Maxi K Bremseplade

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Brugeravatar
Geospeeddk
Junior knallert
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors 3. apr 2014 21:48
Kontakt:

Maxi K Bremseplade

Indlæg af Geospeeddk »

Disse sad på min den røde Maxi (renoveringsprojekt) Men nogen der ved om de er originale? Der står på bremseplade til front BREVETE SGDG, den til bag ligner, men kan ikke se umiddelbart om der skulle stå noget. Det er egerfælge hvis det har nogen betydning.

BilledeBilledeBilledeBillede

Hvad med istandsættelse af sådan nogen? Er det glasblæsning for det bedste resultat?

Mvh Geir Haugen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Maxi K Bremseplade

Indlæg af 12V »

De originale er fra Leleu, en fransk hjul/bremse producent. Brevete SGDG betyder noget med "Patent uden garanti af regeringen", noget mange franske produkter havde påtrykt i gamle dage. Så jeg tror de er originale, kan ikke huske om der skal stå noget på den bagerste. Men den ligner en original, med hul til inspektion af bremser og den røde gummi prop.

Glasblæsning og ny galvanisering?
Brugeravatar
Geospeeddk
Junior knallert
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors 3. apr 2014 21:48
Kontakt:

Re: Maxi K Bremseplade

Indlæg af Geospeeddk »

jamen super, så må jeg heller få dem glasblæst og galvaniseret så de er som nye igen, og tjekke om der står Leleu. Ved du forresten hvor man kan få de røde gummi propper i DK? Har fundet dem i UK men lidt dyrt hvis man kun skal have det deroverfra.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Maxi K Bremseplade

Indlæg af 12V »

Det ved jeg desværre ikke :-)
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"