Puch Maxi 2 Gear reddet fra skrot

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Mark-PC
Stor knallert
Indlæg: 264
Tilmeldt: fre 12. dec 2008 23:36
Kontakt:

Puch Maxi 2 Gear reddet fra skrot

Indlæg af Mark-PC »

Nåh, skal jo have noget at rode i hele tiden :)

Har så fået fat på denne gamle Maxi 2 gear fra 1980, den er reddet fra container døden, nok er den grim men dø syntes jeg ikke den skulle endnu.
Den har nummermatch så det er jo et plus. Har så købt disse stjernefælge til den som dukkede billigt op. Så må vi se hvad det bliver for en knallert med tiden.

Flere billeder vil dukke op med tiden som tingene skrider frem


Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Puch Maxi 2 Gear reddet fra skrot

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... det var da en fin maxi 2 gear du der har fundet - hvem kan finde på at skrotte sådan en ?

den skal nok blive fin igen... der er lige lidt mere knallert i en 2 gears end en alm. maxi

hilsen olieklud
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Puch Maxi 2 Gear reddet fra skrot

Indlæg af knallert »

lækkert med en østriger...min er desvære en italy..de ruster mere..og er lidt ringere kvalitet..koblingen er et svagt punkt..det kan knibe med at kickstarteren kan rotere motoren..når den glider i koblingen..justere man ud,,han den ikke koble ud...så er vejen at skifte dele til det fungere..
strynboen på test profil
Mark-PC
Stor knallert
Indlæg: 264
Tilmeldt: fre 12. dec 2008 23:36
Kontakt:

Re: Puch Maxi 2 Gear reddet fra skrot

Indlæg af Mark-PC »

Nåh så er jeg kommet lidt igang med a Maxi, har skilt den af i atomer, også motoren da den havde ca 1cm slør i transmissions aksel, en lejering var faldet ud ?? ved ikke lige hvordan det kan ske, eller om nogen har samlet det forkert..

Hjulene har også fået en opfrisker, mere vil ske snart

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Puch Maxi 2 Gear reddet fra skrot

Indlæg af 12V »

Lejering til nålene går jeg ud fra? Jeg har haft flere Puch gear motorer hvor ringene falder ud bare ved at vende blokken om på siden. Ved ikke om tidligere ejer har banket dem ud uden varme, eller hvordan det sker. Jeg limer dem altid fast igen med lejelim, for ellers er der ikke meget der holder dem på plads skulle de smutte.

Flotte fælge!
Mark-PC
Stor knallert
Indlæg: 264
Tilmeldt: fre 12. dec 2008 23:36
Kontakt:

Re: Puch Maxi 2 Gear reddet fra skrot

Indlæg af Mark-PC »

Ja Carsten. Det er lejeringen til nålene ved fortandhjul der var faldet ud, godt du lige nævner lejelim, så for de nye lidt ved montering, for de behøver ikke falde ud igen..
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Puch Maxi 2 Gear reddet fra skrot

Indlæg af knallert »

husk at det skal sidde en stål ring ud mod blokken,som nålene køre mod..har oplevet at nålene har spist sig ud gennem blokken hvis den glemmes...det var self ikke mig der glemte den....men mig der købte knallerten...som pludselig sprøjtede olie ud..det vare dog en ms motor..lidt anderledes end maxi 2 gear motoren
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"