Kreidler RS

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Kreidler RS

Indlæg af Lars J »

Har længe luret lidt på tyske Kreidler RS modeller. Lurer p.t. lidt på denne RS http://www.ebay.de/itm/Kreidler-Florett ... 2595410d28" onclick="window.open(this.href);return false;

og tænker på at den kunne indregistrere som mc her i DK.

Nu er jeg ikke Kreidler ekspert, men går ud fra at sådan en model har direkte skifte og breitwand cylinder/top. Hvis nu den skal indregistreres som mc, hvad er så den nemmeste måde at få lidt flere heste ud af den på. Er det et andet cylindersæt/stempel, større karburator og en effekt udstødning der passer til og i så fald, hvor mange hk , top speed kan der hentes, hvad vil det koste og hvor købes kvalitets stumper? Er en RS med platinner eller sidder der elektronisk tænding på den ? Med de 6,25 hk den har nu kører den iflg. sælger 85 km/t.

Eller er der en anden Kreidler model der er bedre egnet til mc :D
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af kreidlerhansen »

Den på Ebay har indirekte skifte, men det er der nu intet i vejen med, bortset fra det kræver lidt mere vedligeholdelse.

Jeg finder prisen lovligt høj, må jeg sige, men det afhænger selvfølgelig af køber. €1.500 ville stadig være i overkanten ift. det tyske marked, men det ville ikke være vildt urimeligt. Dvs. en god handel for begge parter, hvis den rent mekanisk er i god stand.

RS = motorcykel i Tyskland. Siden papirerne medfølger, er det bare at få den til syn.

Det er den såkaldte Super Breitwand-cylinder (stor pindboltafstand) og den er angivet til 50ccm/40mm boring. Jeg TROR, det er en original cylinder, idet den har samme farve/patina som topstykket og er lidt mørk i farven. De uoriginale er en del lysere.
Hvis den ikke er skamfilet, kan man lade den renovere, i fald den er slidt op. Det ér pengene værd - spørg mig ikke, hvorfor jeg aldrig... :p
Hvis den er skamfilet, kan man så vælge at lade den renovere og bruge en større prop. I 90% af tilfældene er det kun meget nær boringen, kanalerne er modificeret, så en større boring medfører, at portene kommer tæt på deres oprindelige form igen, blot med langt mere overskud.

Karburatoren er en Dellorto PHBG-et-eller-andet, hvilket kan være godt eller skidt. Resten af maskinen lader til at være tæt på original, inkl. sædet. I det hele taget fremstår den hæderlig. Den farve har jeg dog aldrig set ifm. en lakeret tank, men om det er et problem er op til den enkelte.

Lidt flere HK... ehm, skal den skrige eller bare tøffe? Der er latterligt mange muligheder, som strækker sig fra 60-110ccm og alt fra 1.200-20.000kr kan hældes i motoren.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
kreidler
Stor knallert
Indlæg: 196
Tilmeldt: tirs 27. mar 2012 19:29
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af kreidler »

Lækkerier
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af Lars J »

Med Tachostand 14605 km laut Anzeige og det holder i byretten kan man altid håbe på at den ikke er skamfilet og ikke er slidt op. Den ser rimelig velholdt ud, alderen taget i betragtning. Men ja, priserne går kun en vej.

Den skal zumme :D Jeg er ikke interesseret i flere kubik, men hvis den kan nå omkring de 120 km/t med 50cc er det fint. Måske en 9,25 hk Mahle cylinder kan gøre det.

Den lakerede tank dækker måske over en gammel krom tank - blot min tanke ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af kreidlerhansen »

Og så alligevel. Der er altså lidt 'fusk' med ved gas-konsollen, hvilket i min bog trækker godt nedad. Bevares, det er ikke nødvendigvis nemt at finde en original, funktionel bremsemaster, så det er jo tilladt at tænke alternativt for at få den til at virke! :)

Sideskjoldene er den rigtige model til den dybe bagskærm, og de ser helt intakte ud. Ofte gaber de voldsomt på oversiden, hvor disse jo følger stellet som de skal.

