Kreidlerens ansigtsløftning

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

85 på speedo og så er det slut!

Men:

Udstødningsporten er for smal, og der ligger i hvert fald 500rpm gemt dér!
Skylleportene åbner sent; boostere 31,5mm fra top, så finder jeg let 0,5HK på toppen og en sjat før/efter peak.
Cylinderen skal hæves 0,2mm for at tilpasse squishafstanden. Det reducerer den lange indsugningstiming og øger resten af portenes åbningstid, samt reducerer kompressionsforholdet en smule, så den drejer lidt friere.

De sidste par kilometer har den fået lidt mere sejtræk, så ringen er vist snart kørt til. V-Power med oktanbooster og 2,5% olie, så den får nok af det hele!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af Knud »

kreidlerhansen skrev: Jamarcol placerer resonanspladen lidt forskelligt for hvert batch, så man ved aldrig rigtig, hvad man får. Som tommelfingerregel skal den være 440-450mm fra midten af KK-logoet på koblingsdækslet, så har den samme placering som i den originale udstødning. Det er sågar en vigtigere detalje end længden på forrøret!
Hvad er en resonans plade (i denne sammenhæng) hvordan ser den ud?... er det dem der deler potten op i kamre som forbindes med en fløjte?
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Knud skrev:
kreidlerhansen skrev: Jamarcol placerer resonanspladen lidt forskelligt for hvert batch, så man ved aldrig rigtig, hvad man får. Som tommelfingerregel skal den være 440-450mm fra midten af KK-logoet på koblingsdækslet, så har den samme placering som i den originale udstødning. Det er sågar en vigtigere detalje end længden på forrøret!
Hvad er en resonans plade (i denne sammenhæng) hvordan ser den ud?... er det dem der deler potten op i kamre som forbindes med en fløjte?
Det er lidt forskelligt. Nogle potter har en perforeret kuppel eller plads, andre en decideret konus og andre igen har en lodret væg, som en fløjte går gennem.

Jeg må erkende, jeg ikke har nærstuderet min udstødning, men blot konstateret den virker. Disse udstødninger (3-delt) har enten en perforeret plade eller kuppel.

Måske jeg ligefrem burde forsøge at dokumentere dens indhold?



Jeg har i dag konstateret, at selv dyse 78 er til den fede side. Stempeltoppen er vasket helt ren og tændrøret er sort. Potten er sort og fedtet for enden af lyddæmperen, så der kan ikke herske den store tvivl.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af Lars J »

´Flot restaurering og god guide med diverse forbedringer. Hvad med de sidst nye tiltag - skal vi ikke høre om dem ? :D

Den gule farve er kanon til Kreidleren. Kan godt være jeg låner den til mit projekt på et tidspunkt, med mindre jeg vælger neon gul :mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Tak, Lars. :)

Motoren pløkkede simmerringen i tændingssiden ud, så jeg valgte at skifte motor.

13/36 er til den tunge side med SP60-potten. Dvs. 100km/t på speedometeret... i fjerde gear = ~13.000rpm! Og så render den tør for kræfter i femte, men nu er den cylinder heller ikke peppet nok til den udstødning. Membranindsugningen er også kun monteret uden yderligere tilpasning af cylinderen. En boost-kanal ind i indsugningen + et hul i stempelskørtet ville helt sikkert gøre en positiv forskel.

Fik jo stillet den forbandede tænding forkert (efter et gammelt mærke), så den ved max rpm tændte efter top. Heh! Kan ikke anbefales! Det er dog rettet ind, nu, og med lidt held kan jeg snart få trimmet karburatoren bedre ind.

Den støjer i grunden ikke alverden med SP60 og et standard-luftfilter. Det er slet ikke så ringe, når det kommet til stykket. :) Men der sker altså ikke ret meget under 8.000rpm!

Fik også trimmet denne kobling heeelt perfekt ind. Det er simpelthen bare LÆKKERT, når den er lavet rigtigt! Og seks nye fiber-plader er dejligt roligt ift. dem af hærdet alu, som rasler helt enormt!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af Lars J »

Er det ikke bare at sætte en anden udstødning på, så kører detn vel ok.

Er der plads til de 6 fiberplader i en almindelig kurv, eller skal der en anden en til ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Det er korrekt. Jeg er bare svær at stille tilfreds, da jeg er vild med kræfterne i en ekspansionspotte af denne art; Savner blot en, der ikke kommer forbi 11.000-11.500rpm, men jeg har ikke taget mig tid til at få styr på keglernes vinkler.

