Kreidlerens ansigtsløftning

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Ledningerne i forlygten er nu trukket korrekt:

Billede

Og det betyder 'funktionelt' mere end så meget andet. Én af flex-slangerne ligger forkert, så den skal lige flyttes lidt. Men der ER altså ikke ret meget plads, derinde, og min hang til 2-2,5mm^2 kabel gør det aldeles ikke lettere. Og det gør kronmuffer selvsagt heller ikke - her savner jeg en mere elegant løsning, skal jeg gladeligt indrømme!


Dette er den nye lyskontakt:

Billede

Drejeknappen på undersiden står for tænd/sluk af (for)lyset og som en ekstra detalje, kan man presse knappen 'skråt opad og til højre' for at aktivere dødemand. Af uforklarlige årsager duer selve kontaktdelen til overhalingsblinket ikke, men det rager mig ærligt talt langsomt, da jeg aldrig bruger det, og når bare fjernlyset kan aktiveres (det kan det), så er jeg såmænd tilfreds.

Noget siger mig dog, det er en replica-kontakt:

Billede

Ifølge ovenstående, skal den røde ledning have strøm fra spolen. Det kom der så ikke noget ud af, så jeg prøvede den gule, og det virker. I det mindste skal jeg ikke sidde og kigge på farverne, så det går nok.


Jeg fandt en original, udvendig tændspole inkl. beslag - oprindeligt beregnet til platintænding:

Billede

Jaja, jeg skal nok rense og lakere beslaget, men nu skulle jeg lige tjekke, om spolen kunne gå i spænd(ing) med den løse CDI-enhed. Og dét kan den, så når ledningerne i dette område lige bliver samlet, bliver det næsten nydeligt.
Der er fuld bål på gnisten - uden hætte trækkes der med let 20mm gnist, og motoren har naturligvis været startet.


Og så lige et foto af de nye kædestrammere:

Billede

De originale fungerer fint nok, men jeg kunne ikke stå for disse, da jeg så dem. Jeg synes simpelthen, det er så fin en løsning. Ift. 'halvmånerne' tager det godt nok lidt længere tid at stramme kæden op, men til gengæld rages lakken ikke af bagsvingeren.

Og bagsvingeren taler vi altså ikke mere om. Lad os bare sige, den VAR pæn... :hihi


Til gengæld må jeg altså klappe mig selv på skulderen, da al el virkede 100% som planlagt, hvis vi ser bort fra min dårlige vane med at hægte ledningen til hornet direkte på stel - det gør jeg hver gang, fordi den er brun, og brun er stel... og det ér også en stelledning! Men den skal bare på hornet, så det kan trække stel via hornkontakten, og så skal der strøm direkte fra batteriet til hornets plus, selvfølgelig.

Friske klinger til forbremse og kobling skulle også til. Jeg har længe været nysgerrig efter, hvor gode de nyere replica-udgaver er. De er egentlig ok til prisen, men de har intet med Magura at gøre, kan jeg roligt afsløre. Dem glemte jeg selvfølgelig at tage et foto af, men det kommer nok. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Nååårh-ja... da jeg har droppet tændingslåsen, skulle der monteres en anden kontakt til at styre DC-delen. Lygtehuset var i forvejen udstyret med et par huller i 'diverse-klassen', så frem kom trinboret og et 12mm hul senere, sad der en fin, lille vippekontakt i lygte huset. Den er normeret til 12V/10A og det skulle da nok være rigeligt!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Så kan det meste af cockpittet afsløres:

Billede

Der kommer selvfølgelig en VDO omdrejningstæller til, senere. Koso-tælleren sidder der, fordi mit VDO-instrument ikke virker - ret ærgerligt, da den er fabriksny, men det må så ryge på listen over ting, der skal gøres 'en dag'.

Et modelfoto fra højre side med det nye sæde og bagagebærer monteret:

Billede

Lidt heldig har man da lov at være: Motorskjoldet passer fint til 18mm Bing! Tomgangsskruen sidder lige 3mm for langt fremme, men den kan sagtens nås med en skruetrækker. Ikke at det er nødvendigt, idet tomgangen er forbandet stærk og rolig, som den er trimmet, nu. Og motoren springer i gang så let som ingenting. :)

Jeg har kørt en lille tur, som afslørede at jeg ikke har spændt mine styrfittings godt nok, så toppladen skal af i morgen.
Der er kommet langt mere bevægelse i bagstøddæmperne end tidligere, men kun op/ned ift. førhen, hvor det var lige så meget sideværds.
Friske, velsmurte kabler gør nu alligevel en forskel, og det er rart for én gangs skyld at have kabler, som passer til højden på styret!
De nye kædestrammere har ikke helt samme spænd som de originale, så der røg et led af kæden, men så er dét da gjort.
De nye, bagerste bremsebakker napper lige en anelse, men det går nu nok - justérskruen er HELT i bund, så der er da nok at give af.