Styret er uoriginalt til Kreidler, men ligner ok. Fehling laver gode sager, så ingen fejl på dét, men 'buen' er for smal ift. cockpittet, så styret får en anden vinkel. Det originale M-styr giver en aggressiv kørestilling, men vinklen er afstemt, så man naturligt støtter med brystmuskulaturen og dermed er det decideret behageligt at køre med. En forkert vinkel bringer støtten ud i ryg, skuldre og nakke, hvilket gør avs efter noget tid.

Kædekassen er umiddelbart original. I korte træk betyder det, at den kan tåle olie, hvilket er ret praktisk. De uoriginale mister formen ret hurtigt, og så kan der altså rende vand ind i kædekassen.

Udstødningen kan være original, men jeg ved det ikke. Som regel har de originale fået slebet svejsningen væk inden forkromning, men så vidt jeg ved ikke alle. Forrøret har den rigtige længde og vinkel, så måskeeeee. :D
Præcis dén potte findes i en replica-udgave, som fungerer hæderligt og reelt matcher den originale, så det er umuligt at sige noget specifikt.

Jeg kan ikke se, hvorfor den skal koste €1.800. Måske hvis motoren er 100% gennemrenoveret og med garanti på arbejdet, men ellers ikke.

Et spænd mellem €1.200-1.500 er min vurdering. Og her tager jeg ikke hensyn til markedet, herhjemme. Det er bogstaveligt talt gået over gevind.


50ccm og 120km/t bliver en skriger... Dvs. minimum 10HK ved 12.000rpm med 60kg på sædet. Snarer 12-14HK mellem 12-13.000rpm og intet bundtræk. Ren racer. Det kan godt lade sig gøre, men det bliver kompromisløst. :) Alt over 95km/t er en forholdsvis stor udfordring. Og det koster!

Vedr. kilometerstanden, kan man jo have skiftet speedometer. Ikke at jeg vil være negativ, men det ligner ikke en maskine, der har gået mindre end 15.000km fra ny.

Der kan gemme sig meget under tankens lak. Jeg har set for meget, til jeg tør gætte! :hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af kreidlerhansen »

kreidlerhansen skrev: 50ccm og 120km/t bliver en skriger... Dvs. minimum 10HK ved 12.000rpm med 60kg på sædet. Snarer 12-14HK mellem 12-13.000rpm og intet bundtræk. Ren racer. Det kan godt lade sig gøre, men det bliver kompromisløst. :) Alt over 95km/t er en forholdsvis stor udfordring.
Ehm, ja. En halv times tid efter dette postulat, blev jeg for Gud-ved-hvilken-gang inspireret til at finde ud af, om det nu også er rigtigt, at det er så forbandet svært. Bl.a. fordi jeg har et interessant port-layout samt et specielt topstykke i gemmerne. Nåja, og en efterhånden halvgammel idé om, at det netop godt kan lade sig gøre at lave en stabil motor på 50ccm, som kan tage godt med snoninger uden den er kropumulig at leve med.

Kort fortalt:
Nu er jeg nødt til at sætte ind på at modbevise mig selv. Forhåbentlig er det eneste sande i citatet, at det er en forholdsvis stor udfordring.

120km/t? Næppe. 105-110km/t på en god dag og med en fornuftig karakteristik? Sandsynligvis muligt! Kompromisløst? Helt sikkert!

For h*****e, jeg bliver nok aldrig klogere! :roll:
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af Lars J »

:D jamen der jo så mange muligheder så lige at huske det hele kan være en udfordring.

Til gengæld påstår ham her ufortrødent at man kan hente 16-18 hk med denne cylinder http://www.ebay.com/itm/Kreidler-RS-Zyl ... 233bad6c3b" onclick="window.open(this.href);return false; næppe muligt og meget optimistisk.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af kreidlerhansen »

Her er lyden af 50ccm, som måles til 16,7HK på en vandkølet drejeventilsmotor og en del mere ingeniørarbejde bag, end hvad man kan forvente fra kinesisk bestillingsarbejde:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Så... nej. Voskamp-cylinderen har leveret 7-9HK i div. tests, og så er der endda ændret yderligere ved den. Nåja, og trækområdet er forfærdeligt snævert, så den bliver let ubrugelig i hverdagen.


