Hej alle Puch nørder
Må ærligt indrømme jeg ikke er meget inde i Puch. Men jeg er lige nu på udkig efter et projekt hvor jeg vil prøve at renovere motor. Hellere starte i det små, tænker jeg, inden jeg springer over til det med gear. Nå nok om det.
Jeg har kig på sådan en Puch Maxi KL. Jeg ville lige høre om det er en rigtig Puch og ikke en italiener?
Har hørt det kun var Italienerne der lavede dem i KL men det ved jeg ingenting om.
Hvad med motor på sådan en, er den bare helt identisk med en almindelig Puch Maxi k?
Har den den rigtige farve osv?
Mvh Kris
Puch maxi KL spørgsmål :)
Re: Puch maxi KL spørgsmål :)
Står der Piaggio på typepladen? Hvad årgang er det? Sidste bogstav i stelnummeret?
Motor er den samme.
Motor er den samme.
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Puch maxi KL spørgsmål :)
hejsa... den du viser der er vist lidt sammensat af forskellige dele + en masse mangler !
jeg har svært ved at se om det er en gammel model - jeg mener ud fra greb/konsoller at den er østrigsk, men hvorfor checker du ikke bare det bogstav der indikerer årgangen ? de blev såvidt jeg ved italienske fra 1991
jeg tror ikke du skal være bange for kvaliteten bare fordi vespa overtog puch, det er mere som samler man fortrækker den ægte gamle model
ang. motoren så er der såvidt jeg ved ikke ændret noget ved den, det er en helt almindelig maxi k motor
maxi kl modellerne eksisterede også før vespa overtog puch, så intet nyt ved det
der er godt nok noget at lave ved den du har fundet denne gang, jeg formoder den er billig i den stand... normalt fejler bunden af en lovlig maxi motor ikke noget, bare der har været olie i benzinen... min `72 er er tilsyneladende uåbnet og fejler intet hverken i krumtapslejer eller plejlstangsleje, den er også helt lovlig med den originale cylinder - jeg tror sådan en kan køre mindst 100000 km
ellers meget fornuftigt at starte med en maxi motor hvis man ikke lige er vant til at skrue motor - den er nem at gå til, sikkert også derfor de bla. blev brugt til undervisning på ungdomsskoler da jeg var ung i firserne
hilsen olieklud
jeg har svært ved at se om det er en gammel model - jeg mener ud fra greb/konsoller at den er østrigsk, men hvorfor checker du ikke bare det bogstav der indikerer årgangen ? de blev såvidt jeg ved italienske fra 1991
jeg tror ikke du skal være bange for kvaliteten bare fordi vespa overtog puch, det er mere som samler man fortrækker den ægte gamle model
ang. motoren så er der såvidt jeg ved ikke ændret noget ved den, det er en helt almindelig maxi k motor
maxi kl modellerne eksisterede også før vespa overtog puch, så intet nyt ved det
der er godt nok noget at lave ved den du har fundet denne gang, jeg formoder den er billig i den stand... normalt fejler bunden af en lovlig maxi motor ikke noget, bare der har været olie i benzinen... min `72 er er tilsyneladende uåbnet og fejler intet hverken i krumtapslejer eller plejlstangsleje, den er også helt lovlig med den originale cylinder - jeg tror sådan en kan køre mindst 100000 km
ellers meget fornuftigt at starte med en maxi motor hvis man ikke lige er vant til at skrue motor - den er nem at gå til, sikkert også derfor de bla. blev brugt til undervisning på ungdomsskoler da jeg var ung i firserne
hilsen olieklud
Re: Puch maxi KL spørgsmål :)
Uden og have sat mig yderligere ind i knallertens stand, ville jeg nok holde mig væk fra den, da inden du har set dig om, har den kostet rigtig mange penge dels fordi skærm, støddæmpere, og fælge er godt rustne,
Men desværre synes jeg at stellet har noget væmmeligt rust specielt på bagskærmen.