Og så er der lige det med forlygten... nogle af ledningerne skal simpelthen bare kortes op - der er ikke tilstrækkelig plads til parabolen, da sådan en H4-fætter altså rager ret så langt bagud! Pyt med det. Det er forholdsvis let klaret, omend det er tidskrævende. :)

Det skrider da fremad!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af Nabo Jan »

Det bliver faeme godt Hansen :(y)
Synes at din SP-60 potte knækker noget mere end min gør, har du gjort noget ved den?
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Forfra med de forbandede ledninger:

Billede

Nu kan parabol og H4-stik faktisk være der, men det er endnu ikke helt perfekt. Der skal trækkes et par lus, så alt kan forbindes korrekt, og så ledningerne alle kan ligge i ude i periferien. Der er stort set ingen frigang bag H4-stikket!


Jan >> Alt jeg har gjort, er at montere den på min cylinder med lille pindboltafstand. Det hæver hele udstødningen ca. 30mm ift. stor pindboltafstand pga. den fysisk mindre cylinder, samt flangen selvfølgelig elimineres.
Der kan saves 10-15mm af røret/studsen på din flange - det hjælper en smule!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Hov!

Baglygten er monteret, pudset lidt op og virker fortrinligt. Jeg har sågar formårt at aflaste de loddede ledninger via strips, så alt er faktisk perfekt, bagtil.

Bremsepedalen fik en flok nye låseringe og et par shims, som alligevel var kassérbare. Nu slasker den ikke nær så meget, og det er kun godt.

Begge sideskjolde er løseligt slebet med korn 200 på en slibeklods. De er ikke ligefrem kønne, men det højre (karburatorsiden) er dog en beskeden opgave, idet det bare skal planslibes, affedtes, grundes og lakeres.
Det venstre motorskjold er skævt, bulet og lakeret med det tykkeste lag lak, jeg nogensinde har set. Sjovt nok ingen buler, men en del spartelmasse hist og her. Det får samme tur som det til højre side, men der er købt 2K spartel hjem til formålet, hvis jeg ikke formår at rette bulerne ud.

Nummerpladen er rettet op og hænger faktisk lige, for første gang nogensinde. Heldigvis er den flækket, så jeg slipper for at se på noget, der er perfekt! ;)

Bagagebæreren er godt nok nyforkromet, men lad mig nøjes med at sige, det var billigt selv efter polske forhold. Dvs. omtrent ingen kobber, ingen opmetallisering og masser af små prikker/fordybninger. I et forsøg på at holde de værste områder fri for rust, har jeg derfor lakeret udvalgte områder matsort. Få af disse pletter er synlige, og som sagt var det billigt, så jeg gider ikke klage.

Sædet er uoriginalt, så monteringen af de bagerste bøjler, som går ind på sædet, er faktisk forkert. De sidder udvendigt på mit sæde, men skal oprindeligt sidde indvendigt! Men det må man tage med.
Jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvad jeg synes om dette twinsæde med bagagebærer. Det er på en gang fint og nederen. Men det får lov at blive siddende, da jeg ikke kan forsvare at hente noget helt tredje hjem.
Med lidt held kan det gamle sæde renoveres/byttes til et renoveret, og bagagebæreren er faktisk et hæderligt emne til omforkromning, så det sker jo nok 'en dag' :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Så skete der da en lillebitte smule, igen. Jan kiggede forbi og fik mig lokket i gang i formiddags, og så kom et par småting på plads:

Styrfittings blev spændt noget mere rigtigt op med lidt hjælp fra Jans tålmodige side
Omdrejningstæller fra VDO blev monteret og testet (virker)
En lille test-tur rundt på den nærliggende parkeringsplads - den er umiddelbart pænt frisk!
Tanken blev pudset, efter jeg fik klistret den sidste staffering skævt på (d'oh) - lyset og tilskæringen snød mit øje, men det må gå an
Div. andet blev pudset
Bagbremsen er så begyndt at hænge, så centreringen går nok alligevel for stramt
Nye stafferinger på sidekasserne, så de nu matcher tanken

De tidligere fotos er taget i tusmørke, så her er en flok i højt solskin - så kan man rigtig se, hvor meget spil, der egentlig er i den ellers så umiddelbart flade, gule som jeg har valgt:

Billede

De nye stafferinger lidt tættere på:
Billede

Lidt af detaljerne på højre side:
Billede

Fantastisk vinkel, synes jeg:
Billede

Billede

Og så lige et par blære-fotos af tanken:

Billede
:mrgreen:
Billede
Billede
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Hov! Jeg skal da lige have rettet lidt op på den sidekasse! :) Eller rettere, bagpladen hænger skævt.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af Knud »

Den er da blevet retti´ fiiiin, flot arbejde :(y)
:mrgreen:
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af Nabo Jan »

:bravo
Det ser rigtigt godt ud Hansen :dust
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Knud skrev:Den er da blevet retti´ fiiiin, flot arbejde :(y)
Den er sååå geiler hi-fi at køre på med det høje styr! :teeth2 Efter den forgangne uges pause eller to fra projektet, har jeg fået lidt blod på tanden, igen. Der gik for meget slibning, lakering og baglås i ledningshalløjet til at holde motivationen oppe + livet i korte træk bed mig i r*ven.

Dagens korte køretur på P-pladsen (uden lygteparabol og på halvflade dæk *hrøm*) var en positiv oplevelse. Frisk og med tilpas jeg-ved-jeg-kan-attitude futter den fint op gennem omdrejningerne, uanset om den 18mm Bing-karburator er det stik modsatte af raffineret og moderne eller ej. Det betyder sikkert bare, der er lidt mere dynamik at hente med noget af det hersens moderne Dell'Orto-stads! :hihi Men nøjjjjj, jeg har lyst til at montere min UA17S-karburator af den simple grund, jeg har en... replica, bevares (Arbeo-Dell'Orto) men den ligner godt nok, og bare den er tæt, skal det nok gå, blot det ikke regner.


Og så fik jeg da også lige en tur på Jans Kreidler. Jeg glæææææder mig til øget slaglængde! :teeth2 Den går goooooooooooooooooooooooooodt!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af Knud »

Jaaah og Poul-Pishus har nu meddelt at de er færdige og bliver sendt fra De Andalusiske Stepper til Poul Pishus... så får vi at se hvornår han er klar til at videre sende...men han har ikke fået nogen Pesos endnu
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Knud skrev:(...)Poul-Pishus (...)
Har du den slags kontakter? Og så i det hinsides?! :what2

Det haster stadig ikke - har hele tiden været nysgerrig efter, hvad sådan en 44mm KT-cylinder til lille pindboltafstand (og dermed 3g motorer) kan levere, og den duer ikke til andet end 39,7mm slaglængde, alligevel. Men af denne bolt-on konstallation at være, er jeg faktisk positivt overrasket på alle fronter, indtil videre. En samlet investering på ~1.600kr for cylinder/stempel/topstykke er ganske rimeligt efter Kreidler-forhold.

En gearing på 13/34 er monteret nu, men noget siger mig, det er en landevejsgearing. Til bykørsel vil 13/36 være et bedre bud, så det skal lige prøves af, nu den har fået cross-højde på styret, og med det kommende benskjold, skal jeg næppe forvente alverden i andet end medvind. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det ser jo aldeles nydeligt ud Jesper :(y) :bravo
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg synes den er blevet rigtig flot og speciaelt med den blærerøvstank... jeg kan forstå du iøjeblikket tester det samme model cylinderkit som jeg har på min, her undre det mig at sådan en kan være så effektiv med så små skylleporte, speciaelt i min situation med den mega indsugning, her tænker jeg at det må være et meget kraftigt pust der kommer ud af de små porte den korte tid de er åbne, men det lader til at virke skide godt

jeg har ikke monteret striben oven på tanken, men jeg kan godt se det virker rigtig på din

nu du nævner det med gearingen så er det jo netop 13/36 jeg anvender, dog med 3,25" bagdæk - det virker ikke overgearet, dog er springet fra 2. til 3. stort, men det vil det vel altid være på en 3 gears motor uanset gearing ( jeg ved godt du siger at man ikke kan sammenligne gearing imellem henholdsvis 3 & 5 gearede motorer )

jeg savner 4 friske fingerskuer til sideskjoldene, hvor køber man dem ??? jeg har kun en original slidt i den ene side, i den anden side har jeg skruet et stykke plastik fra en kuglepen op i som midlertidig nødløsning... er det egenligt ikke M7 gevind ?

hilsen olieklud
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Tak, Morten! :) Mine øjne kan stadig ikke helt vænne sig til sæde/bagagebærer, men når benskjoldet engang kommer på, opstår der sikkert en bedre sammenhæng.