Den første udgave blev noooget lang i det. Dvs. den rager forbi nummerpladen! :hihi

Udfordringen ligger i, at få guidet forrøret rundt i en fornuftig vinkel med en tilpas blid overgang. Derefter skal udstødningen under fodhvileren og op til beslaget. Det er lettere end på en FS1 (meget!!!), men slår man en skid skævt, koster det frihøjde eller nedlægningsvinkel!
SP60 er smukt forarbejdet og trukket nydeligt rundt. Men kører man tilpas frisk til, kommer udstødningen i berøring med asfalten!

Forskellen fra en standard- til en ekspansionsudstødning er helt enorm. Især på en trimmet cylinder. Det er helt vildt at få kastet 10-20% højere spidseffekt lige i gashåndtaget og op mod 30% ekstra moment samt 1.000rpm bredere trækområde bare pga. en udstødning.
Det bliver man (jeg) let afhængig af.


Et RS koblingshjul har oprindeligt plads til fem plader med det org. nav/inderkurv, men hvis man propper en særlig inderkurv i, bliver der plads til et ekstra sæt. Ikke at jeg nogensinde har oplevet en kobling fedte, men jeg savnede en koblingskurv, og denne var tilgængelig.

Faktisk er en komplet primærside med plads til seks plader billigere fra ny end en original til fem plader. Jeg har tre motorer men kun én intakt primærside, så det valg er enkelt nok.

Finder man endelig den rigtige inderkurv, er den revnet, skæv eller der er noget andet galt. Jeg faldt for et "komplet sæt" på ebay til fem plader. Jeg modtog så koblingshjul og inderkurv med plads til fire plader, men der var blot vedlagt fem plader til koblingen, ligesom det var afbildet på fotoet i auktionen.
:thunge

Ulempen ved en primærside med ligeskårne tænder er, at den genererer mere støj. Den banker lidt højere og hyler en sjat, men køber man udgaven med hhv. 18 og 71 tænder, er hyleriet begrænset.
Tilføjer man dernæst 50-100ml ekstra gearolie (400-450ml i alt), kapper det lige lidt mere af støjen.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af Knud »

Jeg har valgt at tilpasse en Leo Vince -Handmade expansions potte - jeg orker ikke det fedteri med plader og kegler og besværlig svejsning og mange forsøg (jeg købte dog to.. nu jeg havde "muldvappen" fremme i lyset)

En anden koblings kurv kommer først på tale, hvis nogle andre zig-zag stål plader (af-rejfet) ikke giver resultat... men nu ska´ jeg da lige have gang i "svinet" først.

Jeg overvejer at sælge min 5 gear RS motor med direkte skifte med alle cylindre/topstykker, da jeg har opgivet at få MC kort og er en stor pive-skid når der skal køres på tunet knallert... hvis (Hansen) nogen skulle være interesseret--- men jeg "giver" ikke tingene væk; sådan en RS 5 gear med elektronisk tænding og cylindre er jo mange penge værd.
Billede

Update: den rå motor blok (uden cylinder, stempel og topstykke) Kreidler RS 5 gear direkte skifte kan erhverves til højest bydende : http://www.dba.dk/kreidler-rs-5-gear-mo ... 011244869/" onclick="window.open(this.href);return false;
Senest rettet af Knud tors 23. okt 2014 15:31, rettet i alt 3 gange.
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Knud >> Jeg tror altså ikke, det er stållamellerne, som skaber balladen. Det er snarere frigangen mellem trykstift og kalot!
Mit koblingskabel er akkurat så langt, at armen på toppen af motoren kun sidder rigtigt "mellem to stråler". Når kablet sad på med fabrikstolerancen, stod trykstiften akkurat i spænd, og koblingen fedtede. Jeg fjernede en 0,3mm shim ved trykstiften og så var alt fjong.

Jeg betaler gerne en fornuftig pris for en motor, som er i orden eller tilpas speciel.


Hvad min nuværende motor angår, har jeg et par udstødninger mere, som lige skal testes. Det kommer vel næppe som nogen overraskelse? :thunge
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af Lars J »

kreidlerhansen skrev: Og så lige et foto af de nye kædestrammere:

Billede

De originale fungerer fint nok, men jeg kunne ikke stå for disse, da jeg så dem. Jeg synes simpelthen, det er så fin en løsning. Ift. 'halvmånerne' tager det godt nok lidt længere tid at stramme kæden op, men til gengæld rages lakken ikke af bagsvingeren.

