bei den org. 40 mm Hub muss die Kalotte entsprechend tief in den Zylinder hineinragen um die nötige Verdichtung zu erreichen. Bei der Montage auf den org. RS Motorblock sind keinerlei Änderungen am Block erforderlich.
Dieser Zylindersatz leistet mit dem org. RS Set-UP (Auspuff/Vergaser) ca. 10 PS, eine hohe Spitzenleistung bei hohen Drehzahlen stand hier nicht im Vordergrund sondern eine angenehme Fahrbarkeit durch Leistung schon bei niedrigen Drehzalen und gutem Anschluss in allen Gängen, auch beim 5.Gang mit org. RS Übersetzung! Bei einer ausgibigen Testfahrt im Oberbergischen Land lag die Höchstgeschwindigkeit nach dem VDO Tacho bei ca. 100 km/h.
Parallel dazu haben wir den Satz auch mit Resonanzauspuffanlagen und Vergasern bis 28mm getestet und dabei festgestellt, das auch Leistung bis 14 PS möglich ist, die dann natürlich im oberen Drehzahlbereich zur Verfügung steht und eine andere Fahrweise erfordert.
Die Tests haben wir alle mit Schlitzsteuerung durchgeführt, ein Minimenbran-Set können wir hierbei auch anbieten.
Den Schwerpunkt hierbei haben wir jedoch darin gesetzt, das dieser Satz auch von technisch nicht versierten Kunden einfach mit dem orig. Set-Up montiert werden kann und direkt eine angenehm fahrbare Mehrleistung zur Verfügung steht, ohne aufwendige Abstimmungsarbeiten.Bei Verwendung des org. 20er Bing Vergasers muss lediglich die Hauptdüse gegen eine 82er Düse getauscht werden, welche im Set enthalten ist, ebenso eine entsprechende Zündkerze.



Zylinder Set : Kopf,Kolben,Dichtungen,Düse Bing ,Zündkerze
Preis: 499€
Mini Membran Zylinder Set : Kopf,Kolben,Dichtungen,Düse Bing,Kerze
Preis: 599€

Stehbolzen 4X M8 10mm Länger (nur bei längerem Hub erforderlich) Preis: 12€
Vergaser 20/23/24 für Kreidler RS in Bing Original optik

Ich freue mich auf Euch!
 
Waldi
Meine Laufbahn
Brugeravatar
kreidler
Stor knallert
Indlæg: 196
Tilmeldt: tirs 27. mar 2012 19:29
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af kreidler »

Har du købt en?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg har kun én betænkelighed:

47mm boring til et skørt med en diameter på 49,8mm. Dvs. 1,4mm tynde skørter til et stempel, som er bettagteligt tungere end det org.

Kittet går godt! Bemærk dog, at man er tvunget til at købe det tilhørende topstykke eller for et kraftigt modificeret.

Samme cylinder bruges på tværs af enhver slaglængde, og jeg vil umiddelbart påstå, man bør gå efter minimum 46mm slaglængde i samme ombæring.
Hvorfor? Fordi cylinderen i sidste ende, højdemæssigt, må være indrettet efter 44 eller 46mm slaglængde, og når krumtappene koster det samme, hvorfor så overhovedet overveje andet end den maksimale slaglængde på 48mm?

Bemærk i øvrigt, der stadig skal fræses plads til stemplet i blokken. Og hvorfor hulen har man så ikke valgt nogle bredre skørter, når blokken alligevel skal modificeres?!

Men ok, 110+ og snildt 14HK er indenfor rækkevidde, inkl. en del mere moment.


Jeg holder mig langt væk fra det kit, men jeg håber da at en anden vil prøve det... sammen med nogle bedre bremser. ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af woebbe »

@ Kreidler nej jeg har ikke købt et kit, men overvejer det.

@ kreidlerhansen, det der tiltalte mig var at der ikke skulle modificeres i blokken, er der noget jeg har misforstået ??

Hvordan vurdere du kittet, vil øgningen fra 50 cm til 80 cm give mere moment ved lave de omdrejninger og stadigvæk give et ok spænd i det omdrejningsområde hvor motoren trækker. Hvis man skal bruge kreidleren til alm gadekørsel duer det ikke særlig godt hvis træområdet er meget smalt og foregår ved sindsygt høje omdrejninger.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af kreidlerhansen »

Lad mig omformulere:

Hvis man ønsker stempelstyret indsugning, skal der fræses ud i blokken for at gøre plads til stempelskørtet.
Dette er ikke nødvendigt, hvis man snupper en krumtap med 46/48mm slaglængde og længere plejlstang, da cylinderen i stedet skal spaces. Til gengæld skal der så fræses ud til plejlstangen.

