Puch maxi problem med kaburator indstilling

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Klaus.m
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 9. maj 2015 12:18
Kontakt:

Puch maxi problem med kaburator indstilling

Indlæg af Klaus.m »

Hejsa folkens. :BALLOONS

Har bøvl med af få min maxi til af køre 30+..
Tror det er kaburatoren der skal stilles. Men ved ikke helt om man skal op eller ned i dyse

Den trækker rimeligt lige nu. Ku måske godt være beder.
Køre omkring 26-27
KAn ikke gi fuld gas så blir den langsommere

Er rund kaburator
54 dyse. Nål 3 hak. ( 2 hak så køre den dårligere/ og dør ved fuld gas)

Håber i KA komme med nogle råd
MVH Klaus M
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling

Indlæg af kreidlerhansen »

Pil lyddæmperen ud af udstødningen og prøv en tur.

Ofte skyldes den opførsel en tilstoppet udstødning, hvis det er kommet pludseligt.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Klaus.m
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 9. maj 2015 12:18
Kontakt:

Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling

Indlæg af Klaus.m »

Udst er under en måned gammel
I den tid jeg har haft knallerten har den ikke ku køre 30..

Skal jeg stadig prøve af tage lyddæmperen ud ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling

Indlæg af kreidlerhansen »

Øh... K-Star cylinder? :-P
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling

Indlæg af 12V »

Lyder som for meget luft. Dyse 54 skal man kun køre med når man har originalt luftfilter med flexslange og 1-2 begrænser propper i denne slange.

Har du ikke dele, kan du dyse op indtil den kører perfekt, firetakter/stammer den ved bundgas, skal den længere ned igen.
Klaus.m
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 9. maj 2015 12:18
Kontakt:

Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling

Indlæg af Klaus.m »

http://www.mopedspeed.dk/produkter/cyli ... h-maxi.htm
Har dette cylinder i. Tænkte også om det var det der var årsagen til det. Håber jeg ikke så er det penge ud af vinduet :)

Har Flexrør og en prop inden luftfilter kasse. :).. Prøver af se lidt på det i morgen med de dyser jeg lige har på mig.. Ellers må jeg prøve af købe nogle andre tirsdag :)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling

Indlæg af 12V »

Jeg tror cylinder kittet er ok, selv et kstar fra thansen kører, ikke så godt som original, men den kan lige og lige krydse de 30.

Puch anbefaler 54-56 dyse, jeg har sjældent oplevet at de kører godt med 54, så prøv med 56-60 stykker.

Hvis det ikke er nok trækker den falsk luft et sted, ved en pakning eller simmering f.eks.
Klaus.m
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør 9. maj 2015 12:18
Kontakt:

Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling

Indlæg af Klaus.m »

Har 60 i nu køre 28-30.. Prøver med 62 i morgen og se hvad det sker :)
Kenneth DHL
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:52
Kontakt:

Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling

Indlæg af Kenneth DHL »

Det cylinder er bare ringe. Jeg har været der og prøvede alt uden det store held.

Jeg købte et brugt original cylinder og det har kørt perfekt lige siden.
Puch Monza 3-gear
Puch Monza 4-gear
Vespa Ciao C7E
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Puch maxi problem med kaburator indstilling

Indlæg af kreidlerhansen »

Altså, hvis den ligger lige under 30km/t på en god dag, så hak da stempelskørtet 1,5mm.

Evt. sammen med et topstykke, der giver lidt højere kompression:

http://www.mopedspeed.dk/produkter/cyli ... c-puch.htm

Vupti: Bedre optræk og lige en smule mere på toppen.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"