men det er meget svært at bedømme, mit råd er at tag dog ud og kig på den, hvis det ikke var noget så har man da forhåbenligt fået en hyggelig tur ud af det Men husk at kigge efter rust på stellet, put din hånd op under skærmen, evt. lyse med en lille lygte så du kan se om den er alt for rusten
Mvh Oscar
Men desværre synes jeg at stellet har noget væmmeligt rust specielt på bagskærmen.
men det er meget svært at bedømme, mit råd er at tag dog ud og kig på den, hvis det ikke var noget så har man da forhåbenligt fået en hyggelig tur ud af det Men husk at kigge efter rust på stellet, put din hånd op under skærmen, evt. lyse med en lille lygte så du kan se om den er alt for rusten
Mvh Oscar
SCO 3 gear Super 73´
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Yamaha FS1, 76'
Puch MS50 3 gear, 78' SOLG
Crosser 4 takt
Zhenhua Dax, 2014'
Re: Puch maxi KL spørgsmål :)
de ruster i stellet..det er dobbelt plade..som samler skidt i mellemrummet...jeg har svejset min nevø"s..han kom med et vrag som den der,,vi brugte uger på at få den kørende..og alt for mange penge..
den er for elendig..der mangler sideplader og alle de dyre dele...den er en piaggio tror jeg typepladen ligner den ....cylenderene på begge motore er u orginale..den på jorden er uden plomb..og har aldrig haft en..da det er den tun cyll..og nok også den på knallerten..alle kabler fælg dæk lygter ledninger kuglelejer bremser støddæmpereosv osv skal skiftes.
..den er højest 500 kr værd
italy modeller bruger dukati tænding..og har dårligere pasninger/tolerencer....de blev ringere som årene gik..så de første års italy..var fine nok..men efterhånden som modellerne blev fornyet..faldt kvaliteten..bla havde primærhjulet/sekundær gearingen tolerence mærkning i puch tiden..og blev skiftet i sæt...men ikke hos italy..
den er for elendig..der mangler sideplader og alle de dyre dele...den er en piaggio tror jeg typepladen ligner den ....cylenderene på begge motore er u orginale..den på jorden er uden plomb..og har aldrig haft en..da det er den tun cyll..og nok også den på knallerten..alle kabler fælg dæk lygter ledninger kuglelejer bremser støddæmpereosv osv skal skiftes.
..den er højest 500 kr værd
italy modeller bruger dukati tænding..og har dårligere pasninger/tolerencer....de blev ringere som årene gik..så de første års italy..var fine nok..men efterhånden som modellerne blev fornyet..faldt kvaliteten..bla havde primærhjulet/sekundær gearingen tolerence mærkning i puch tiden..og blev skiftet i sæt...men ikke hos italy..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Puch maxi KL spørgsmål :)
Jeg synes, at jeg kan høre, at det er vist noget jeg skal holde mig fra. Mange tak for svarene,
tror jeg kigger lidt videre. Jeg kunne rigtig godt tænke mig en K model med original grøn farve samt skærme. Jeg synes bare de ikke er til at finde :/ Men tak for svar
tror jeg kigger lidt videre. Jeg kunne rigtig godt tænke mig en K model med original grøn farve samt skærme. Jeg synes bare de ikke er til at finde :/ Men tak for svar
Re: Puch maxi KL spørgsmål :)
ja gå efter en klassic rød/grøn..de er dyre..men fantastiske slidstærke og driftsikre.og ruster ikke som kl modellerne..de kan holde evigt..så prisen vil i sidste ende blive lavere.pr kørt km.men sørg for at finde en med orginal kaburator udstødnig og cylender..det er lidt svære at finde reservedele i god kvalitet til puch...så køb en som ikke mangler dele
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Puch maxi KL spørgsmål :)
Jeg skulle ellers have set på en fin grøn her den anden dag. Men så ville sælger ikke sælge den alligevel, desværre. :/
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Puch maxi KL spørgsmål :)
Ellers en dm50 mere simpel gear motor findes næppe!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY