puch maxi tun

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
nickipedia
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 10. mar 2015 10:31
Kontakt:

puch maxi tun

Indlæg af nickipedia »

Hey alle!

Jeg går og bøvler lidt med at få mit nye tun til at køre godt. det er et airsal 60cc tun med 44 mm stempel. og jeg har 15mm kabu. og stor udtødning monteret. jeg har prøvet med lidt forskellige dyser 52, 54, 58 men det er ikke løkkedes at få det til at spille. Er der nogen der har erfaring med tun? Hvilken dyse? Hvilket tændrør? eller andre små ting du har erfaret men tuning der kunne hjælpe!

Håber nogen kan hjælpe :rocks
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: puch maxi tun

Indlæg af kreidlerhansen »

Har du tjekket tændingstidspunktet? Jeg vil skyde på, at 1,2-1,3mm før top er passende som udgangspunkt. Platinafstand 0,4mm.

Dysen tror jeg, er til den magre side - jeg ville nok starte med en, der ligger tættere på 70... endda uden at have alverden at have det i, for jeg har aldrig haft behov for at komme over ~60km/t på en Maxi, som en trimmet original cylinder kan nå uden videre problemer.

Tændrør bør vel være B7HS og heller ikke koldere end dét.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: puch maxi tun

Indlæg af 12V »

Jeg vil også skyde på omkring dyse 70. Det er ca. der mine makkere ligger på med lign. opsætninger.

Men hvordan opfører den sig nu, tager den ikke gassen ordentlig?
nickipedia
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 10. mar 2015 10:31
Kontakt:

Re: puch maxi tun

Indlæg af nickipedia »

nej den tager ikke gas og den er generelt meget død... kan kun lige holde liv i den! men tak for tippene det vil jeg prøve. vender tilbage med resultatet!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: puch maxi tun

Indlæg af 12V »

Bonus info, det er altid vigtigt at den er tæt over det hele. Alle samlinger mellem dele og motorblokken, simmeringe ved krumtappen, studs til karburator osv. Ellers suger den falsk luft. Men i dit tilfælde tror jeg at dysen er for lille, altid start med en stor så den firetakter og så en enkelt ned ad gangen til den går rent.
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"