Side 1 af 1

Et par spørgsmål ang Puch maxi!

: ons 9. jul 2014 00:13
af NIcolaj a
Hej!

nu har jeg købt en maxi da jeg ville prøve at eje andet end yamaha.. har et væld af dele til dem.. bla motore.. der er jo p og k modellen som hvis man vil kan pille sideskjoldet af ind til koblingen... MEN fandt en anderledes motor i blandt ! nogle der kan sige mig om det er en puch P motor ??

Lige et side spørgsmål.. hvor kan man få den dims til chokeren på en rund bing kaburator ?? altså den der styrer chokerspjældet.

Re: Et par spørgsmål ang Puch maxi!

: ons 9. jul 2014 09:09
af claus olieklud
hejsa... den motor du der viser er gammel, den er kun samlet af 2 skaller og blev benyttet fra 1969 - 1973... i 1974 kom så afløseren som har dæksel ind til koblingen - det siges at de helt gamle motorer kunne komme til at køre bedre end de nyere modeller - jeg tror nu mest det er en skrøne fordi krumtapshusets volume er vel det samme på ny og gammel - jeg har dog selv oplevet de gamle modeller som extra omdrejningsvillige ift. nyere model

choker dimsen oven på den gamle runde kaburator får du nok svært ved at købe som ny original, men måske den passer fra noget replica bing

hilsen olieklud

Re: Et par spørgsmål ang Puch maxi!

: ons 9. jul 2014 11:05
af strynboen
hej ja det er gammel type motor fra ca før 75..som claus ganske rigtigt skriver...
ja,,, der var noget med de pedal maxier...jeg havde en 1971 eller 72..med lygte stilk og fast sæde...ned af bakke kom den op på 45..og holdt ofte farten derefter..et langt stykke...de havde smalle hjul..intet ekstraudstyr...så løb let..og med den runde bing..som var en robust lidt stor kaburator..er det nok grunden til den holdt farten...
på lige vej kørte de 35.00kmt...men nok verdens bedste knallert..målt i slidstyrke pålidelighed.....og daglige udgifter,, kontra indkøbs pris...det var entelig bare dæk og bensin.og en kæde hvert 3 år..så kørte man


kan du ikke finde en tynd aksel...bukke den så den går fint fri af stellet...bukke en fin ring i træk enden...og save en rille i modsat ende..som choker spjældet får direkte fat i...så har du da lidt choker kontroll...

ellers er tipperen ofte nok..en gang drukning...så plejer de at starte