Claus >>
Min cylinder har 'TYC' støbt ind ved udstødningsstudsen, og portene åbner 22,2/32,5mm fra top, så hvis din er lidt derhenad, er det sikkert en magen til.
Den famøse 6,25HK 15.43.97 40zn8+ kører til sammenligning med 24/33,5mm fra top, omend med lidt bredere skyllekanaler, og den går mildest talt godt. Lavtliggende skyllekanaler er ikke nødvendigvis ringe, hvis vi ser bort fra, at trækområdet vil blive snævert, når udstødningsporten åbner tidligt. Havde den nu åbnet portene hhv. 24/32,5mm fra top, så ville den være perfekt som erstatning for en original cylinder - måske endda en decideret opgradering!

Slutudvekslingen er ganske rigtigt meget forskellig mellem 3/5g. Tredje gear er på 1.308 hvor mit femte gear er på 1.107! Og SP60-udstødningen gør altså sit for at fjerne bundtrækket. Du må næsten prøve den udstødning, en dag! Hvis man er til høje omdrejninger, så er den lige sagen. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Vedr. fingerskruerne, så bruger jeg alm. 8mm vingebolte, men de rigtige kan fås hos Kreidlerparts.com
Jeg synes bare, de er noget skrammel, så derfor bruger jeg dem ikke. De skal spændes hårdt for ikke at dreje sig ud, mens man kører, hvis deres gevind ikke er stort nok til at låse ordentligt, og så kan man købe sig fattig i dem.
Nej tak - så hellere en alm. M8-bolt og en 13mm fastnøgle i tasken. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Jøsses! Jeg har glemt at købe et nyt horn! Nå, men så må de par ledninger dingle.

Der bliver dejligt mere plads, når man skifter over til at bruge stik, må jeg sige. Den største udfordring ligger i at lave gode, isolerede lus, men det går da. Der er forholdsvis mange sager, som skal forbindes til batteriet i forlygten:

Vippekontakten
To instrumentpærer
Positionslys
Hornet
Og tidligere var der så to ledninger til KOSO-omdrejningstælleren

Sidstnævnte er droppet, og så får Jan lov at lege lidt med den. Af ukendte årsager kunne jeg ikke længere få den til at opsnappe et stabilt signal, så tomgang kunne få nålen til at stå mellem 1.000-10.000rpm, hvilket endte med at gå mig på nerverne.

Derfor monterer jeg, som vist, et VDO-instrument, der skal hægtes på et filter; Svinghjulet har seks magneter og omdrejningstælleren er beregnet til fire magneter. Det giver en temmeligt stor misvisning, men det kan man altså rode båd... råde bod på med lidt elektronik.
Dette filter fylder en smule, så det bliver endnu en udfordring at krænge ind i lygtehuset, men det skal nok lykkes. I værste fald kan jeg måske lime den fast i lygtehuset eller på selve parabolen, så den ikke dingler rundt.
Og hvis nu den ikke virker efter hensigten, så kan det være ligegyldigt - form over funktion, lige så snart jeg bliver træt af at rode rundt med et eller andet. Men heller ikke før! ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af Knud »

kreidlerhansen skrev:
Knud skrev:(...)Poul-Pishus (...)
Har du den slags kontakter? Og så i det hinsides?! :what2
kreidlerhansen skrev:
Shit! jeg vidste sku´te at der rent faktisk var een person der blev kaldt det.... :oops:
Jeg mener selvf. Paulo Pinto Reis leverandøren af vores krumtappe
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Hahaha! Poul Pishus, Horekarlen, Ole Grydeklar, Snøvle o.a. var blandt landets første rockere, "De Vilde Engle". Førstnævnte skred i svinget/stillede MC-støvlerne i midten af nullerne, men det kan da godt være, han bare skred til det sydvestlige Europa for at lave Kreidler-krumtappe!
:hihi

Navnet har vel stået på hukommelsesfjernlageret uden referencenummer? Ellers er det et hamrende skægt sammentræf! :D


Siden jeg alligevel valfartede mellem 2. sal og vaskehuset, tog jeg mig tid mellem de sidste tørretumblersessioner til at klemme de sidste stik på. Filteret til omdrejningstælleren kan faktisk være i lygtehuset uden større problemer, men jeg nåede desværre ikke at få isoleret de to sidste stik.
Ellers er forlygten klar og alt virker efter hensigten! Jeg skal dog lige finde en anden sikring end en 25A til sikringsholderen. :oops: Der var ikke lige andet i dén skuffe, men siden intet slog gnister og alt tændte som ønsket, er der vist ingen fare.

Mangler:

Dække ledninger over statoren af
Ordne og montere motorskjolde
Montere kædeskærm
Monterenkædehjulsafdækning
Finde og montere svinghjulsdæksel

Done! :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"