Like :)
De ser rigtig gode og vellavet ud. Sådan nogle kunne jeg godt være forfalden til at investere i - ehmm, selv om de ikke er originale :wink: Men i dette tilfælde går funktion frem for originalitet.
Kan det passe at jeg så dem hos Kiesler ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Jep. Kiesler!

In retrospekt ser jeg ingen god grund til at investere i dem. De er ikke en forbedring på anden vis, end de skinner og således får mine møtrikker og aksel til at fremstå endnu mere brugt. :P Men hey, de ér brugt og stammer fra en maskine fra 1975 og blev taget i brug af undertegnede for nær ti år siden, så altså...

Kædestrammerne passer ikke 100% på akslen. Udskæringen i beslagene til gevindstykket passede heller ikke helt til de vedlagte strammere, så der skulle slibes lidt, før sagerne i det hele taget kunne bruges. Ydermere er strammerne blot et sæt af de billigste, galvaniserede til Puch Maxi.

Indtil videre har jeg kun oplevet Kiesler's stumper som "næsten færdige". Jeg hader at købe en ny vare fra hylden, som er til en specifik maskine, for dernæst at skulle tilpasse tingene. :(

Styrstoppet i rustfast er f.eks. så bredt, at styrlåsen ikke kan bruges, idet forgaflen ikke kan drejes nok.
Læg dertil den langslagede krumtap, som ikke var 100% i orden.

Membranhuset passer ad h...... til og hæver karburatoren 12-15mm fra blokken, så en original Bing kommer til at sidde mystisk.

Min tillid til Kiesler er derfor ikke intakt, mens mange andre er utroligt glade for firmaets stumper - jeg er blot træt af tomme løfter. Jeg har rigtig meget lyst til at prøve Kieslers ene udstødning (GP3 Touring), da den skulle give et enormt godt mellemområde og ikke kræve alt for mange omdrejninger, men den tillid, dér... :( Og så detaljen med prisen på €239 + forsendelse + bankoverførsel.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af Lars J »

Du burde give dem feedback på de "skæve" emner, for at de kan stramme op. Er jo til deres eget bedste. Så er der også en chance for, at de emner vi andre køber måske er rettet ind :mrgreen:

Men ja, det sætter spørgsmålstegn ved om GP3érn er nøjagtig nok lavet til at give det bedste power/moment område. Jeg spurgte dem om de havde en effekt kurve med en given opsætning for en uges tid siden, så man havde en mulighed for at sammenligne før og efter montering af GP3, men har ikke hørt fra dem.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Det er irritationsmoment nr. 2 ved Kiesler: Sjældent svar pr. email. Det tog næsten to uger st bestille en stak derfra, sidst. Dvs. en måned fra (første!) forespørgsel på den samlede pris, til varerne landede.

Der er så mange lovprisninger om GP3... men INGEN rullefeltsattester. Det synes jeg altså er underligt. :whew
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Der er "Leistungsdiagramme" til Waldmann's RS01, men...

http://www.scooter-racing.de/images/sho ... amm001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.scooter-racing.de/index.php? ... ductId=629" onclick="window.open(this.href);return false;

...de resultater er mig lidt for gode.

Højeste hastighed mellem 57-61km/t ligner andet gear med tung gearing (14/33) eller tredje gear med en meget let gearing (12/36).
Der er 1,2HK til forskel mellem blå/grøn, og den eneste forskel mellem de to er værdien "K".

Det virker lusket!

Desuden er testen foretaget med 44mm boring, 42mm slaglængde og "24 Gaser". Ingen oplysninger om porttider, kompressionsforhold eller andet.
I en af mine egne tests med 44mm boring og 39,7mm slaglængde, kørte samme udstødning lige op med en standard-replica til €23, omend standard-replica'en leverede lidt mere bundtræk og peakede tidligere...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af Lars J »

Har lige nøjagtig set samme kurver fra en hollandsk side i dag, hvor de også betvivler testens udførelse. Det bedste resultat fåes åbenbart bedst i 2. gear og derfor er det de kurver der er tilgængelige. Det er ikke seriøst, for hvordan ser det ud i de resterende gear. Men derfor kan GP3 jo sagtens være super god. Men der er bare lige den "aber dar bei", at hvis jeg havde lavet noget der var super godt og skulle leve af at sælge det, ville jeg sørge for at dokumentationen var skudsikker for at overbevise eventuelle købere om at det er det helt rigtige produkt. Det kan man jo ikke lige frem sige at Kiesler gør.