Det perfekte kompromis til en hverdagsmaskine, hvis man ikke vil leve med 50ccm:

44mm KT-cylinder (1.200kr +/-)
44mm VHM-stempel (850kr)
44mm topstykke (600kr)
Krumtap med 42mm slaglængde (Kiesler: 1.400kr inkl. forsendelse)
Blokken slibes op, så der er plads til stemplet i sin fulde længde.
Udstødningskanalen hæves 1mm
Squish-afstand justeres til 0,7mm
Tænding ~0,9mm før top
Standardudstødning med løs endekappe (afgangen i endekappen bores op fra ~10mm til 13mm)

Det er omtrent 5.000kr, i alt og i kategorien "fit and forget"!

7-8HK på baghjulet, træk fra 6-10.000rpm og fin evne til at håndtere modvind og bakker. Holdbarhed? 20.000km = stempelring og nåleleje. 40.000km = ny KT-cylinder eller frisk nikasil.

Evt. tilføjes membranindsugning og en hulens masse portarbejde (primært indsugningen) og man vinder et noget bredere trækområde + 0,2-0,5HK (1.500kr + portning)
Kalot-topstykke og et godt forbrændingskammer giver lige 1HK ekstra (2.000kr)
Ekspansionsudstødning efter eget valg (der er rigeligt at vælge mellem: 1.500-2.500kr og +1-5HK, afhængigt af model og porttider).

Man kan blive ved og ved og ved, så tag en beslutning og hold fast i den. Ellers ender du som mig! :thunge


HVIS nu cylinderen er fin og kører fornuftigt, så lad den forblive standard. Ellers, så gå amok, hvis du tør, har pengepungen, viljen og tålmodigheden! Bare man husker, at så snart man går totalt amok, er det ikke længere en Kreidler-motor, men blot en alu-skal med en masse sjove stumper i. :mrgreen:
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af Lars J »

Uhf, den lyder godt den van veen.

Ja pengepungen bestemmer hvor meget der kan tunes, tak for input. Det lyder fornuftigt med KT cylinder etc.

Den har ingen sidedæksler/værktøjskasser monteret på siden af stellet, men kan se det varierer på 76 årgangene ? Tænker på om den kan være flikket sammen af forskellige dele.

Fandt et andet billede af den fra den anden side på nettet.
Vedhæftede filer
RS 6,25 gelb 1976.jpg
RS 6,25 gelb 1976.jpg (8.44 KiB) Vist 17828 gange
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af kreidlerhansen »

Pyyyha... ja, altså...:

Sidekasserne hører typisk til Elektronik-modellerne (batteri og blinklys) og er reelt overflødige, hvis der ikke er batteri monteret. Det er derfor ikke sikkert, der er beslag til sidekasserne.

Fælgene er fra Weinmann og er egentlig splitfælge. Dvs. egerne er boltet i fælgringen, og de kan skilles ad. Hvis f.eks. fælgringen har fået et gok, kan man altså nøjes med at skifte den.
Men nej, de hører næppe til den model. Jeg vil mene, den skal udstyres med egerfælge og 160mm Leleu-nav og et "Halbhochlenker" ("halvhøjt styr", bogstaveligt talt; Der findes to høje styr, deraf betegnelsen.)

Farve, cockpit, tank og sæde passer fint nok til mindst én af '76erne. Modelbetegnelserne er ikke synderligt stringente. Tværtimod har jeg o.a. indtryk af, man har grebet, hvad der lige var på lager og derpå matchet stafferinger ift. udstyrsniveauet.
Det er således svært at lave en reel model ud fra en bestemt årgang, andet end de gængse Elektronik-modeller. Der er nærmest frit valg for de kreative!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af Twinsport »

