første årgang af puch maxi..

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

første årgang af puch maxi..

Indlæg af strynboen »

sidder og gennemgår mit arvede puch matriale..her i sommer varmen..og i puch e 50 mappen falder jeg over en 1969 maxi..med det sjove skrå tændrør..nok pga snøfterventil...som sidder i bunden af topstykket,,og blæser ud i udstødningen via en boret kanal..som er på de nyere cylendre den dag i dag..

en sjov detalje er at ventilen bruger armen til start koblingen,,med ekstra øje..til et kabel ,,vidre ned til snøfteren...jkeg husker ikke at de tidelige arme havde et hak til kablet..men har set det på de nyere buede typer arm..underligt...det burde være de tideligeste som har dobbelt kabel...

en andsen sjov detalje er alu fælge som har reservedels nummer...som oliekluden har et eksempel på
Vedhæftede filer
puch maxi 1969-70-250.jpg
puch maxi 1969-70-250.jpg (65.95 KiB) Vist 6452 gange
puch maxi 1969-70-snøfte ventil 001-250.jpg
puch maxi 1969-70-snøfte ventil 001-250.jpg (61.18 KiB) Vist 6452 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: første årgang af puch maxi..

Indlæg af Jensmc »

Jeg er ikke sikker på alufælgene, men de er med vulst.
Jeg har en 1969 og den har stålfælge med vulst.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: første årgang af puch maxi..

Indlæg af strynboen »

det er småt
Vedhæftede filer
puch-250-scan.jpg
puch-250-scan.jpg (26.83 KiB) Vist 6432 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Kenneth DHL
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:52
Kontakt:

Re: første årgang af puch maxi..

Indlæg af Kenneth DHL »

De første maxier fra 1969 er med aluringe ;) og underhængt forlygte.
Puch Monza 3-gear
Puch Monza 4-gear
Vespa Ciao C7E
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: første årgang af puch maxi..

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... ja min `72er har som sagt alu baghjul og jeg søger så et alu forhjul eller evt bare en løs fælgring, men det er vist ikke bare sådan lige at finde... benny har set baghjulet og er enig med korrektheden - jeg ved selvfølgelig ikke om det er et hjul der er kommet på fra en tidligere årgang, men jeg tror alså det har siddet der fra ny...

jeg forstår at jens mc har en maxi fra `69 hvilket er den første årgang af puch maxi - jeg lader forstå at jens stiller tvivl om alu fælgen ? det er lidt mærkeligt idet jens ellers har ret godt styr på hvordan knallerter ser ud originalt - jeg håber der en dag kommer fuldstændig styr på det, det ville jo også være lidt mystisk hvis man startede med stålfælge i `69 for så at skifte til alu i `70/`71/`72, og så igen tilbage til stålfælge ?

jeg har lagt i billede ind i min maxi søgestråd af det omtalte hjul - jeg nævner lige igen her at jeg er villig til at betale en god pris for sådan et forhjul eller løs fælgring; måske jens kan hjælpe selv om han helst ikke sælger noget, men så måske bytte ?

og så til lars strynbo - hvis du har en tekst beskrivelse af hvad de tidlige årgange var bestykket med af stumper, ja kunne du så evt. kopiere teksten og lægge den her i tråden ?

hilsen olieklud
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: første årgang af puch maxi..

Indlæg af Jensmc »

Jeg har også en helt urørt 1971 Maxi, Den har stålfælge uden vulst og med "kørnerprikker" på fælgsiderne.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
theede
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: man 10. dec 2012 19:32
Kontakt:

Re: første årgang af puch maxi..

Indlæg af theede »

Har haft en 69 med snøfter, den havde aluhjul med vulst. Forlygten var en Aprilla med plastic bund og metal top. sædet var et denfeld
Yamaha Passola 80
Yamaha DX 79 nummermach
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"