Forårs klargøring

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Forårs klargøring

Indlæg af woebbe »

Det er altid så hyggeligt at gøre knallerten forårsklar inde i stuen. :mrgreen:
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (29.27 KiB) Vist 11223 gange
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Forårs klargøring

Indlæg af claus olieklud »

hej du... det ligner ellers ikke knallert der skal klargøres ret meget - jeg vil tro der bare skal noget benzin i tanken og trykke et par gange på kickstarteren

hilsen olieklud
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: Forårs klargøring

Indlæg af woebbe »

Du har ret, men det var undskyldningen for at kunne køre den ind i stuen og sidde i varmen og hygge med at gøre den klar. Det eneste der skulle gøres var at checke at diverse møtrikker stadig sidder fast, kæden skulle også lige strammes.
Og så har jeg lige fået fat i et sprit nyt cockpit til den, det skal nok sættes på i morgen.

Og så skal det bare blive forår så jeg kan komme ud og lufte den..... :teeth2
Vedhæftede filer
Originalt cockpit
Originalt cockpit
image.jpg (94.65 KiB) Vist 11190 gange
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Forårs klargøring

Indlæg af Jps »

Hvordan har du båret dig ad med at sætte Kreidleren fast på væggen ;)
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: Forårs klargøring

Indlæg af woebbe »

Det var også svært, men lange skruer gør underværker . :hihi
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Forårs klargøring

Indlæg af claus olieklud »

hmm - hvor finder man sådan et cockpit ? og hvad koster sådan et ? hvad var der galt med det gamle cockpit ? hvis dit gamle cockpit er i bedre stand end mit er jeg måske intresseret i det hvis du vil sælge

hilsen olieklud
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: Forårs klargøring

Indlæg af woebbe »

Det cockpit der sad på RS eren fejlede ikke noget, det så stort set ud som nyt selv om det var fra 1977. Men jeg har en del Kreidler stumper liggende som blev tilovers da jeg byggede min RS er, det var så spændende et projekt så jeg har besluttet at bygge en magen til igen og dermed få brugt de tilbageværende stumper. jeg mangler dog bla et cockpit til den næste der skal bygges og da jeg fandt ud af at Kreidler original.com i Portugal havde et sidste stk liggende, som var helt nyt, besluttede jeg at købe det. Prisen var mere end vanvittig og jeg var mere end 1 måned om at beslutte om jeg ville gi de 600 euro :sad som de ville ha for det. Det jeg glæder mig over nu er at den RS er jeg nu har stående er og ser helt ny ud, det eneste der ikke er nyt er motoren, fælgene og et par andre småting. Hvis jeg ikke skulle ha brugt cockpittet kunne du godt ha købt det for en ok pris.

På eBay.de er der nogle gange rimeligt pæne cockpit til salg, desværre virker det som om at mange er klar over at det er ved at blive en mangelvare for priserne ryger for det meste sindssygt højt op i forhold til at det jo er gamle brugte ting uden garanti osv.
Vedhæftede filer
Rseren med det nye cockpit
Rseren med det nye cockpit
image.jpg (27.81 KiB) Vist 11151 gange
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Forårs klargøring

Indlæg af claus olieklud »

puha det var sku mange penge, jeg omregner det til 4500 kr. - men hvad gør man ikke for en hellig knallert

mit cockpit var slemt medtaget med buler i cromkransen, rustne skiver og mat glas - jeg skilte den ad og rensede så godt jeg kunne, rettede lidt på de værste buler, samt forsøgte at optegne de hvide streger og tal med en tynd permanent marker - de blev brugbare igen, men pæne bliver de aldrig... ja dem som ligger inde med original knallertstumper fra dengang ved godt hvad sådan noget skal koste - det er fordi interessen for gamle knallerter er steget voldsomt de sidste 10-15 år.

jeg syntes det er fint når nogen istandsætter en gammel knallert så den bliver som ny - så bare klø på

hilsen olieklud
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: Forårs klargøring

Indlæg af woebbe »

rmc cockpit
rmc cockpit
IMG_3574.jpeg (27.31 KiB) Vist 11118 gange
@olieklud

ja 4500kr er mange penge, men omvendt koster det 3-4000 kr for en nyforchromet benzintank til en kreidler så set i det lys er det måske alligevel ikke så dyrt for et sprit nyt cockpit der har ligget på lager siden 1980, de dele bliver jo nok ikke billigere med tiden.

det cockpit du har må være magen til det på billedet af min RMC superelektronik, iøvrigt syntes jeg også det er et flot cockpit med chromeringene.

Hvad er det for en kreidler du har ????
Brugeravatar
kreidler
Stor knallert
Indlæg: 196
Tilmeldt: tirs 27. mar 2012 19:29
Kontakt:

Re: Forårs klargøring

Indlæg af kreidler »

lækkerier
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Forårs klargøring

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... det er en dansk rmc 3 gear, ikke specialt køn, men i god stand og med helt nyrenoveret motor - og så er den tunet så der er liv i den...
selv om den ikke er lige så pæn som din er har jeg købt stumper til den for over 10000 kr - det er ikke helt billigt at lave gammel knallert

hilsen olieklud
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: Forårs klargøring

Indlæg af woebbe »

kreidler rmc superelektronik årg 1978
kreidler rmc superelektronik årg 1978
IMG_0243.jpeg (38.78 KiB) Vist 11091 gange
Hej olieklud
En dansk RMC er faktisk en dejlig knallert og selv med den 3 geats motor kører den rigtig godt. Den RMC jeg har er en lovlig 3 gears knallert og den er charmerende at køre på. Desværre har kreidler reservedele altid været relativt dyre men til gengæld også super kvalitet. Dyse 54 i kaburatoren plejer at give den bedste kombination af trækkraft og omdrejningsvillighed.
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"