Hej Lars

Lad mig lige være tarvelig et øjeblik. Jeg tror, som Kreidlerhansen, at du må justere forventningerne noget.
Lars J skrev:....men hvis den kan nå omkring de 120 km/t med 50cc er det fint....
Det er helt urealistisk med mindre du lægger rigtigt mange penge i projektet. Og virkelig meget tid.
Kreidlerhansen skrev:....Holdbarhed? 20.000km = stempelring og nåleleje. 40.000km = ny KT-cylinder eller frisk nikasil....
Er der belæg for de tal? De ligger noget fra mine egne erfaringer. Ikke at det betyder ret meget for ret mange af os, men jeg har endnu ikke set en Kreidlermotor som får pisk, som holder 20.000 kilometer mellem hovedreparationerne, endsige at belægningen i cylinderen skulle holde 40.000 kilometer.
Lars J skrev:....Ja pengepungen bestemmer hvor meget der kan tunes, tak for input....
Du har fat i noget hér. Hvis du vil køre stærkt på knallert og samtidig holde det indenfor rimelige økonomiske rammer, så vil jeg i al beskedenhed foreslå en Simson S 70. Den er mekanisk langt mere solid end en Kreidler og der fås voldsomme kits til motoren. Ikke 50 kubik, men 20 heste er indenfor rækkevidde for mindre end 10.000 kroner :D Ren discount i forhold til Kreidler. Måske ligner den til gengæld ikke din drømmemaskine..

/Steen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af kreidlerhansen »

Belæg? Nej. Som sådan ikke, andet end der stadig var tydelige honemærker i den 44mm cylinder, som var knap 20.000km gammel, da den knaldede stemplet. Der var ingen skarpe kanter fra ringen ved TDC, og trods et par pletter uden nikasil, fungerer cylinderen stadig upåklageligt.
Hvis ringgabet er tilpas småt fra starten af, er det heller ikke mit indtryk, at Meteors ringe (og Caber) bliver høvlet under mål meget tidligere end 20.000km ved almindelig gadebrug.

Snakken er en anden, når max effekt falder et godt stykke over de sjove 10.000rpm, men min reference går på en udstødning af standardtypen og 44x42 med de nævnte porthøjder, hvor 10.000rpm godt nok vil forekomme, når motoren pines overflødigt.
Drøner man rundt med en permanent overdrejet motor, så... blablabla, det ved du for hulen godt! :P

Min ene KT/Meteor-kombo udviser heller ikke tegn på udpræget slid, selv om den har fået dygtig med klø over flere kilometer, end jeg oprindeligt regnede med.

Det der med voldsomt slid er dælme blevet minimeret i mit tilfælde, efter jeg er begyndt at lade motoren varme godt op, inden den får kniven. Førnævnte KT/Meteor-opsætning øgede ikke ringgabet mellem 500-5.000km, og jeg kastede mig over en anden motor i mellemtiden, så fortsat registrering må lige vente.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af Lars J »

Twinsport skrev:så vil jeg i al beskedenhed foreslå en Simson S 70. Den er mekanisk langt mere solid end en Kreidler og der fås voldsomme kits til motoren. Ikke 50 kubik, men 20 heste er indenfor rækkevidde for mindre end 10.000 kroner :D Ren discount i forhold til Kreidler. Måske ligner den til gengæld ikke din drømmemaskine..
Nja, Simson er ikke i tankerne, den ser for øst-præget-agtig ud (sorry), selv om den skisme lyder som en hurtig maskine. Kreidler er nr. 1 i mine øjne. Måske er jeg for præget fra teenage årene, men sådan er det nu en gang. Den skal bruges som en slags hverdags moped, så holdbarhed, tuning og kørbarhed skal hænge sammen.
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af Lars J »

Her et par tyske brochurer. En fra 76 og en fra 77.
Den fra 76 har egerfælge, blinklys og sidedæksler.
Den fra 77 har splitfælge med 7 eger (ebay RSérn har kun 6 eger), et andet sæde, blinklys og sidedæksler.
Vedhæftede filer
RS brochure 1976.jpg
RS brochure 1977.jpg
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af kreidlerhansen »

Nej. Den fra '77 har helstøbte fælge og i øvrigt den sjældneste udgave med skivebremse. Disse helstøbte findes med både seks og syv eger og blev mig bekendt lavet af Akront.