Monterer man membran, kan man korte af stempelskørtet og generelt bare få en bedre oplevelse med yderligere ændringer.

Herunder er en køre-optagelse fra Waldmann ham selv:

[youtube][/youtube]

15/35-gearing
Billigste kopi-udstødning
20mm Bing
Mini-membran


Min vurdering? Det er umiddelbart mest mulig tuning til pengene, hvis man tager kittet med mini-membran til €599.

Jeg har som sagt kun et problem med cylinderskørtets godstykkelse. Væggen mellem skyllekanal og stempel må næsten være endnu tyndere, flere steder.

Og hvad med reservedele? Er man mon tvangsindlagt til at handle hos Waldmann/Kiesler?

Duer kalotten til vildere omdrejningstal/udstødninger?

Hvordan er det kit reelt at leve med? Video-klippet giver ikke en idé om andet end tophastighed og acceleration for fuld drøn.

Ifølge Waldmann er 14HK med ekspansionsudstødning muligt, og det synes jeg er mystisk, da han allerede sælger 13-15HK kits med kun 60ccm. Dette burde ligge tættere på 18HK. Eller "tør" man ikke vride for høje omdrejninger ud af sættet?

Jeg tror nu ikke, det er forfærdeligt. Tag ikke fejl, for det er ikke negativ kritik. Jeg har det bare med at sætte spørgsmålstegn ved alt. :hihi

Køb det og kør fra mig! Mit mål er stadig en harmonisk 50ccm motor, som kan "det hele". Jeg jagter ikke 120km/t, blot en frisk og stabil motor, som ikke afviger for meget fra den originale.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af woebbe »

Er det så noget fis når han skriver :

entsprechend tief in den Zylinder hineinragen um die nötige Verdichtung zu erreichen. Bei der Montage auf den org. RS Motorblock sind keinerlei Änderungen am Block erforderlich.

Iøvrigt er jeg også mest til at holde tingene så originalt som muligt, men jeg har en 5 gears direkte skift liggende og det var jo fristende at prøve med det omtalte kit.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af kreidlerhansen »

Medmindre du monterer membran eller som minimum lever med ulemperne ved et for kort stempelskørt, så ja. Umiddelbart, i hvert fald.

Snupper man en krumtap med +10mm plejlstang og spacer cylinderen tilsvarende, er snakken en anden.

Jeg synes, du skal købe det, hvis du har lyst! :D
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af kreidlerhansen »

Øh... der hersker prisforvirring!

Umiddelbart får man for...:

€349 : Cylinder med stempel (stempelstyret)
€449 : Cylinder med smedet stempel (membran)

Dertil skal lægges:

Topstykke, membran, evt. spacere etc.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af woebbe »

Ja de priser skal vist ses efteri sømmene...

Men hvis jeg vælger at købe deres nyudviklede 80 cm kit så bliver jeg nød til at skifte krumtappen for at få mest mulig ud af kittet, er det ikke sådan det er ??

Den 5 gears motor jeg har liggende er jo brugt og da jeg jo ikke aner hvor meget den har kørt er det nok klogt at skifte alle lejer m.m og checke at alt er som det skal være og så betyder det jo ikke det helt store at skifte krumtappen samtidig.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af kreidlerhansen »

Ok... hold da fast!

Kiesler / scooter-racing.de:

Cylinder med stempel, pakninger (?) og intet andet, hhv. €349 og €449
De €100 til forskel går til et smedet stempel og måske lidt ekstra slibearbejde.
Læg €149 til for at få et topstykke med samt merpris for membran efter eget valg i shoppen.

Waldmann:

Cylinder, stempel, topstykke, pakninger, dyse til Bing og tændrør, hhv. €499 og €599

Dvs. man umiddelbart skal tilkøbe membranen, eller også er det smedede stempel ikke inkluderet.


Jeg er ikke i tvivl om, man får masser af ydelse (ift. en org. opsætning). Dog synes jeg prisgennemskueligheden er irriterende.


Stempelstyret: Påregn udfræsning af blokken eller ringe ydelse ved lave omdrejninger og et evigt snasket luftfilter.

