Re: Kreidlerens ansigtsløftning
: fre 2. maj 2014 21:07
Ledningerne i forlygten er nu trukket korrekt:
Og det betyder 'funktionelt' mere end så meget andet. Én af flex-slangerne ligger forkert, så den skal lige flyttes lidt. Men der ER altså ikke ret meget plads, derinde, og min hang til 2-2,5mm^2 kabel gør det aldeles ikke lettere. Og det gør kronmuffer selvsagt heller ikke - her savner jeg en mere elegant løsning, skal jeg gladeligt indrømme!
Dette er den nye lyskontakt:
Drejeknappen på undersiden står for tænd/sluk af (for)lyset og som en ekstra detalje, kan man presse knappen 'skråt opad og til højre' for at aktivere dødemand. Af uforklarlige årsager duer selve kontaktdelen til overhalingsblinket ikke, men det rager mig ærligt talt langsomt, da jeg aldrig bruger det, og når bare fjernlyset kan aktiveres (det kan det), så er jeg såmænd tilfreds.
Noget siger mig dog, det er en replica-kontakt:
Ifølge ovenstående, skal den røde ledning have strøm fra spolen. Det kom der så ikke noget ud af, så jeg prøvede den gule, og det virker. I det mindste skal jeg ikke sidde og kigge på farverne, så det går nok.
Jeg fandt en original, udvendig tændspole inkl. beslag - oprindeligt beregnet til platintænding:
Jaja, jeg skal nok rense og lakere beslaget, men nu skulle jeg lige tjekke, om spolen kunne gå i spænd(ing) med den løse CDI-enhed. Og dét kan den, så når ledningerne i dette område lige bliver samlet, bliver det næsten nydeligt.
Der er fuld bål på gnisten - uden hætte trækkes der med let 20mm gnist, og motoren har naturligvis været startet.
Og så lige et foto af de nye kædestrammere:
De originale fungerer fint nok, men jeg kunne ikke stå for disse, da jeg så dem. Jeg synes simpelthen, det er så fin en løsning. Ift. 'halvmånerne' tager det godt nok lidt længere tid at stramme kæden op, men til gengæld rages lakken ikke af bagsvingeren.
Og bagsvingeren taler vi altså ikke mere om. Lad os bare sige, den VAR pæn...
Til gengæld må jeg altså klappe mig selv på skulderen, da al el virkede 100% som planlagt, hvis vi ser bort fra min dårlige vane med at hægte ledningen til hornet direkte på stel - det gør jeg hver gang, fordi den er brun, og brun er stel... og det ér også en stelledning! Men den skal bare på hornet, så det kan trække stel via hornkontakten, og så skal der strøm direkte fra batteriet til hornets plus, selvfølgelig.
Friske klinger til forbremse og kobling skulle også til. Jeg har længe været nysgerrig efter, hvor gode de nyere replica-udgaver er. De er egentlig ok til prisen, men de har intet med Magura at gøre, kan jeg roligt afsløre. Dem glemte jeg selvfølgelig at tage et foto af, men det kommer nok.
Og det betyder 'funktionelt' mere end så meget andet. Én af flex-slangerne ligger forkert, så den skal lige flyttes lidt. Men der ER altså ikke ret meget plads, derinde, og min hang til 2-2,5mm^2 kabel gør det aldeles ikke lettere. Og det gør kronmuffer selvsagt heller ikke - her savner jeg en mere elegant løsning, skal jeg gladeligt indrømme!
Dette er den nye lyskontakt:
Drejeknappen på undersiden står for tænd/sluk af (for)lyset og som en ekstra detalje, kan man presse knappen 'skråt opad og til højre' for at aktivere dødemand. Af uforklarlige årsager duer selve kontaktdelen til overhalingsblinket ikke, men det rager mig ærligt talt langsomt, da jeg aldrig bruger det, og når bare fjernlyset kan aktiveres (det kan det), så er jeg såmænd tilfreds.
Noget siger mig dog, det er en replica-kontakt:
Ifølge ovenstående, skal den røde ledning have strøm fra spolen. Det kom der så ikke noget ud af, så jeg prøvede den gule, og det virker. I det mindste skal jeg ikke sidde og kigge på farverne, så det går nok.
Jeg fandt en original, udvendig tændspole inkl. beslag - oprindeligt beregnet til platintænding:
Jaja, jeg skal nok rense og lakere beslaget, men nu skulle jeg lige tjekke, om spolen kunne gå i spænd(ing) med den løse CDI-enhed. Og dét kan den, så når ledningerne i dette område lige bliver samlet, bliver det næsten nydeligt.
Der er fuld bål på gnisten - uden hætte trækkes der med let 20mm gnist, og motoren har naturligvis været startet.
Og så lige et foto af de nye kædestrammere:
De originale fungerer fint nok, men jeg kunne ikke stå for disse, da jeg så dem. Jeg synes simpelthen, det er så fin en løsning. Ift. 'halvmånerne' tager det godt nok lidt længere tid at stramme kæden op, men til gengæld rages lakken ikke af bagsvingeren.
Og bagsvingeren taler vi altså ikke mere om. Lad os bare sige, den VAR pæn...
Til gengæld må jeg altså klappe mig selv på skulderen, da al el virkede 100% som planlagt, hvis vi ser bort fra min dårlige vane med at hægte ledningen til hornet direkte på stel - det gør jeg hver gang, fordi den er brun, og brun er stel... og det ér også en stelledning! Men den skal bare på hornet, så det kan trække stel via hornkontakten, og så skal der strøm direkte fra batteriet til hornets plus, selvfølgelig.
Friske klinger til forbremse og kobling skulle også til. Jeg har længe været nysgerrig efter, hvor gode de nyere replica-udgaver er. De er egentlig ok til prisen, men de har intet med Magura at gøre, kan jeg roligt afsløre. Dem glemte jeg selvfølgelig at tage et foto af, men det kommer nok.