Op til 1972 er udvalget af maskiner nogenlunde begrænset:

Modeller, som begynder med "R" (RM for Renn Mokick = 40-knallert og RS for Renn Sport = MC) har fartvindkølet cylinder, og resten er blæsekølet. GT og TM er mere eller mindre ens, omend med lidt forskellige sæder... nogle gange. Den mest markante forskel mellem GT/TM er forlygten, som på TM er magen til RS'ens.
I '72 dukker den større fartvindkølede cylinder op, som så bliver fast inventar på RS.

TM droppes (næsten) som modelbetegnelse i '72, men popper stadig op hist og her, og samtidig introduceres en anden forgaffel med længere standrør.
Blæsekølede modeller starter herefter med "L" (Luftgekühlt) og "R" forbliver indikation for fartvindkølet cylinder. RM bliver en lidt skrabet udgave, hvor RMC så har cockpit. "Elektronik" kommer også til med batteri og blinklys, og RS-L (Luksus) eller RS Elektronik for samme udstyrspakke, hvor L dog altid medfører en krom-tank.

Derefter begynder div. underlige sammenstykninger:

RS-GS (Renn Sport Gussräder Scheibenbremse eller RS med støbte fælge og skivebremse)
LF og LF-F, hvor den første er luftkølet (blæsekølet) og den anden er magen til, men blot med farvindkølet motor. (Nej, det giver ikke mening!)
RMC-S5 (Renn Mokick Cockpit Scheibenbremse 5-gang...)
Nogle får Elektronik-badget oveni, andre gør ikke. Nogle får støbte fælge, andre får splitfælge og andre igen får egerfælge.
RS-H (RS med højt styr)
RSH-L (højt styr og luksus)
RSH-GS


Der er ingen reel rød tråd efter introduktionen af den nye forgaffel i 1972-'73. Forskellen mellem motorcykel og knallert er primært bremsernes størrelse (160mm til motorcykel, 120mm til knallert) men ellers er det en rodebutik af karat. :whew

Hvis ellers linket virker, kan du her se en masse reservedelskataloger med div. modelbetegnelser:

http://www.kreidleroriginal.com/pecas/index1.php?id=en" onclick="window.open(this.href);return false;


Du har derfor frit valg! :P Har den, du køber, ingen beslag til sidekasser, er det sådan set 'bare' at få den lakeret i den originale farve og vælge et tilfældigt sæde fra den årgang, samt vælge den tank, du er mest hooked på. Fælge? Tjah, frit valg, stort set. Dog vil jeg påstå, uden at have alverden at have det i, at splitfælgene (Weinmann) hører til fra engang i 1977 og frem. Op til og med '76 mener jeg bestemt, at alle maskiner kører med egerfælge!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af Knud »

Ellers kan du jo overveje min RS 5G når jeg vil af med den
:mrgreen:
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af Lars J »

Det kunne da være en mulighed.
Her er det nok vigtigt at tilføje, at jeg går efter en RS uden hjemmelavede finurligheder :(y)
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af Knud »

:whew det er ikke tilfældet
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af kreidlerhansen »

Den kan let trylles om til en RS:

http://m.marktplaats.nl/a/fietsen-en-br ... rmc-s.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Og denne er altså billig, uagtet der skal laves div.:

http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=43864" onclick="window.open(this.href);return false;


Overordnet set gøres den bedste handel i Holland eller Tyskland. Ulempen er selvsagt de begrænsede muligheder for besigtigelse, men hovedmålet er som regel at finde en komplet maskine, og de forekommer relativt sjældent herhjemme i et tilsvarende prisleje.
For nylig har en herre ved navn Kurt Lausen købt sig en tysk GT. Fragtprisen var €200, hvilket er langt fra urimeligt, som jeg lige ser det. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Kreidler RS

Indlæg af Lars J »

Kanon med links Hansen :dust . Syntes ebay var løbet lidt tør for Kreidler emner, så super med alternativer. Det hollandske marked må være relativt stort i betragtning af deres passion for Kreidler og tt race. Og et par interessante emner du har fundet.

Kan man bygge en 4 gears om til en 5 gears uden den store kædestrammer eksamen ?

Ville helst foretrække den ægte vare og man kan måske huirtig bruge mønter på en opgradering fra RMC til RS
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"