Membranindsugning: Tillæg €80-160 oveni de ekstra €100, som cylinderkittet koster hos Kiesler eller lev med (formodentlig) et stempel i ringere kvalitet.


Dvs. man hurtigt runder €700-750 og så står man stadig uden udstødning og karburator. Nåja, og der skal længere pindbolte til, hvilket jeg simpelthen ikke forstår, man skal købe særskilt.

For at få et super-resultat, giver det mest mening at snuppe en krumtap med 44-46mm slaglængde, så læg minimum €149 til + beskeden Dremel-fræsning i blokken til plejlstangen. Og så kan man lige så godt få gjort plads til stemplet i fuld længde; Det tager en del tid, men ok. Jeg ser ingen som helst grund til overhovedet at overveje en std. krumtap i denne sammenhæng. Så kan man dog principielt spare €100 på membranen.

€130-250 for en udstødning i den vildere klasse eller €50 for en standard-type. €70-150 til karburator + diverse, hvis ikke mere.

Waldmann-regnestykket:

Cylinder: €499-599 inkl. topstykke.
+ Membran: ~€80-160 (€579-759)
+ Karburator: €70-200 (€649-959)
+ Udstødning: ~50-260 (€699-1.219)
+ Krumtap: ~149-220 (€848-1.439)
+ div. ~€100
= ~€948-1.539( eller ~7.100-11.600kr fra billigst til dyrest med lidt afrunding)


Standard slaglængde med 60ccm KT og org. topstykke:

€145 inkl. forsendelse. Et nyt KT-stempel koster €15 inkl. ring, og bør skiftes hver 8.000km, så €160 i alt.

Kap 3,5mm af stempelskørtet og kør uden andre ændringer.

Mini-membranen stammer fra Minarelli RV3/RV4 og kan typisk findes på ebay.it til max €50 inkl. forsendelse, så €210 i alt.

Std. Bing og luftfilter samt udstødning (samlet pris max €300 og der findes endda billigere alternativer) og så render den som regel 90km/t plus det løse. Dvs. €510, i alt. Et KT-topstykke koster ~€80, hvis man ikke lige har noget liggende, så vi runder altså €590.

Skal man alligevel skifte krumtap, så snupper man en med 42mm slaglængde. Den er perfekt forenelig med både 40-44mm KT og for den sags skyld en org. 6,25HK Mahle. Krumtappen er lidt svær at regne med, hvis den er "overmoden" i forvejen. Det er så €750, totalt. Dvs. inkl. forsendelse, lidt oprunding og blablabla.

Mini-membran, 63ccm med KT som basis:

Cylinder: ~€125
+ Topstykke: €80 (€205)
+ Membran: €50-160 (€255-345)
+ Krumtap (42mm): €149 (€404-494)
+ Karburator: €70-200 (€474-649)
+ Udstødning: €50-260 (€524-909)
+ Div.: €100
= €624-1.00 (eller ~4.700-7.600kr inkl. blablabla)

Der kan altså hentes lækker gasrespons, fin momentkurve og stabile ~9HK til omtrent 5.000kr, og motoren kan stadig bygges om med standardstumper. Der skal ikke fræses i blokken, og man kan købe nogle af sagerne "henad vejen". 100-110km/t er opnåeligt med en god portning og en sjovere udstødning end standardtypen.
Med standardpotte taler vi ikke om 12.000rpm. Snarere max 10.500rpm, når man lader den dreje heeelt ud.

Jeg synes ikke, det er godt nok. Idéen med at lave én cylinder til alle slaglængder er fed. Det tvinger bare folk til at købe et dyrt topstykke, som ikke kan bruges til andet, ligesom blokken skal fræses eller man skal tilkøbe endnu mere. Det havde givet mere mening at lave en cylinder, som kan bruges med et let tilpasset org. topstykke. Der skal ikke ret meget arbejde til, nemlig. Det kan reelt klares med en portion tålmodighed og en smal, flad fil, en pippette, lidt modellérvoks og en Dremel... (Skidegodt, Egon!)


Det afhænger selvfølgelig af ens ønsker og temperament. Jeg kan oplyse, at en beregning samt opbygning af udstødning til en specifik opsætning + rådgivning om portning + beregning af topstykkets udformning kan klares for €300 via Luc Foekema. Her taler vi 100% specifikt og efter kundens ønske til max omdrejninger og motorens karakteristik. Sådan en potte får jeg snart til test - topstykket er klar.
Prisen er for udstødningen inkl. forsendelse. Resten skal man selv stå for at fremstille.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af woebbe »

Ja du har ret, det er ikke særligt gennemskueligt hvad man får for de feks 599 euro. Umiddelbart ville jeg tro at det var incl membran når der står minimembran cylinder set, men det kan jo også forstås sådan et det bare er FOrberedt for membran som så skal tilkøbes.

Nu vil jeg lige få kigget den 5 gears motor efter og se hvordan den har det og så vurdere hvad der skal sættes på af kit.

Jeg vil også lige prøve st skrive til waldi Racing og høre hvad man helt præcist får for de 599 euro.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af kreidlerhansen »

Som nævnt, jeg tror, forskellen på Waldi/Kiesler er, at Waldi's kit er med mini-membran og Kiesler's er med smedet stempel til membran.

Ellers forstår jeg ganske enkelt ikke begrebet "sammenarbejde", hvis Waldmann underbyder Kiesler med noget nær €100!


Jeg havde snuppet 42mm slaglængde, 44mm KT-topstykke, 44mm KT-cylinder, fræset ud i blokken til stempelskørtet og knaldet en Dellorto PHBG21CD på en opboret 18mm studs sammen med en vilkårlig standard-potte eller Homoet 4P SPI60 og så det org. luftfilter.

Den opsætning er jeg 99% sikker på vil køre GODT og kan problemfrit æde en gearing på 14/35 forbi 90km/t.
Taget i betragtning, hvor godt en tilsvarende opsætning trækker med standard-slaglængde, vil de 3ccm ekstra kun gøre det bedre. Man får bare lidt skrappere porttider, således man ikke behøver pille ved cylinderen for at få lidt ekstra ydelse. Dvs. mindre arbejde, mere effekt! Win/win?
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af kreidlerhansen »

Endnu en opdatering:

€599 hos Waldmann...

Cylinder
Stempel
Mini-membran
Topstykke
Pakninger og småting


Video-klippet med denne opsætning er "lidt ned ad bakke".

Men mon ikke 100km/t (eller mere!) kan ventes på flad vej?


Flere sætter spørgsmålstegn ved de formodede risici ved at bruge en standardpotte til denne konfiguration. Disse risici indebærer bl.a. at motoren render varm, hvilket kan medføre alt fra reduceret ydelse til spontane "klemmere".

Som minimum bør en Homoet 4P bruges. Alternativt den nyere SPI60-udgave eller den billige ekspansionspotte til Simson:

http://m.ebay.de/itm/251639068308?nav=SEARCH
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af kreidlerhansen »

Foto
Vedhæftede filer
Simson Auspuff 32 er søgekriterie på ebay.de
Simson Auspuff 32 er søgekriterie på ebay.de
image.jpg (11.66 KiB) Vist 18695 gange
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af woebbe »

Hmm.... Lige præcis det med at den kan løbe varm og at stemplet sætter sig er også det jeg er mest betænkelig ved.
Jeg har dog meget stor lyst til at afprøve det kit, men hvis jeg køber det vil jeg sætte det på den 5 gears motor jeg kører med nu, den er lige hovedrenoveret fir 800 km siden med nye lejer, ny krumtap osv . Det eneste ulempe er at krumtappen er med standard længde plejlstang og jeg vil derfor " kun " opnå 70 ccm. Dog burde den kunde rende omkring 100 km/t uden problemer og det er sådan set også nok så slipper jeg for at bilister ligger og presser en når man kører på landevejen, det er nemli :(n) mega irriterende.

Det jeg helst ville opnå var bedre moment også ved lave omdrejninger og det er så vidt jeg kan se det waldmann skriver at kittet levere ved 70 ccm og standard 20 mm bing og standard udstødning. Hvis det giver mere at sætte en homoet potte på kan det overvejes, men så ser det hele pludselig ikke mere helt original ud og hvis en anden potte flytter momentet til højere omdrejningstal evt med et smallere område for gearskift så syntes jeg ikke der er vundet ret meget til alm gade kørsel.

@ kreidlerhansen
Jeg har også fået svar fra waldi Racing som bekræfter det du lige har skrevet at for 599 euro får man cylinder, stempel ( meteor eller GOL) special topstykke, spacer, tændrør, ny dyse til 20 mm bing samt pakninger.
Som jeg forstod det skal der ikke laves ændringer i blokken hvis man anvender standard plejlstang 40 mm.
for 599 euro er det fristende at prøve.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af kreidlerhansen »

Der er indløbet en tilbagemelding om kittet med 44mm slaglængde, så altså ~77ccm, med 26mm karburator, stor membran og en Kiesler GP3-udstødning:

110km/t ved 10.500rpm med 100kg på nakken. Og det er så på et lige stykke med 15/34-gearing.

