skitsel tegning af motor superstar 2gear

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Voldsgaard
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: tors 19. jul 2012 20:19
Kontakt:

skitsel tegning af motor superstar 2gear

Indlæg af Voldsgaard »

Go aften, jeg har en kreidler 2gear, den dryppede med olie ud ved gear stangen ( peger ned under motoren) Jeg skiller motoren af, får "gear armen" ud og skiftet pakdåsen, jeg samler gear, motor igen, og den kan kun køre i 1 gear, lidt kedeligt. jeg skiller motor af igen og finder ud af jeg har sat en afstand skive forkert, samler det igen og nu kan den gå i 1gear og med meget hjælp i 2gear men ikke i frigear. kunne virkligt godt bruge hjælp som et billede af det skide gear, selv om det sikkert er så simpelt


Håber i kan hjælpe

Hilsen den desperate Kreidler ejer // Night Rider
Voldsgaard
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: tors 19. jul 2012 20:19
Kontakt:

Re: skitsel tegning af motor superstar 2gear

Indlæg af Voldsgaard »

http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/ ... i=true#_=_" onclick="window.open(this.href);return false;

Det var lige den eneste måde jeg kunne finde ud af at ligge billedere op af mit lille problem
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: skitsel tegning af motor superstar 2gear

Indlæg af kreidlerhansen »

Det er mange år siden, jeg har beskæftiget mig med det gearskifte - husker det kun som træls! :(
Selve konstruktionen skal blot kunne dreje problemfrit og påvirke skiftegaflen - så er den i orden, og problemet bør derfor ligge andetsteds.

Drop det flydende pakning og brug papir, i stedet. Du kan ikke regne en bønne med tolerancerne uden papirpakning, hvorved aklserne kan stå i spænd og skabe al mulig ballade.
Papir mellem blokkene og så tæt på 0,2mm tolerance på alle aksler som muligt (krumtap 0,01-0,1mm)

Umiddelbart ville jeg få skiftet den aksel, som går op i motoren, eller overveje at finde et bedre krumtaphus. Alu-studsen, som returfjederen sidder omkring, er ikke meget værd.
Kameraets linse snyder sikkert en smule, men for mig ser det ud til, at akslen går skævt op gennem motoren/studsen.

Hvad er den sorte krave, man kan se på den bette alu-studs? Det ser fremmed ud.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Voldsgaard
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: tors 19. jul 2012 20:19
Kontakt:

Re: skitsel tegning af motor superstar 2gear

Indlæg af Voldsgaard »

tak for den gode forklarning, jeg fandt ud af problemet, at når gear vælgeren passede sig selv stod den i 1gear, prøvede at dreje gear armen til den modsatte side og samlede det og vupti nu køre det og virker kanon i alle gear, så det jeg lærte var at den altid skal så i frigear når den samles !

Mvh Thomas
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"