skitsel tegning af motor superstar 2gear

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Voldsgaard
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: tors 19. jul 2012 20:19
Kontakt:

skitsel tegning af motor superstar 2gear

Indlæg af Voldsgaard »

Go aften, jeg har en kreidler 2gear, den dryppede med olie ud ved gear stangen ( peger ned under motoren) Jeg skiller motoren af, får "gear armen" ud og skiftet pakdåsen, jeg samler gear, motor igen, og den kan kun køre i 1 gear, lidt kedeligt. jeg skiller motor af igen og finder ud af jeg har sat en afstand skive forkert, samler det igen og nu kan den gå i 1gear og med meget hjælp i 2gear men ikke i frigear. kunne virkligt godt bruge hjælp som et billede af det skide gear, selv om det sikkert er så simpelt


Håber i kan hjælpe

Hilsen den desperate Kreidler ejer // Night Rider
Senest rettet af Voldsgaard ons 28. maj 2014 22:51, rettet i alt 1 gang.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hej. Billede af motor/ gear kreidler 2gear

Indlæg af kreidlerhansen »

Havde du motoren åbnet, da du skiftede pakdåsen?

Jeg kan ikke huske en bjælde om det gearskiftesystem, der er på 2/3g motorer, da det er omtrent 15 år siden, jeg havde en mellem hænderne.

Som udgangspunkt mener jeg dog, det skal være muligt at dreje på sekundærakslen (trækakslen/den til kædehjulet) uden besvær, før man lukker motoren. Dvs. den skal stå i frigear.
Dermed skal låsestiften på gearlåsen ('klodsen' øverst på skifteakslen, indv. i motoren) også stå i midterste position.

Det kan være så enkelt, som at du har vendt støttegaflen ved primærakslen forkert. I så fald skal den lige vendes 180 grader. Dén detalje er ens på samtlige Kreidler-motorer med manuelt gearskifte.

Et par greb i luften på basis af minder fra teenage-årene. :whew :thunge
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"