Re: Kreidler RS
: tirs 16. sep 2014 16:07
Den eneste forskel fra en RMC-S til en RS er cylinder, topstykke, udstødning og karburator. Desuden kan man ganske let få afsat RMC-stumper til en fornuftig pris, så der er kun mængden af arbejde til forskel.
Kun tromlebremserne er mindre på (nogle) RMC.
4g => 5g kræver en anden skiftevalse og nogle gange kun ét tandhjul, som kan købes fra ny. De senere motorer har en 5g koblingsaksel og mangler således kun det matchende tandhjul på trækakslen. Skiftevalsen har i enkelte tilfælde kun behov for en gaffel mere, men som regel skal der budgetteres med en ny valse.
Det kan sjældent svare sig andet end at nøjes med de fire gear eller finde en komplet 5g motor. Og så kan man diskutere, hvor vigtigt det femte gear egentlig er. Umiddelbart ville jeg ikke vægte det pokkers højt, men man kan så vidt jeg ved købe sig til en close ratio 5-trins gearkasse, hvilket er langt bedre end en standard 5-trins, alligevel.
Én ting ad gangen, må jeg lige sige til mig selv. Du har jo ikke en maskine, endnu. Jeg skal nok sige til, når der dukker noget interessant op... hvis jeg ikke køber den til mig selv! (Not!)
Kun tromlebremserne er mindre på (nogle) RMC.
4g => 5g kræver en anden skiftevalse og nogle gange kun ét tandhjul, som kan købes fra ny. De senere motorer har en 5g koblingsaksel og mangler således kun det matchende tandhjul på trækakslen. Skiftevalsen har i enkelte tilfælde kun behov for en gaffel mere, men som regel skal der budgetteres med en ny valse.
Det kan sjældent svare sig andet end at nøjes med de fire gear eller finde en komplet 5g motor. Og så kan man diskutere, hvor vigtigt det femte gear egentlig er. Umiddelbart ville jeg ikke vægte det pokkers højt, men man kan så vidt jeg ved købe sig til en close ratio 5-trins gearkasse, hvilket er langt bedre end en standard 5-trins, alligevel.
Én ting ad gangen, må jeg lige sige til mig selv. Du har jo ikke en maskine, endnu. Jeg skal nok sige til, når der dukker noget interessant op... hvis jeg ikke køber den til mig selv! (Not!)