Go aften, jeg har en kreidler 2gear, den dryppede med olie ud ved gear stangen ( peger ned under motoren) Jeg skiller motoren af, får "gear armen" ud og skiftet pakdåsen, jeg samler gear, motor igen, og den kan kun køre i 1 gear, lidt kedeligt. jeg skiller motor af igen og finder ud af jeg har sat en afstand skive forkert, samler det igen og nu kan den gå i 1gear og med meget hjælp i 2gear men ikke i frigear. kunne virkligt godt bruge hjælp som et billede af det skide gear, selv om det sikkert er så simpelt
Håber i kan hjælpe
Hilsen den desperate Kreidler ejer // Night Rider
skitsel tegning af motor superstar 2gear
-
- Junior knallert
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: tors 19. jul 2012 20:19
- Kontakt:
-
- Junior knallert
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: tors 19. jul 2012 20:19
- Kontakt:
Re: skitsel tegning af motor superstar 2gear
http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/ ... i=true#_=_" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var lige den eneste måde jeg kunne finde ud af at ligge billedere op af mit lille problem
Det var lige den eneste måde jeg kunne finde ud af at ligge billedere op af mit lille problem
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: skitsel tegning af motor superstar 2gear
Det er mange år siden, jeg har beskæftiget mig med det gearskifte - husker det kun som træls!
Selve konstruktionen skal blot kunne dreje problemfrit og påvirke skiftegaflen - så er den i orden, og problemet bør derfor ligge andetsteds.
Drop det flydende pakning og brug papir, i stedet. Du kan ikke regne en bønne med tolerancerne uden papirpakning, hvorved aklserne kan stå i spænd og skabe al mulig ballade.
Papir mellem blokkene og så tæt på 0,2mm tolerance på alle aksler som muligt (krumtap 0,01-0,1mm)
Umiddelbart ville jeg få skiftet den aksel, som går op i motoren, eller overveje at finde et bedre krumtaphus. Alu-studsen, som returfjederen sidder omkring, er ikke meget værd.
Kameraets linse snyder sikkert en smule, men for mig ser det ud til, at akslen går skævt op gennem motoren/studsen.
Hvad er den sorte krave, man kan se på den bette alu-studs? Det ser fremmed ud.
Selve konstruktionen skal blot kunne dreje problemfrit og påvirke skiftegaflen - så er den i orden, og problemet bør derfor ligge andetsteds.
Drop det flydende pakning og brug papir, i stedet. Du kan ikke regne en bønne med tolerancerne uden papirpakning, hvorved aklserne kan stå i spænd og skabe al mulig ballade.
Papir mellem blokkene og så tæt på 0,2mm tolerance på alle aksler som muligt (krumtap 0,01-0,1mm)
Umiddelbart ville jeg få skiftet den aksel, som går op i motoren, eller overveje at finde et bedre krumtaphus. Alu-studsen, som returfjederen sidder omkring, er ikke meget værd.
Kameraets linse snyder sikkert en smule, men for mig ser det ud til, at akslen går skævt op gennem motoren/studsen.
Hvad er den sorte krave, man kan se på den bette alu-studs? Det ser fremmed ud.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Junior knallert
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: tors 19. jul 2012 20:19
- Kontakt:
Re: skitsel tegning af motor superstar 2gear
tak for den gode forklarning, jeg fandt ud af problemet, at når gear vælgeren passede sig selv stod den i 1gear, prøvede at dreje gear armen til den modsatte side og samlede det og vupti nu køre det og virker kanon i alle gear, så det jeg lærte var at den altid skal så i frigear når den samles !
Mvh Thomas
Mvh Thomas