Hvorvidt det er imponerende, ved jeg ikke. Den samlede pris ryger pænt over de €599 (over €1.000) som det mindste kit koster uden krumtap.

Jan har da rundet 100km/t (endda 110) med 44x44mm, men sådan en cylinder, et godt stempel og en krumtap render også op.
Målingen er foretaget med en standardpotte.


Kittet kan kun monteres uden ændringer i blokken, når der også monteres membran. Ellers skal der kortes af skørtet på stemplet, og så bliver indsugningstimingen for voldsom, hvilket populært sagt koster bundtræk.

Jeg havde snuppet en KT44 til en god motor, og når stemplet blev 5.000km gammelt, ville jeg købe et GOL-stempel og fortsætte med et standard-topstykke. Sammen med en Bing og en standardpotte, er 90-95km/t indenfor rækkevidde, og man savner sjældent alverdens kræfter.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af 12V »

Findes der egentlig forskellige producenter af de billige Kreidler cylindre? Hvis jeg ser ved JMPB, så nævner de KT ved den billige 44 mm bred pindbolt afstand. Men 44 mm med lille pindbolt afstand står i "Import" kategorien. Har også set Mopedspeed har nogle endnu billigere, er det så deres egen New Competition fabrik de bruger?

Sorry for hi-jack :D
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af kreidlerhansen »

Let tilgængelige med stor pindboltafstand:

KT
Parmakit


Ditto med lille...:

Athena
Parmakit
N/C (ukendt fabrikat og Michael bruger nu KT til sit N/C-brand)


De lidt sjældnere...:

Meteor
MPM
Zeta
Eurocilindro
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af woebbe »

Ja 110 kmt med waldi kit på 77 ccm er jo rigeligt hurtigt. Waldis youtube video viser godt 120 kmt med et 70 ccm kit og optrækket ser absolut ok ud. Dog er hastigheden målt med det originale vdo speedometer som måske viser op til 10 kmt for meget. Og som kreidlerhansen skrev ser det ud til at det går lidt ned af bakke. Spørgsmålet er selvfølgelig hvad min 5 gears vil køre med 70 ccm , 20 mm bing og original udstødning.
@ kreidlerhansen hvis jeg sætter en homoet eller lignende udstødning på tror du det vil gi flere omdrejninger på bekostning af dårligere bundtræk.

Det mest optimale ville være at jeg skiftede lejer, krumtap ( 46 mm) osv på den 5 gears jeg har liggende, men når jeg regner det sammen syntes jeg at det samlet set bliver mange penge for noget jeg ikke helt ved hvordan bliver.

Prisen vil være:
Lejer m.m. ????
46mm krumtap 210 euro
Waldi kit 599 euro
Kukusan tænding waldi 390 euro
Evt udstødning waldi ala homoet 260 euro
Ny kaburator 28 mm 200 euro
Ialt 1659 euro = 12442kr. + det løse så som pakninger m.m.
Jeg er lidt ligeglad med om den kører 100 eller 120, det vigtigste er at der er bedre bundtræk, mere moment og det burde være nemmer at opnå ved at gå fra 50 ccm op til 70 ccm.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: 80 cm cylinder til kreidler

Indlæg af kreidlerhansen »

Behold din Bing? Hvis du vil have BUNDtræk, er en kæmpekarburator ikke en fordel.

Den gamle Homoet 4P koster ~€80 og kan sidde på et langt forrør!

Kieslers krumtap koster €149.

Kokusan Evo koster max €170 m/alm. CDI!

46mm slaglængde giver i øvrigt lige akkurat 79,81ccm, og den skal NOK rende 100, uden besvær.

Men du er stadig over €1.000, inden der er købt lejer.


Alternativet:

KT44 (€140)
Kalot-topstykke (€225)
Custom udstødning (€295 inkl. forsendelse og beregning af topstykke v/Luc Foekema)
Rito-krumtap (€130)

Det render også let op i €800... udstødningen kan så erstattes af Homoet 6P SPI160 (€240) og topstykket kan ret beset forblive standard, men forskellen fra "billigt" til "rigtigt" er latterlig på den gode måde.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"