Så vi er enige, at smide 239 € + forsendelse efter et rør man ikke kender effektiviteten på vil altid være et sats. Jeg vælger at lade tiden arbejde for mig og forhåbentligt popper der enten nogle tests op eller der er andre Kreidler ejere der vover at købe og teste GP3.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Det kommer alt for let til at ligne "salgsgas" på den måde, ja. Hvis man tror på sit produkt, kan jeg ikke forstå, hvorfor man ikke gør mere ved sagen.

Jeg skal i gang med de forbandede skabeloner og derpå gøre klar til første udkast. Kan designet fra Luc Foekema komme til at sidde fornuftigt, er det altså en brandgod potte. Den, som Jan og jeg fik strikket sammen sidst, fungerede fint. Den blev blot for lang og leverer derfor ikke max, ligesom omdrejningerne er begrænset.
I sidste ende landede motoren vist et sted mellem 9-10HK og kunne trække en ret så tung gearing (14/34), og når forholdende var ideelle (flad vej, ingen vind) gik den 95-100km/t ved 9.500-10.000rpm. Ingen flade punkter ved gearskifte osv., men effekten peakede lidt underligt.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af Lars J »

Det bliver spændende at se hvordan den performer.
Med Foekema´s formel ser det ud til man kan beregne en perfekt udstødning.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Lars J skrev:Det bliver spændende at se hvordan den performer.
Med Foekema´s formel ser det ud til man kan beregne en perfekt udstødning.
Man kommer et godt stykke med hans beregninger, i hvert fald. €50 for tegninger over både udstødning og forbrændingskammer, samt man får omtrent alle tænkelig råd og vejledning med ift. indretning af porte og porttider, når man spørger.

Om "den perfekte udstødning" findes, ved jeg ikke. Men Foekema har beskæftiget sig meget med motorer i netop vores klasse, og han designs er umiddelbart anderledes, end hvad jeg ellers er rendt ind i. Dvs. forholdsvis skarpe vinkler på diffusor-delene og en noget fladere baffle. Der, hvor jeg er blevet mest imponeret, er de to gange, jeg har oplyst portmål og dimensioner på en udstødning, og så har han præsteret at forudse max opmdrejningstal, samt hvornår kicket kom; Han ramte mindre end 200rpm skævt.

Jeg tror på, at en helt perfekt udgave af hans potte snildt kan klemme 11-12HK ud af motoren, uden den bliver hverken irriterende eller hysterisk.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af Lars J »

kreidlerhansen skrev:
Billede

De originale fungerer fint nok, men jeg kunne ikke stå for disse, da jeg så dem. Jeg synes simpelthen, det er så fin en løsning. Ift. 'halvmånerne' tager det godt nok lidt længere tid at stramme kæden op, men til gengæld rages lakken ikke af bagsvingeren.

På min forholdsvise originale RMC er der monteret 0,4 - 0,5 mm tynde skiver bag ved halvmåne kædestrammerne for netop (tror jeg) at skåne lakken når de justeres.

Uha, min bag gaffel trænger til at blive slebet ned og lakeret op. Næste projekt. Men en sjov måde at bag svingeren er monteret på, med kiler med gevind i enden ned igennem akslen på bag svingeren i hver side, som der bruges ved bla. kickstartere. Ved afmonteringen knækkede det ene gevind på højre side. Kilerne er rustet fast, ja sidder nærmest urokkeligt fast og ligger i øjeblikket i blød i WD40.
Vedhæftede filer
RMC Elektronik 79 kædestrammer skive.jpg
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidlerens ansigtsløftning

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeps, kilebolte i det blødeste jern nogensinde. Nogle gange. Det er ikke usædvanligt, de er groet fuldstændigt sammen med bagsvingerakslen, og så skal der altså bores.

Der sidder ganske rigtig shims bag de måneformede kædestrammere. Husk at montere strammerne, så de strammer kæden, når møtrikken spændes; Dvs. den ene skal vende modsat af den anden. :)

Justering af kæden tager et splitsekund med disse: Venstre side først, så kæden er tilpas stram, og dernæst højre side indtil hjulet sidder lige.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"